کد خبر : 295455
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 16:06
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم

برای پاسخ دادن به سؤال بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ ابتدا باید با لاتاری آشنا شویم. لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که به شهروندان دیگر کشورها امکان مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را فراهم می‌کند. در این برنامه، شهروندان دیگر کشورها ازجمله ایرانی‌ها، می‌توانند شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را داشته باشند.

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم

برنده‌های این قرعه‌کشی به‌عنوان افرادی که امکان مهاجرت به آمریکا به آن‌ها اعطا شده است، می‌توانند وارد آمریکا شده و در آنجا زندگی کنند. برای شرکت در لاتاری آمریکا، افراد باید فرم ثبت‌نامی خود را به‌صورت آنلاین ارسال کنند. بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی، برنده‌ها به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. اگر شما برنده شوید، می‌توانید مراحل مهاجرتی خود را طی کرده و از فرصت مهاجرت به آمریکا بهره‌مند شوید. امکان شرکت در این قرعه‌کشی هرساله در دسترس است و هزینه‌ای برای شرکت در آن اخذ نمی‌شود.

شرایط برنده شدن در لاتاری آمریکا

برای گرفتن گرین کارت آمریکا و مهاجرت به این کشور از طریق لاتاری، برنده شدن نیمی از مسیر است. نیمه دیگر مسیر، گذراندن روند اداری دریافت ویزای تنوع نژادی (یا همان ویزای لاتاری) و یافتن جامع‌ترین پاسخ برای این سؤال است؛ بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ مرحله اول برنده شدن در لاتاری، کاملاً اتفاقی و تصادفی است. پس از برنده شدن، دیگر شانس دخالتی ندارد و این مهارت، تجربه و دانش شما نسبت به باقی مراحل است که شانس شما برای انتخاب ‌شدن را افزایش می‌دهد.

برای بررسی شرایط برندگان لاتاری باید به موارد زیر توجه کرد:

  • مدت زمان بررسی مدارک: پس از اعلام نتایج برنده شدن در لاتاری، شما باید مدارک موردنیاز را جمع‌آوری و ارسال کنید. زمان بررسی مدارک و صدور ویزای لاتاری حدوداً ۶ تا ۱۲ ماه زمان می‌برد.
  • ارزیابی پزشکی: پس از بررسی مدارک، شما باید به مرکز پزشکی تعیین‌شده توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کرده و آزمون‌های پزشکی را انجام دهید.
  • انجام مصاحبه: بعد از اتمام مراحل پزشکی، شما به مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا دعوت می‌شوید. در این مصاحبه، مقامات مهاجرتی سؤالاتی درباره تحصیلات، سابقه کاری، وضعیت مالی و غیره را مطرح کرده و مدارک لازم را بررسی می‌کنند.
  • دریافت ویزا: پس از انجام مصاحبه و تأیید مدارک، ویزای شما تحت‌عنوان ویزای تنوع نژادی یا ویزای DV صادر خواهد شد و شما می‌توانید وارد آمریکا شوید.

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت خواهیم شد؟

برای پاسخ دادن به پرسش، بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ باید با مراحل پس از برنده شدن در لاتاری آشنا شوید. بعد از برنده شدن لاتاری، مراحل زیر را به ترتیب طی خواهید کرد:

تهیه و ترجمه مدارک موردنیاز

بعد از اعلام نتایج لاتاری، شما باید مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل اسناد مربوط به تحصیلات، سوابق کاری، شناسنامه، پاسپورت، عکس و غیره می‌شود. همچنین تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و ترجمه آن‌ها باید تأییدشده باشد. مدارکی که سفارت آمریکا از شما درخواست می‌کند به مدرک تحصیلی، جنسیت، شغل و سن شما بستکی خواهد داشت. ازاین‌رو، به‌شدت توصیه می‌شود مدارک خود را به کمک افراد متخصص و تیم‌های مجرب و کاربلد جمع‌آوری کنید.

تکمیل فرم مهاجرتی DS-260 (فرم برندگان لاتاری)

در جریان باشید که پس از اعلام نتایج لاتاری، ابتدا باید فرم DS-260 را پر کنید. پس از تهیه مدارک، شما باید فرم مهاجرتی DS-260 را به‌صورت آنلاین تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، سوابق کاری و سایر اطلاعات مربوط به شما است.

شماره پرونده یا CASE NUMBER

شماره پرونده یا CASE NUMBER در لاتاری، یک شناسه منحصر‌به‌فرد و ۱۴ رقمی (ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی) است که به هر اپلیکانت داده می‌شود. این شماره برای پیگیری وضعیت درخواست شما مورداستفاده قرار می‌گیرد. شماره پرونده یا CASE NUMBER معمولاً شامل یک سری اعداد و حروف است که به کمک آن می‌توانید درخواست خود را پیگیری کنید. به‌عنوان مثال، کیس‌نامبر ۲۰۲۵AS00002500 را در نظر بگیرید. چهار رقم اول، مربوط به سال میلادی پرونده (سال ۲۰۲۵ میلادی) است. سپس با دو حرف اختصاری روبرو می‌شویم که قاره فرد انتخاب‌شده را مشخص می‌کند (AS در این مثال، حروف اختصاری قاره ASIA است.). چهار رقم آخر نیز بیانگر این موضوع است که فرد انتخاب‌شده، چندمین شخصی است که توسط کامپیوتر (به‌صورت تصادفی) برگزیده شده‌است. در این مثال خاص، شخص موردنظر نفر ۲۵۰۰ام لیست برنده‌شدگان محسوب می‌شود.

