کد خبر : 295504
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 17:19
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: جدال بر سر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ادامه دارد. آنگونه که از آخرین صحبت‌های معاون پارلمانی دولت برمی‌آید، این است که نظر دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌هاست. در کمیسیون اجتماعی مجلس اما اختلاف نظر وجود دارد؛ مخالفان تعطیلی شنبه، مسائل شرعی را به عنوان دلیلی برای مخالفت خود بیان می‌کنند و موافقان تعطیلی شنبه معتقدند که هیچ منع شرعی وجود ندارد و این تعطیلی ما را با بازار تجارت بین‌الملل هماهنگ می‌کنند. در این میان بخش خصوصی هم یکصدا موافقت خود را با تعطیلی شنبه اعلام کرده‌اند.

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به اینکه تعطیلی شنبه به نفع کشور است یا پنجشنبه، گفت: «به طور کلی من نگاهم این است که تعطیلی در کشور زیاد داریم و افزایش آن به دو روز به این تعطیلی‌ها اضافه می‌شود. نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه بوده و به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است. فکر می‌کنم تعطیلی شنبه مورد نظر نمایندگان نیست چراکه نه با سیستم اداری جامعه ما سازگار است و نه با اقتضائات فرهنگی ما.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره استدلال مخالفان تعطیلی پنجشنبه مبنی بر فاصله افتادن با کشورهای دیگر برای انجام فعالیت اقتصادی، اضافه کرد: «توجیهاتی که برخی در بحث ارتباطات بین‌المللی و اقتصادی می‌آورند کاملا بی اساس است و نمی‌تواند دلیل کلی برای تعطیلی شنبه‌ها باشد. برخی می‌گویند چون کشورهای دیگر شنبه‌ها تعطیل هستند ما هم تعطیل باشیم درصورتی که اگر بخواهیم ارتباطات اقتصادی بین‌المللی بگیریم، روزهای دیگر هفته هم هستند و فرصت کافی داریم. بنابراین دیگر لزومی ندارد شنبه را تعطیل کنیم.»

وی ادامه داد: «دوستانی که به تعطیلی پنجشنبه رای دادند نگاه‌شان این است که به خانواده بپردازند وگرنه هم در فرهنگ دینی و هم در فرهنگ ملی ما، جمعه روز تعطیلی ماست. مجلس به پنجشنبه هم به دلیل رسیدگی به مشغله‌های خانوادگی رای داد.»

فلاحی در پاسخ به اینکه آیا یکی از دلایل مخالفت با تعطیلی شنبه به مسائل دینی و مذهبی برمی‌گردد، گفت: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

اخبار مرتبط:
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد

سعدالله زارعی نوشت: منزل قالیباف در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم
۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم

۲۶۲ فمینیست و مدافع حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آنان در این بیانیه تاکید کرده‌اند «صلح بدون عدالت نمی‌تواند وجود داشته باشد، پس از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال‌گری و ایجاد صلح عادلانه برای فلسطینی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر تلاش کند.».

امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد
امام‌جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ بچه‌ها را لیبرال و دموکراسی‌خواه بار می‌آورد

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار پاسخگویی مناسب به انتظار جامعه دینی برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی جهانی اسلامی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است