کد خبر : 295502
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 17:10
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: ن احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند.

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انتخاب نوشت: روز گذشته شورای شهر تهران شاهد تنش و خبر‌های زیادی بود. برخی از اعضا شورا پس از پایان رسمی جلسه از صحن خارج شدند. زاکانی، اما در جلسه‌ای که دیگر رسمیت نداشت به آن‌ها تاخت که اگر نقدی دارید صبر کنید تا پاسخ دهیم. در این بین برخی مدعی شدند که اعضا شورا دست به آبستراکسیون‌زده‌اند، اما با توجه به قوانین موجود در شورا، این ادعا صحت نداشته است. آنچه در این بین مشخص است، تضاد در دون شورای شهر بر سر شهرداری زاکانی و قرارداد‌های غیرشفاف است.

وی درباره عدم شفافیت قرارداد چین با شهرداری تهران بیان کرد: درخواست مشخص ما شفافیت قرارداد با چین است. خانم سلیمانی و دیگر همکاران نکاتی را مطرح کردند. شفافیت قرارداد چین دغدغه شوراست. باید مشخص شود چه تعداد سفر به چین صورت گرفته و چهه تعداد نیرو رفته‌اند و موضوع مذاکرات و نتیجه‌ی سفر‌ها چه بوده است. یکی از سؤالات بنده در جلسه این بود که آیا در قرارداد مربوط به سفر چین، غیراز تجهیزات مربوط به حمل و نقل و ترافیک، تجهیزات دیگری هم خریداری شده است؟ آقای زاکانی گفتند تجهیزات دیگری هم رخ داده است. سؤال اینجاست که با هماهنگی کدام بخش این خرید‌ها انجام شده است؟ در مجلس شورای اسلامی هم شاهد این روال هستیم و ممکن است یک جلسه در صحن به نتیجه نرسد. جلسه‌ی بعدی می‌شد که شهردار بیاید و سؤالات را پاسخ دهد.

وی سپس در رابطه با درخواست زاکانی از اعضا شورا برای حضور در جلسه و ارائه پاسخ اظهار داشت: وقتی سقف ساعت قانونی تمام شده است، آقای زاکانی نمی‌تواند برای اعضا شورای شهر تعیین تکلیف کند. تشخیص ما این بود که ادامه‌ی جلسه به جلسه بعدی کشیده شود. در مقابل مطالبه‌ی ما مبنی بر شفافیت قرارداد، یکی از اعضا مطرح کرد که چگونه قرارداد چین در اختیار یک فعال رسانه‌ای قرار گرفته، اما در اختیار شورای شهر و کمیته نظارت شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل نیست؟ ما چیزی را که ندیده‌ایم را نمی‌توانیم قضاوت کنیم. آقای زاکانی نکاتی را مطرح می‌کند که ما نمی‌دانیم بر اساس چه مستنداتی آن‌ها را تأیید را رد کنیم.

این عضو شورای شهر درباره فعالیت رسانه‌ای علیه منتقدین زاکانی در شورا گفت: من احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند. تلاش می‌شود به منتقدان زاکانی برچسب بزنند. یک اتاق عملیات روانی به منتقدین زاکانی حمله می‌کند. ما یک حرف ساده داریم؛ شفافیت قرارداد چین! اگر نگرانی ندارید پس چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

وی درباره ادعا آبستراکسیون اعضا شورا بیان کرد: یک دروغ بزرگ به نام آبستراکسیون وجود دارد. آبستراکسیون برای از اکثریت انداختن یک جلسه‌ی رسمی است. ما در شورا دو جلسه داریم، جلسه رسمی و غیر رسمی؛ جلسه‌ی دیروز تا ساعت ۱۲.۵ رسمی بود، از ۱۲. به بعد جلسه غیررسمی است. عضو شورا می‌تواند از جلسه غیررسمی خارج شود. آبستراکسیون خروج از جلسه‌ی رسمی است.

او افزود: رسانه‌ها باید کمک کنند که مسائل تهران شفاف شود. اگر قرار است ۲ میلیارد یورو از پول تهران را به چین بدهند، باید مردم از آن آگاه باشند. راه مبارزه با فساد از مسیر شفافیت می‌گذرد.

اقراریان درباره احتمال استیضاح زاکانی گفت: من در جلسه صحن شورا مطرح کردم؛ ما برای استیضاح زاکانی نیاز به ۱۴ رأی از ۲۱ رأی داریم. در جلسه قبلی هم گفتم ما به عنوان نمایندگان مردم ابزار‌هایی از جنس سؤال و طرح استیضاح و تحقیق داریم. آیا این ابزار‌ها منجر به نتیجه خواهد شد یا خیر، بستگی به تصمیم جمعی شورا دارد. در میان منتقدین زاکانی کسانی هستند که باورشان این است که زاکانی به علت ناکارآمدی، صلاحیت لازم را برای شهرداری تهران ندارد.

اخبار مرتبط:
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید برخی سعی کردند لفظ «حماسهٔ مردم در انتخابات» را به مرحلهٔ دوم محدود کنند؛ این مطلب مربوط به تمام دورهٔ انتخابات بود. او ادامه داد: اگر انصاف دارند بیایند درباره اهمیت انتخابات و برگزاری انتخابات در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات این انتخابات صحبت کنند. کسانی که صحبت می کنند سعی کنند منصفانه حرف بزنند و سعی نکنند مطلبی را آن جور که دوست دارند تغییر جهت دهند.

سایت اصولگرا: منوچهر متکی گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده است
سایت اصولگرا: منوچهر متکی گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده است

رسانه نزدیک به جریان شورای وحدت نوشت: متکی هم سابقه تصدی وزارت امور خارجه را در کارنامه دارد، هم عضو تیم مذاکره‌کننده در جریان تصویب قطعنامه 598 بوده است و هم در سال‌های اخیر با حضور در شورای وحدت توانسته است به چهره‌ای وحدت‌بخش میان اصولگرایان تبدیل شود.

نقوی‌حسینی: ذوالنوری شانس اول ریاست مجلس دوازدهم است
نقوی‌حسینی: ذوالنوری شانس اول ریاست مجلس دوازدهم است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد داریم به سمت تغییر مدیریت مجلس می رویم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است