انتظار برای تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا

پس از تکمیل فرم DS-260، شما باید منتظر دریافت وقت مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا باشید. شما به‌عنوان برنده لاتاری، می‌توانید شهر سفارت مورد تمایل خود برای مراجعه را انتخاب کنید. مرکز کنسول‌گری کنتاکی در آمریکا (KCC)، باتوجه به حجم درخواست‌ها و وقت‌های مصاحبه اعلام‌شده توسط سفارت‌ها، سفارت نهایی را برای مصاحبه لاتاری شخص، برمی‌گزیند.

انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا (در خارج از کشور)

پس از تعیین وقت مصاحبه، شما باید به یکی از مراکز پزشکی تعیین‌شده توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کرده و آزمون‌های پزشکی موردنیاز را انجام دهید. در ادامه، به مرحله مدیکال ویزای آمریکا می‌رسیم. در این مرحله، پرونده پزشکی شما بررسی می‌شود. لیست واکسن‌های تزریق‌شده، سابقه بیماری‌ها و جراحی‌ها و آزمایش‌های پزشکی شما (برای بررسی بیماری‌های خطرناک و مسری) در این مرحله بررسی خواهد شد.

لیست واکسن‌های موردنیاز برای اخذ گرین‌کارت آمریکا به شرح زیر است:

  • کرونا (Covid-19) (مدرنا، فایزر، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، سینوفارم، بهارات بیوتک، نواواکس و سینوواک موردتأیید هستند.)
  • هپاتیت آ (Hepatitis A)
  • هپاتیت ب (Hepatitis B)
  • آنفولانزای فصلی (Influenza)
  • آنفولانزا نوع ب (Influenza type b)
  • سرخک (Measles)
  • اوریون (Mumps)
  • آبله‌مرغان (Varicella)
  • مننگوکوک (Meningococcal)
  • پنوموکوک (Penumococcal)
  • سیاه‌سرفه (Pertussis)
  • فلج اطفال (Polio)
  • روتاویروس (Rotavirus)
  • توکسوئید دیفتری و کزاز-دی‌تی (Tetanus and diphtheria toxoids)
  • سرخجه (Rubella)

مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا (در خارج از کشور)

مرحله آخر در بررسی پرسش بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ مراجعه حضوری به سفارت آمریکا در خاک آمریکا خواهد بود. درنهایت، شما باید به همراه افراد تحت تکفل (همسر و فرزندان، حتی نوزاد تازه متولدشده) به مصاحبه حضوری در سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنید. در این مصاحبه، مقامات مهاجرتی سؤالاتی درباره تحصیلات، سوابق کاری، وضعیت مالی، و غیره مطرح کرده و مدارک لازم را بررسی می‌کنند. درصورتی‌که مصاحبه شما موفقیت‌آمیز باشد، ویزای تنوع نژادی (ویزای DV) شما صادر خواهد شد و می‌توانید وارد آمریکا شوید.

جمع‌بندی

سفارت آمریکا اقدام به برگزاری مصاحبه لاتاری به زبان فارسی در ارمنستان، ترکیه و امارات می‌کند. پس از برنده شدن در لاتاری، مراحل بعدی برای مسیر مهاجرت شما به آمریکا، بسیار مهم هستند. از تهیه و ترجمه مدارک تا انتظار برای تعیین وقت مصاحبه گرفته، تا انجام مراحل پزشکی و مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا. در انتهای مبحث در ادامه بررسی، بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ باید اضافه کنیم که زمان محدودی برای انجام این مراحل دارید؛ بنابراین، باید به‌موقع و با نهایت دقت اقدام کنید.

اخبار مرتبط:
چین؛ بهشت خرید ارزان یا تله‌ای برای تجار ایرانی؟
چین؛ بهشت خرید ارزان یا تله‌ای برای تجار ایرانی؟

چين، غول اقتصاد دنيا، با داشتن بازارهاي گسترده و قيمت‌هاي باورنکردنی، براي بسياري از تجار و حتي خريداران خرد ایرانی تبديل به قطب اصلي واردات کالا شده است. اما آيا خريد از چين هميشه سودآور است؟ پشت پرده اين بازار پر زرق و برق، چه رازها و ترفندهايي وجود دارد؟ در اين مقاله، همراه ما باشيد تا ضمن بررسي مزاياي خريد از چين، شما را با ترفندهاي خريد و نکات مهم براي داشتن يک معامله امن و پرسود آشنا کنيم.

نکات مهمی که قبل از سفر به کیش باید بدانید
نکات مهمی که قبل از سفر به کیش باید بدانید

تور کیش یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح و گذراندن تعطیلات است. جزیره کیش در خلیج فارس واقع شده و با داشتن طبیعت بکر و زیبا، جاذبه‌ های گردشگری فراوان و فعالیت ‌های تفریحی متنوع، توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می کند.

رشیدی‌کوچی: مجلس باید بر تعطیلی شنبه‌ها محکم بایستد
رشیدی‌کوچی: مجلس باید بر تعطیلی شنبه‌ها محکم بایستد

نماینده مجلس گفت: اگر جمعه و شنبه تعطیل باشد، به نفع اقتصاد کشور است و عقل هم همین را می‌گوید. اما متاسفانه یکسری می‌خواهند فضا را به این سمت ببرند. اگر بخواهیم با این حرف‌ها طرح تخصصی را خراب کنیم؛ به کشورمان، اقتصادمان و مردممان ظلم کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است