کد خبر : 283065
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - 17:16
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

حمله سایبری گسترده در امارات

شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی خبر داد که روز گذشته (جمعه) چندین حمله سایبری بخش‌های حیاتی این کشور را مورد هدف قرار داد.

حمله سایبری گسترده در امارات

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فارس نوشت: به نوشته خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شورای امنیت سایبری امارات، این حمله سایبری را «تروریستی» دانست و گفت: «سازمان‌های سایبری ملی توانسته اند با موفقیت مقابله این حملات بایستند، حملاتی که بخش‌های حیاتی و استراتژیک کشور را هدف قرار داده بود».

به گفته این شورا، هویت عاملان ومحل حمله کنندگان مشخص شده، هرچند اطلاعاتی در این خصوص ارائه نداده است.

وبگاه الخلیج آنلاین نیز نوشت که امارات طی سال‌های گذشته به خصوص با روی کار آمدن تدریس مجازی و دورکاری شرکت‌ها، بار‌ها مورد حملات سایبری قرار گرفته است که این امر باعث شده تا دولت این کشور میزان سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری را افزایش دهد.

در اکتبر سال گذشته میلادی نیز امارات طرح «تک تیرانداز سایبری» را در سطح تمامی امیرنشین‌ها راه‌اندازی کرد تا تمامی کارمندان بخش دولتی و خصوصی را در خصوص مقابله با چالش‌های امنیت اطلاعات آموزش دهد و کمک کند. ابوظبی در این راستا با شرکت Group-IB خالق فناوری‌های امنیت سایبری قرارداد امضا کرد.

امارات همچنین تدابیر سختگیرانه‌ای را علیه تهدیدات سایبری اعمال کرده است که شامل مجازات مالی و حبس می‌شود.

به گفته «محمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات، این کشور روزانه به طور متوسط با ۵۰ هزار انواع تخلفات سایبری مواجه است.

اخبار مرتبط:
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند». این بخشی از گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.

روزنامه معاریو: احتمال صادر شدن حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه وجود دارد
روزنامه معاریو: احتمال صادر شدن حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه وجود دارد

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است