کد خبر : 295801
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - 11:57
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

بخشایش‌اردستانی، منتخب مجلس دوازدهم: اگر نامزد ریاست مجلس رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می‌شود

بخشایش درباره لرزان بودن صندلی ریاست قالیباف در مجلس آینده به شرط رأی آوری مدعی شد: این اتفاق بهتری است. معمولا نمایندگان برای آنکه بر رئیس فشار بیاورند باید صندلی ریاست را لرزان کنند، این به نفع مجلس است. اگر کسی رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می شود.

بخشایش‌اردستانی، منتخب مجلس دوازدهم: اگر نامزد ریاست مجلس رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: انتخابات مرحله دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار و سرنوشت همه ۲۹۰ کرسی نمایندگی مشخص می شود؛ در ۳ هفته مانده به آغاز کار مجلس آینده صف بندی ها برای تعیین تکلیف کرسی ریاست مجلس در حال شکل گیری است و هم اکنون گزینه های ریاست مشغول گرم کردن خود برای یک رقابت تنگاتنگ هستند.

احمد بخشایش اردستانی درباره داغ شدن رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس آینده گفت: هرچند هنوز وضعیت قریب به ۲۰ درصد کرسی های مجلس بعد از انتخابات مرحله دوم مشخص می شود اما معتقدم خیلی تأثیری بر انتخاب اعضای هیأت رئیسه مجلس نخواهد داشت چون کسانی که در دور دوم رأی می آورند چون با تأخیر ورود می کنند، نهایتا مجبور می شوند از سایرین تبعیت کنند.

وی افزود: هم اکنون برای ریاست مجلس نام آقایان قالیباف، ذوالنور و متکی مطرح می شود و احتمال دارد از مستقلین نیز یک گزینه برای تصدی کرسی ریاست اعلام آمادگی کند. معتقدم شاید گزینه مورد حمایت مستقلین رأی نیاورد اما آنها هستند که نبض معادلات را در اختیار دارند چون هر کدام از اضلاع اصولگرایی گزینه خود را برای ریاست معرفی خواهد کرد بنابراین آرای آنها می شکند، در چنین حالتی اگر مستقلین هم تصمیم بگیرند برای ریاست نامزد معرفی کنند، می توانند در همین ابتدای مجلس تأثیرگذاری خودشان را نشان دهند.

این فعال سیاسی درباره ادعای مطرح شده برای جمع شدن ۱۴۵ امضا در حمایت از ریاست محمدباقر قالیباف بر مجلس دوازدهم اظهار کرد: همه چنین ادعایی را مطرح می کنند تا رقیب را به لحاظ روانی تحت تأثیر قرار دهند اما تا روز رأی گیری نماینده نظرش را روی برگه ننویسد، همه اینها پیش داوری است.

وی افزود: اگر جلساتی با حضور نمایندگان منتخب برگزار می شود و هر مجموعه تلاش می کند تا وزن خود را بالاتر نشان دهد، به آن معنا نیست کسانی که در آن جلسات حضور می یابند به گزینه مورد حمایت آن مجموعه رأی خواهند داد. در واقع همه منتخبان به این جلسات می روند تا ببینند چه خبر است.

منتخب مردم اردستان در مجلس دوازدهم ظرفیت فراکسیون مستقلین را قریب به ۶۰ تا ۷۰ نماینده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر آقای قالیباف نسبت به آقای ذوالنور و آقای متکی روی کاغذ شانس بیشتری دارد اما اگر مستقلین وارد شوند معادلات تغییر می کند. اگر آقای متکی به نفع آقای ذوالنور کنار برود دوقطبی بهتری شکل می گیرد، البته به شرطی که مستقلین نیایند.

بخشایش درباره لرزان بودن صندلی ریاست قالیباف در مجلس آینده به شرط رأی آوری ادامه داد: این اتفاق بهتری است. معمولا نمایندگان برای آنکه بر رئیس فشار بیاورند باید صندلی ریاست را لرزان کنند، این به نفع مجلس است. اگر کسی رأی قاطع و بالایی بیاورد احتمال دیکتاتور شدنش زیاد می شود.

اخبار مرتبط:
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد

سعدالله زارعی نوشت: منزل قالیباف در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم
۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم

۲۶۲ فمینیست و مدافع حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آنان در این بیانیه تاکید کرده‌اند «صلح بدون عدالت نمی‌تواند وجود داشته باشد، پس از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال‌گری و ایجاد صلح عادلانه برای فلسطینی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر تلاش کند.».

امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد
امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار پاسخگویی مناسب به انتظار جامعه دینی برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی جهانی اسلامی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است