کد خبر : 238083
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - 23:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

استاد حوزه: حجاب مانند دیوار برلین است

سلیمانی اردهالی گفت: همانطور که آن خانم  بی‌اعتبار (مسیح علینژاد) که گفته حجاب مانند دیوار برلین است که اگر ما بدان نفوذ کنیم می‌توانیم به اسلام هجمه کنیم، آن را به‌عنوان یک راهکار به حساب می‌آورند و سنگری که اگر فتح شود، نشانه جریان نفوذ به دین و بی‌اعتقاد کردن آحاد جامعه خواهد بود.

استاد حوزه: حجاب مانند دیوار برلین است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رسا نوشت: حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با موضوع حجاب مطالبی را مطرح کرده که در ادامه می خوانید.

دشمن مقوله حجاب و مبارزه با آن را به‌عنوان اولویت اول دنبال می‌کند، دستگاه‌های اجرایی کشور چطور می‌توانند با این موضوع مقابله کنند؟

همانطور که اسلام بر مسأله حجاب تأکید فراوان دارد و با ریشه قرآنی و روایی همراه است، به یک نماد و علامت طرفداری از اسلام و التزام به اسلام تبدیل شده است. دشمنان نیز موضوع بی‌حجابی یا بدحجابی را از علائم عدم التزام به نظام اسلامی می‌دانند. دشمنان می‌دانند که اگر بتوانند زن‌ها را از مدار حفاظت از نظام خارج کنند، با یک تیر به دو هدف زده‌اند. اول اینکه این طیف را از حمایت از نظام، انقلاب، اسلام، قرآن و شریعت باز می‌دارند و دیگر اینکه زنان هم در بعد مثبت و هم بعد منفی تأثیر فراوانی در آقایان دارند. آن‌ها می‌توانند مردان خودشان را به ایستایی و انفعال وادار کنند و هم می‌توانند مردان و جوانان جامعه را به تباهی بکشانند. اینجا خانم‌ها بسیار نقش مؤثری دارند.

هر کسی یک وظیفه‌ای دارد. یکی دولت که به خصوص دولت سیزدهم که همینطور که پیش می‌رود باید شبانه روزی کار و تلاش کنند و در این کار و تلاش باید دو وظیفه مهم داشته باشند. یکی کنار زدن مدیران ضعیف که از توانمندی لازم برخوردار نیستند و دیگری هم قطع دست نفوذی‌هایی که به‌عنوان مدیر در سالیان گذشته رخنه کرده‌اند. اینها یا عامدا و عالما یا از روی غفلت و جهالت آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

از اینها خطرناک‌تر کسانی هستند که برای ایجاد همین بیماری‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی به کار گرفته شده‌اند. اگر دولت بخواهد همچنان از بعضی از کسانی که ایمان دارند ولی کشف حجاب می‌کنند استفاده کند، موفق نخواهد بود. دولت بایستی از خود و بدنه‌اش هم در جهت اقتصادی و هم در موضوعات دیگر با کنار زدن افراد و مدیران نالایق ولو لایق فاسد، شروع کند. همانطور که دولت بیان کرد، دوائر دولتی و هرجایی که خانم‌ها مشغول هستند، باید حجاب را از خودشان شروع کنند تا یک نهضت حجاب از درون دولت بجوشد تا به جامعه بیاید. من فکر می‌کنم و درست هم است که اگر شعار سال محقق شود و مردم سفره‌هایشان بهتر و رنگین‌تر شود، وضعیت آسایش، مسکن و ارتزاق مردم اصلاح شود، چون آن‌ها اسلام را دوست دارند و فطرتشان خداجوی است خود به خود به اسلام بر می‌گردند و حتی در ایمان محکم‌تر می‌شوند.

ما از موضع گیری دولت محترم آیت الله رئیسی تشکر می‌کنیم که گفتند حجاب شرعی، اسلامی و قانونی است که باید رعایت شود. قوه قضاییه باید اینجا جرم انگاری کند و قوانینی که درباره حجاب است با صلابت و قاطعیت اجرایی کنند و پیش ببرند؛ اما باید بسیار با مسالمت و رفتار عادلانه، اسلامی و اخلاق مدارانه تذکر بدهیم، امر به معروف کنیم. حضرت ابراهیم علیه السلام به عموی بزرگوارشان که به عنوان پدر از روی عاطفه خطاب کردند گفتند که این مسائل انحرافی که شما دارید، این خروج از کانال توحیدی است و برای شما آینده بدی به دنبال خواهد داشت و عذاب دردناک و قیامت بدی رقم خواهد زد که هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر ناپسند است.

