کد خبر : 295824
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - 14:20
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا: سوپرانقلابی‌ها بعد از حذف اصلاح‌طلبان، می‌خواهند اصولگرایان را هم حذف کنند

رسانه نزدیک به مصطفی پورمحمدی نوشت: رادیکال‌ها با دانستن این موضوع که پایگاهی اجتماعی میان مردم ندارند برای آنکه بتوانند قدرت سیاسی را به دست آورند سعی می‌کنند تا حد امکان مشارکت مردم پایین آید تا خودشان با رأیی حداقلی کرسی‌های قدرت را به دست بگیرند.

سایت اصولگرا: سوپرانقلابی‌ها بعد از حذف اصلاح‌طلبان، می‌خواهند اصولگرایان را هم حذف کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت اصولگرای نامه نیوز نوشت: در سال‌های اخیر کم نبوده است اقداماتی از سوی نیروهایی رادیکال که هزینه‌هایش بر کشور تحمیل شده است. کافی است در همین یک دهه اخیر کارنامه رادیکال‌ها را مرور کنیم؛ از بالا رفتن از دیوار سفارت انگلستان تا به آتش‌کشدین سفارت عربستان و تا به آتش زدن برجام در مجلس و البته ابراز سخنانی تحریک آمیز  عمدتا در عرصه بین.المللی تا تشدید تنش‌های اجتماعی در داخل و گفتن چندباره اینکه هرکس شرایط موجود را نمی‌خواهد از مملکت برود یا این مملکت برای حژب‌اللهی‌هاست.

همه اینها باعث ملتهب‌شدن شرایط کشور چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی شده است و در تمام این احوال تندروها ماهی خود را از آب گلالود التهاب و تنش گرفته‌اند. آنها حتی سعی کرده‌اند تا مردم را از انتخابات مأیوس کنند برای یک هدف مشخص: مشارکت حداقلی و فتح حداکثری؛ به این معنا که رادیکال‌ها با دانستن این موضوع که پایگاهی اجتماعی میان مردم ندارند برای آنکه بتوانند قدرت سیاسی را به دست آورند سعی می‌کنند تا حد امکان مشارکت مردم پایین آید تا خودشان با رأیی حداقلی کرسی‌های قدرت را به دست بگیرند؛ سیاستی که در تعارض آشکار با سیاست‌های رهبر انقلاب اسلامی و همه دلسوزان نظام و کشور دارد. آنها به موازات این رویکرد سعی می‌کنند با منکوب‌کردن تمام گرایش‌های سیاسی ولو اصولگرایان خود را ثابت کنند و با هجمه به حمله چنین القاء می‌کنند که صرفا خودشان در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند. حتی وقتی تندروها از عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مطمئن می‌شوند، نوک پیکان را به سمت اصولگرایان می‌برند و می‌کوشند تا آنها را هم از صحنه به در کنند تا فقط خود در میدان بمانند. این روش علاوه بر آنکه اخلاقی و مردم‌سالارانه نیست، مردم را نسبت به سیاست رسمی بدبین می‌کند و باعث گسترش بی‌اعتمادی و شکاف میان مردم و سیاست می‌شود.

تندروها حالا هم دست به کار شده‌اند و با ورودشان به مجلس دوازدهم می‌خواهند شرایط مجلس آینده را به نفع خود شکل دهند. بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور دارند تندروها در قوه مقننه فقط می‌خواهند به منافع سیاسی، گروهی، طیفی و حتی فردی خود برسند و رفع مشکلات مردم برای آنها در اولویت نیست؛ به همین دلیل با ورود هرچه بیشتر آنها به مجلس احتمالا باید شاهد تشدید کشمکش‌های سیاسی در این قوه باشیم؛ موضوعی که آنقدر پر مخاطره است که رهبر انقلاب اسلامی هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات مجلس هشدار دادند که منتخبان مجلس دوازدهم باید از هرگونه منازعه سیاسی بپرهیزند.

اخبار مرتبط:
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد

سعدالله زارعی نوشت: منزل قالیباف در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم
۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم

۲۶۲ فمینیست و مدافع حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آنان در این بیانیه تاکید کرده‌اند «صلح بدون عدالت نمی‌تواند وجود داشته باشد، پس از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال‌گری و ایجاد صلح عادلانه برای فلسطینی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر تلاش کند.».

امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد
امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار پاسخگویی مناسب به انتظار جامعه دینی برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی جهانی اسلامی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است