کد خبر : 295434
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 15:01
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل‌بیت و مجمع جهانی تقریب

روزنامه اعتماد از افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل بیت و مجمع جهانی تقریب خبر داده است.

افزایش ۹۲ و ۱۳۳ درصدی بودجه مجمع جهانی اهل‌بیت و مجمع جهانی تقریب

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: مجمع جهانی اهل‌بیت نیز سال قبل، ۱۳۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان بودجه داشته و قرار است در سال جدید، ۲۰۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان بودجه دریافت کند؛ غیر از این، ۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی در نظر گرفته شده است. مجموعا افزایشی حدود ۹۲درصد برای سال ۱۴۰۳ دیده شده است. این مجمع یکی از گسترده‌ترین نهادهای مذهبی ایرانی در سطح جهان است؛ به نوشته وبسایت آن، تا سال ۱۳۹۴، در ۳۹ کشور آسیایی، ۴۲ آفریقایی، ۱۸ امریکایی، ۴۰ اروپایی و ۲ کشور اقیانوسیه دارای دفتر است. این مجمع همچنین فعالیت‌های اقتصادی نیز دارد؛ از جمله شرکت‌های بازرگانی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند. به نوشته وبسایت آن، «مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در راستای محرومیت‌زدایی از پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در قاره محروم آفریقا اقداماتی نظیر ایجاد شرکت خدمات کشاورزی، فعالیت در کشورهای اتیوپی، کنیا، کومور، تانزانیا، زنگبار، ساحل‌عاج و غنا، ثبت شرکت در آفریقای جنوبی، ارائه تفاهمنامه جهت ایجاد کمربند سبز در مالاوی و توافق با مسوولین کشور مالی انجام داده یا در حال پیگیری است.» همچنین آن‌طور که نوشته شده، «راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در کشورهای محروم، به منظور تقویت بنیه مالی و توسعه صنایع کوچک، از دیگر برنامه‌های اقتصادی مجمع جهانی اهل‌بیت است.» این نهاد مذهبی همچنین یک خبرگزاری با نام «خبرگزاری اهل‌بیت» دارد که به ۲۰ زبان مختلف، در حال فعالیت است.

در ادامه این مطلب آمده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در سال پیش، ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشته است و امسال دولت پیشنهاد کرده حدود ۱۱۲ میلیارد تومان بودجه داشته باشد؛ با احتساب ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی پیشنهاد شده، مجموع بودجه این نهاد می‌شود ۲۱۲ میلیارد تومان؛ یعنی افزایشی ۱۳۳درصدی. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیشتر با کنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران شناخته می‌شود. در این کنفرانس سالانه، علما و زعمای دینی و مذهبی از نحله‌های مختلف اسلامی گردهم جمع می‌شوند. «خبرگزاری تقریب» نیز از جمله موسسات وابسته به این مجمع است که «با رویکرد تقریبی، اخبار مربوط به موضوعات تقریبی جهان اسلام را منتشر می‌کند.»

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: زندانی شدن زیباکلام در شأن جمهوری اسلامی نیست
محمد مهاجری: زندانی شدن زیباکلام در شأن جمهوری اسلامی نیست

فعال اصولگرا نوشت: زندانی شدن زیباکلام به عنوان یک چهره مشهور منتقد و حتی اپوزیسیون - در خارج از کشور و رسانه‌های بیگانه، چهره‌ای از آزادی در ایران نشان می‌دهد که در شأن جمهوری اسلامی نیست.

علی مطهری: نامه حسن روحانی یک سند تاریخی است / کدام اصل از قانون اساسی به شورای نگهبان اجازه داد که براساس ارزیابی بینش سیاسی، افراد را ردصلاحیت کند؟
علی مطهری: نامه حسن روحانی یک سند تاریخی است / کدام اصل از قانون اساسی به شورای نگهبان اجازه داد که براساس ارزیابی بینش سیاسی، افراد را ردصلاحیت کند؟

علی مطهری نوشت: نتیجه ای که از نامه تاریخی جناب روحانی باید حاصل شود، برای همه انتخابات های آینده به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ خواهد بود. باید روشن شود که آیا شورای نگهبان می خواهد همان رویه سابق را عمل کند یا افراد حکیم تر همین شورا این رویه را تغییر می دهند و یا اقدام رهبر انقلاب منجر به تغییر خواهد شد.

محمود علیزاده‌طباطبایی: رئیسی ۲ سال است که به دنبال برجام روحانی می‌دود و نمی‌رسد
محمود علیزاده‌طباطبایی: رئیسی ۲ سال است که به دنبال برجام روحانی می‌دود و نمی‌رسد

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: روحانی مانند بسیاری از عقلای نظام متوجه شد باید با مردم طرف شود و با آنها سخن بگوید و فحوای نامه او به شورای نگهبان هم همین نکته را می رساند. درحال حاضر امیدی به برخی مسئولان نیست و روحانی هم راه ارتباط با مردم را انتخاب کرد چرا که مردم محرم ترین افراد برای کشور هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است