کد خبر : 271189
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - 11:04
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

جلال محمودزاده: شاید برخی از نمایندهایی که ردصلاحیت شده‌اند، در مرحله بعد تایید شَوند

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات نظارت آمده برای یک نماینده‌ای که در مجلس حضور دارد عدم‌التزام زده،تشخیص آن‌ها این گونه بوده است و شاید مستندات قانونی نداشته باشند و به خاطر بعضی مسائل پشت پرده این کار را کرده باشند یا اینکه فرماندار با نماینده زاویه داشته و مخالف بوده است یا نماینده با دولت اختلاف داشته و منتقد بوده است.

جلال محمودزاده: شاید برخی از نمایندهایی که ردصلاحیت شده‌اند، در مرحله بعد تایید شَوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: جلال محمودزاده عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که بررسی آن حواشی زیادی را در صحن به دنبال داشت، گفت: دوره نمایندگی ۴ سال است و ما تا روز ۶ خرداد ۱۴۰۳ مسئولیت داریم و قسم خوردیم که مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنیم. نمی‌شود به نماینده‌ای در دوران انتخابات مراجعه کنند و مثلا کسی مشکل بانکی و اداری داشته باشد و یا تولیدکننده‌ای مشکل تولید داشته باشد، مراجعه کند و نماینده بگوید این ۴ یا ۵ ماه باقی مانده به انتخابات نمی‌توانم کاری انجام دهم، این اصلا قابل توجیه نیست، کار مردم لنگ می‌شود. در این ماده موارد زیادی وجود دارد یکی از موارد این بود و مابقی هم موارد بر سر جای خودش است.

بخش هایی از گفت و گوی محمودزاده را در ادامه می خوانید:

  • کسی که در دوران انتخابات به دید رأی جمع کردن بیاید مثلا به هیات‌های مذهبی و ورزشی پولی بدهد این کار خلاف است و هنوز هم این مساله در ماده وجود دارد.
  • هنوز هم نمایندگان در این ۴ ماه ۵ باقی مانده از مجلس که حال بعضی از آنها هم برای دور بعد رأی می‌آورند مسئولت‌شان پا برجا است، اگر این‌ها نتوانند کارهای قانونی مردم حوزه انتخابیه خودشان را پیگیری و مکاتبه کنند، به ضرر مردم است. نمایندگان به این موضوع رأی دادند، یعنی نمایندگان تا آخرین روز کاری خودشان می‌توانند از طریق دستگاه‌های اجرایی مشکلات مردم را پیگیری کنند.
  • تشخیص یک بخش بر عهده ناظرین است که شاید تشخیص‌شان درست نباشد. مثلا هیات اجرایی آمده برای یک نماینده‌ای که در مجلس حضور دارد عدم‌التزام زده، تشخیص آن‌ها این گونه بوده است و شاید مستندات قانونی نداشته باشند و به خاطر بعضی مسائل پشت پرده این کار را کرده باشند یا اینکه فرماندار با نماینده زاویه داشته و مخالف بوده است یا نماینده با دولت اختلاف داشته و منتقد بوده است.
  • این‌ها یک بهانه کلی آورده‌اند که نیاز به مدارک قانونی ندارد مثلا در این بند ذکر نشده است کسی که در محکمه قانونی حکم التزام دارد را شما می‌توانید ردش کنید و این یک چیز کلی است، بنابراین این بند را دادند. در مراحل بعدی به احتمال قوی این نماینده‌ها بازخواهند گشت یعنی هیات نظارت بر انتخابات مجلس این‌ها را تایید می‌کند و این‌ها باز می‌گردند.
  • نمی‌شود تصمیم اولیه هیات اجرایی را به این منزله دانست که حتما درست است و نسبت به نماینده تصمیم دقیقی گرفته شده است، بنابراین چون مرحله بعدی تجدیدنظر وجود دارد، نمی‌شود صددرصد نماینده‌ای را به این بندی که زدند، منتسب کرد.
  • در دوره های قبل کسانی را داشتیم که حتی از علما بودند که برایشان عدم التزام به اسلام زدند، این بحث‌ها بحث سلیقه‌ای و بدون مستندات است که در مراحل بعدی رد می‌شود.
اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است