مسیح علی‌نژاد تعبیر دیوار برلین را برای حجاب به کار برد که اگر سوراخ شود، می‌توانند به کل اسلام هجوم بیاورند، اساساً اهمیت پدیده حجاب در دین اسلام چگونه است؟

همانطور که آن خانم  بی‌اعتبار که گفته حجاب مانند دیوار برلین است که اگر ما بدان نفوذ کنیم می‌توانیم به اسلام هجمه کنیم، آن را به‌عنوان یک راهکار به حساب می‌آورند و سنگری که اگر فتح شود، نشانه جریان نفوذ به دین و بی‌اعتقاد کردن آحاد جامعه خواهد بود.

یکی از صهیونیست‌ها گفته بود که ما باید کاری کنیم که در بیست سال آینده مرد‌های ایرانی خودشان زن‌هایشان را به معرض دید در خیابان‌ها بیاورند. این نشان می‌دهد که دشمن از همه راه‌های ممکن برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کند و یک بخش عظیمی از مدافعان اسلام و انقلاب، به‌خصوص زن‌ها بوده‌اند. آن‌ها از بدو پیروزی انقلاب تا زمان جنگ تحمیلی و تا خطوط و سنگر‌های مختلف و متنوع جهاد اسلامی مردم ایران حضور داشته‌اند.

برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از کسانی که بی‌حجاب یا بدحجاب هستند نماز می‌خوانند، رهبر انقلاب نیز بارها تأکید داشته‌اند که بدحجابان را نباید به بی‌دینی متهم ساخت. آیا می‌توان به ترویج حجاب برای این طیف به‌عنوان یک جهاد تبیین و فریضه نگاه کرد و چطور باید این مشکل آن‌ها را حل کرد؟

هنوز ما می‌توانیم امیدوار باشیم که این طیف عفیف، با حجاب و متدین را در مسیر اصلی خودشان که بودن با اسلام است، نگاه داریم. بسیاری از این‌ها نماز می‌خوانند. بعضاً اعتراض و گلایه نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی دارند. همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند و امسال را سال مهار تورم قرار دادند. بسیاری از این افراد معترض به تورم و گرانی در جامعه هستند. آن‌ها به اوضاع معیشتی اعتراض دارند؛ اما به اینکه این اوضاع را چه کسی ایجاد کرده است توجهی ندارند. آن‌ها زمینه‌های این وضعیت بد بیماری اقتصادی و سرطانی شدن اقتصاد جامعه را نمی‌دانند. از این رو می‌خواهد به این شکل با بی‌حجاب کردن خودشان و برداشتن روسری‌ها اعتراضی را نسبت به وضعیت بد اقتصادی اعلام کنند. اما در کنار آن هم نمازشان را می‌خوانند و روزه‌شان را می‌گیرند و اعتقادشان را هم دارند.

اگر به ایشان بگویید که مسلمان نیستید ناراحت هم می‌شوند. بایستی در امر به معروف  و دعوت خانم‌ها به حجاب کاملاً با رعایت اخلاق ولی قاطع و با صلابت، نیروی قاهره جمهوری اسلامی که همان پلیس، نیروی انتظامی و همه نیروهای نظامی و انتظامی ما که بایستی با مسأله کشف حجاب برخورد داشته باشند، محترمانه معنای الزام را بفهمانند. ابتدای کار با برخورد اسلامی وارد شوند و اگر کسانی می‌خواهند تقابل کنند، با کسانی که معترض نیستند و برانداز هستند که از بیرون درس و خط می‌گیرند و به دنبال اعلان جنگ با جمهوری اسلامی به بهانه کشف حجاب هستند، برخورد کنند.

بعضی از آن‌ها می‌گویند که کارهای حرام دیگری مانند دزدی، غارت بیت المال و حرام‌های بسیار دیگری وجود دارد؛ چطور با آن‌ها مخالفت نمی‌شود؟ ما همه آن‌ها را نیز حرام و خیانت به خون شهدا، اسلام و نظام اسلامی می‌دانیم. اما عده‌ای که به‌خصوص از بیرون درس می‌گیرند، کشف حجاب را بهانه مقابله و اعلان جنگ علنی با نظام قرار می‌دهند. وقتی کسی با یک گناهی به جنگ علنی و مقابله و مبارزه براندازانه با نظام می‌آید، خطرناک‌تر است. هیچ کشوری در دنیا نیست که در مقابل بخواهند حاکمیت را به هر بهانه و وسیله‌ای اسقاط کنند و آن کشور ساکت بنشیند. دزدی، غارت، اختلاس، رانت خواری، رشوه خواری و همه گونه‌های فساد مردود است که دولت، مجلس و قوه قضاییه با قاطعیت برخورد کنند.

