کد خبر : 295820
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - 14:01
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: قیمت دلار در بازار آزاد که چند هفته قبل از ۷۰ هزار تومان عبور کرده بود، سیر نزولی را تجربه می کند  پیش بینی کارشناسان آن است که اگر اتفاق خاصی نیفتد این روند ادامه خواهد یافت. از آنجا که قیمت کالا و خدمات متأثر از تورم و قیمت ارز است، انتظار می رود که ماه های پیش رو شاهد آرامشی در بازارهای مختلف باشیم.

هدایت الله خادمی درباره ارزیابی وضعیت بازار گفت: زمانی می توان قیمت دلار را کنترل کرد که با افزایش تولید و صادرات، درآمد ارزی کشور ارتقا پیدا کند اما امروز هیچ گونه نشانه ای درباره جهش تولید و صادرات مشاهده نمی شود بنابراین معتقدم قدرت ارزآوری ما تغییری نکرده است.

وی درباره افزایش فروش نفت و تأثیرش بر قیمت ارز افزود: دولت ارز به بازار وارد کرد؛ این هم روال جدید و تازه ای نیست؛ همواره دولت های مستقر در طول ۴۰ سال گذشته بنا به تشخیصش در مقاطعی ارز و سکه بیشتری را به بازار وارد می کند که این مسئله عاملی برای کاهش قیمت ارز می شود اما این کاهش قیمت ماندگار و همیشگی نیست و بعد مدتی دوباره قیمت ارز و سکه صعودی می شود.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: هم اکنون نیز اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نیفتاده است که بخواهد ارزش پول ملی کشور در مقابل سایر ارزها تقویت شود. اساسا در کشوری که هر روز نرخ پول ملی اش نسبت به ارز های خارجی نوسان شدید دارد هیچ سرمایه گذاری در آن انجام نمی شود چون در اقتصاد متلاطم هیچ گونه امنیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشوری که می خواهد اقتصادش توسعه پیدا کند باید حداقل ها را فراهم کند یعنی لازم است یکسری اصول پایه در اقتصادش رعایت شود که متأسفانه همین هم در ایران انجام نمی شود. حتی افغانستان طوری ارزش پول ملی اش را مدیریت می کند که به تقویت آن می انجامد. درهم امارات ۲۰ سال است که در مقابل دلار ارزش ثابتی دارد.

خادمی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد. ماه آینده تابستان شروع می شود و تجارب سال های گذشته نشان می دهد کارخانه ها مجبورند چند ساعتی را به دلیل قطع برق تعطیل کنند که همین مسئله باعث کاهش تولید و صادرات و درآمدارزی و افزایش قیمت ارز می شود. متأسفانه در مجموع این سیکل معیوب اقتصاد کشور تکرار خواهد شد.

اخبار مرتبط:
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است

محمد که در سال‌های حضور سیاسی‌اش با اظهارات صرفا قدرت‌محور تلاش کرده است در کانون توجه قرار بگیرد باز هم در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با حمله به جبهه پایداری و قالیباف سعی دارد به صدر اخبار بیاید، بدون اینکه به ابعاد حرف‌هایی که می‌زند توجه داشته باشد.او همچنین در این مصاحبه ائتلاف اصلاح‌طلبان با قالیباف را موجب مرگ سیاسی این جریان توصیف کرده است.

احمد علم‌الهدی: بارندگی‌های اخیر پر برکت بود
احمد علم‌الهدی: بارندگی‌های اخیر پر برکت بود

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان خاطرنشان کرد: شکر خدا را به‌جا می‌آوریم بابت این بارندگی‌های مفید و بابرکتی که در دهه کرامت بر ما نازل شد تا شهر ما از خشکی و عطش ناشی از خشکسالی نجات پیدا کند. با این حال، نقطه تأسف‌بار بارندگی‌های اخیر حادثه ناگوار سیلی بود که به از دست‌رفتن شماری از عزیزان ما در این شهر و جمعی از برادران فریمانی منجر شد. این داغی که برای خانواده‌ها به وجود آمد، اسباب تأثر و تأسف بود، اما شما عزیزان باید توجه داشته باشید که وقوع این سیل یک بلای طبیعی بود که متولیان امر را غافلگیر کرد.

امام‌جمعه تهران: مصوبه تعطیلی شنبه‌ها به مومنین بَرخورد
امام‌جمعه تهران: مصوبه تعطیلی شنبه‌ها به مومنین بَرخورد

حاج علی اکبری به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها اشاره و تصریح کرد: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مومنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند، اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است