کد خبر : 295447
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 15:10
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

حاجی‌بابایی: مجلس مالیات را افزایش نداده / ادعای دولت: فشار مالیاتی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته سبک‌تر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بار و فشار مالیاتی امسال نسبت به ۳ سال گذشته سبک‌تر است چون برخی اتفاقات مهم و مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی باعث افزایش درآمدهای مالیاتی شده است.

حاجی‌بابایی: مجلس مالیات را افزایش نداده / ادعای دولت: فشار مالیاتی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته سبک‌تر است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی جدول پنج لایحه بودجه مربوط به منابع گفت: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه ما جداول را تدوین کردیم تا براساس منابع، توزیع اعتبارات صورت گیرد. این کار براساس خط مشی‌های قسمت اول بودجه و ارقام کلان در سقف درآمدی و هزینه‌ای صورت گرفت که منجر به تنظیم جداول بود.

وی ادامه داد: این برای سازمان برنامه تجربه جدیدی بود چون سقف کلی داشتیم و براساس آن باید توزیع اعتبارات صورت می‌گرفت تمامی تلاش شد که در سقف جداول تدوین شود؛ جدول پنج درباره درآمدهاست که ما براساس سرفصل‌های مختلف همچون درآمدهای نفتی و مالیاتی حقوق ورودی و گمرکی، حقوق مالکانه دولت در معادن جدول را تنظیم کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع مالیات اظهار کرد: بار مالیاتی و فشار مالیاتی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته سبک‌تر است چون با مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا کرده است یکی از آنها حذف برخی معافیت‌ها است که تبدیل به درآمد مالیاتی شده و فشار به مودیان مالیاتی وارد نمی‌کند.

منظور: امسال درآمد مالیاتی ۹۵۰ همت خواهد بود

وی اظهار کرد: اگر اتفاق جدیدی نیفتد و اگر ۸۷۰ همت مالیات سال قبل وصول شود و همچنین با در نظر گرفتن حذف معافیت‌های قبلی، امسال درآمد مالیاتی ۹۵۰ همت می‌شود لذا رشد ۳۰ درصدی مالیات متناسب با شرایط اقتصادی یک رشد معمول است. این رشد طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول بودجه اعمال شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق نیز درباره جدول پنج گفت: درآمدهای جدول پنج، هزار و ۴۸۵ همت بود که ما هزار و ۵۸۵ همت مصوب کردیم که این به معنای افزایش مالیات و درآمدها نیست بلکه با محاسبات ما این میزان درآمد دولت از مالیات در سال جاری به دست می‌آید لذا ما در مجلس شورای اسلامی یک ریال مالیات را اضافه نکردیم.

وی اضافه کرد: درباره مالیات استان‌ها هم جداول اصلاح شده است.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: این چه رشد اقتصادی است که در سفره مردم دیده نمی‌شود؟
نماینده مجلس: این چه رشد اقتصادی است که در سفره مردم دیده نمی‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت جامعه به شدت کاهش یافته است، گفت: امیدواریم مسوولین دولت صرفا به دادن آمارهای آنچنانی از رشد اقتصاد کفایت نکنند زیرا رشد اقتصادی تا زمانی که در سفره های مردم دیده نشود صرفا یک عدد است.

سلیمی‌نمین: رقابت اصولگرایان در انتخابات اخیر مایوس کننده بود / حتی بعضی اصولگرایان هم رأی ندادند
سلیمی‌نمین: رقابت اصولگرایان در انتخابات اخیر مایوس کننده بود / حتی بعضی اصولگرایان هم رأی ندادند

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی بخشی از علل کاهش مشارکت را ناظر به کنش جناح‌های سیاسی و حذف جریان اصلاح‌طلب و کمرنگ شدن رقابت دانست.

گروسی: تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده آمریکاست
گروسی: تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده آمریکاست

به گفته مدیرکل آژانس، ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایل خود را برای شرکت در "گفتگوی جدی" با این نهاد سازمان ملل نشان داده است و این نشانه ای است که تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است