همه ملت باید پای کار بیایند. همدلی آن‌ها با قوای سه گانه، حضور مردم، جهاد تبیین اهل بیان و قلم بایستی برای جامعه شفاف سازی شود که این کار حرام به ضرر همه اسلام است. حکمت الهی بر این بوده که برهنگی را حرام کرده است. هر چیزی را که اسلام حرام کند، به نفع جامعه نیست و به ضرر آن است. بایستی این موضوع تبیین شود و جامعه باید بداند که دشمن به‌دنبال اندلسی کردن جامعه است. آخرین حربه‌ای که برای پس زدن اسلام در بسیاری از ممالک مؤثر بوده را دنبال می‌کنند. آن‌ها از همه شیوه‌ها علیه نظام اسلامی استفاده کرده‌اند و امروز از اقتدار خوبی برخوردار هستیم؛ اما آن‌ها به این فکر افتاده‌اند که با دو کار فساد مالی و اقتصادی و دیگری برهنگی، هرزگی و بی‌عفتی جامعه وارد شود که آن‌ها خیال می‌کنند اگر این دو موضوع فراگیر شود، به اهدافشان می‌رسند.

خانم‌ها و بانوانی که ایرانی هستند و عرق ایرانی دارند، باید بدانند که پشت این فتنه، از بین بردن ایران است و اقلاً به خاطر ایران که شده است، باید از نظام و مملکت خودشان دفاع کنند. ما باید ضمن اینکه بهترین اخلاق و سالم‌ترین رفتار را با مواجهه با بی‌حجابی انجام می‌دهیم، بسیار قاطع و با صلابت، هیچ اغماض و چشم پوشی از اجرای حکم الهی نکنیم. عقب نشینی جایز نیست؛ چون باعث تأسف است آن‌هایی که می‌گویند کسانی که حجاب اختیاری می‌خواهند باید حقوقی را داشته باشند، اصلاً اهمیت و الزامات اسلامی در موضوع حجاب را نفهمیده‌اند. تالی فاسد این حرف‌ها را نفهمیده‌اند. شاید کسانی که همجنسگرایی را می‌خواهند باید عده‌ای باشند که از آن دفاع کنند؟ هر گناهی که ما فکر می‌کنیم با این نگاه باید حقوق خاص خود را داشته باشند. چه لزومی دارد که در مقابل حکم الهی حکم دیگری را قائل بود و طرفدارانی را ایجاد کرد که از گناه دفاع کنند. این حرف مزخرف، عجیب، خنده دار و به دور از آداب و تعالیم اسلامی است.

نظر شما درباره تعبیرهای ناقص از بیانات رهبر انقلاب که القا کننده این است که باید با این پدیده کاری نداشت و مسائل مهم‌تری از جمله اقتصاد وجود دارد چیست؟

اینکه برخی نگاهی سهل انگارانه با تفسیر‌هایی متفاوت از بیانات رهبر معظم انقلاب دارند، قطعاً نگاه درستی نیست. بیانات رهبر معظم انقلاب به صراحت و شفافیت وجود دارد که ایشان حجاب را از الزامات شرعی و اسلامی می‌دانند. ایشان به صراحت بیان کرده‌اند که ما هیچ گونه مماشاتی با این مسأله نخواهیم داشت. اینکه با بی‌حجابی کنار بیاییم و یکی از احکام مهم اسلام را نادیده بگیریم حرف درستی نیست. باید یکی از گونه‌های جهاد تبیین همین باشد که ما بیانات رهبر معظم انقلاب را در جامعه اشاعه بدهیم. ایشان به صراحت فرمودند که ما از مسأله حجاب عقب نشینی نمی‌کنیم؛ چون حکم الهی است و نمی‌توانیم درباره این حرام ساکت بنشینیم. قطعاً حاکمیت نیز نمی‌تواند در قبال اشاعه یک کار حرام ساکت باشد.

اخبار مرتبط:
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی

شومیز و تونیک نوعی بلوز زنانه است که در مدل‌ها، اندازه‌ها و در جنس‌های مختلف در قیمت‌های متنوع تولید می‌شود. با خرید شومیز مجلسی و اسپرت زنانه می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه و یا جشن‌های رسمی استایلی زیبا برای خود بسازید.

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید کمک می کند. نمی توان انکار کرد که بروشورها و کاتالوگ‌ها بهترین راه برای نمایش محصولات یا خدمات شما، جذب چشم‌اندازهای جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما است. خب حال اینکه از کاتالوگ استفاده کنید یا بروشور در ادامه این وبلاگ از مدرن طرح به تفاوت بروشور و کاتالوگ می پردازیم، تا نیاز خود را بهتر بشناسید.

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم
بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم

برای پاسخ دادن به سؤال بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ ابتدا باید با لاتاری آشنا شویم. لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که به شهروندان دیگر کشورها امکان مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را فراهم می‌کند. در این برنامه، شهروندان دیگر کشورها ازجمله ایرانی‌ها، می‌توانند شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است