کد خبر : 293062
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - 17:00
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

نوری‌قزلجه: نیروی انتظامی نمی‌تواند هر طوریکه دلش می‌خواهد با زنان بدحجاب برخورد کند

نماینده منتقد لایحه حجاب گفت: شاید در لایحه حجاب و عفاف به نحوه برخورد نیروی انتظامی اشاره نشده اما مقرراتی از گذشته وجود داشته و اینطور نیست که نیروی انتظامی هر طور که بخواهد با آن برخورد کند. قاعده کلی در قوانین وجود دارد و نیروی انتظامی نمی‌تواند هر طور با افرادی که جرم مشهودی انجام می‌دهند برخورد کند.

نوری‌قزلجه: نیروی انتظامی نمی‌تواند هر طوریکه دلش می‌خواهد با زنان بدحجاب برخورد کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: علیرضا نوری‌قزلجه، نماینده مجلس در واکنش به اقدام نیروی انتظامی برای اجرای طرح موسوم به نور گفت: «اگر استناد نیروی انتظامی در این اقدام به قانون حجاب و عفاف باشد که هنوز این لایحه به قانون تبدیل نشده و استناد به آن درست نیست. قانون حجاب و عفاف هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده و رسمیت ندارد. این قانون در حال حاضر بین رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان است. نیروی انتظامی احتمالا براساس قوانین گذشته اوایل دهه ۶۰ تدوین شد  می‌تواند اقداماتی در این خصوص – پوشش اختیاری – اقداماتی داشته باشد. البته باید منبع این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را درخواست کرد تا قضاوت درستی در این مورد داشته باشیم. علی‌ایحال آنها دستشان در ابلاغ بخشنامه‌ باز است اما لایحه حجاب و عفاف هنوز به قانون تبدیل نشده و نیروی انتظامی نمی تواند به این لایحه استناد کند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مردم از این قانون با ایراداتش استقبال خواهند کرد؟ مدعی شد: «من بعید می‌دانم با این قانون همراهی شود. این قانون ایرادات مهم و اساسی دارد که تا برطرف نشود با مقاومت جامعه روبرو خواهند شد. ایجاد دوقطبی در جامعه، برخوردهای شخصی، رفتارهایی که جامعه را دچار مشکل می‌کند، برخورد سلبی و انتظامی با یک موضوع اعتقادی و ارزشی از جمله اشکالات لایحه حجاب است. نزدیک به ۳۰ مورد در این لایحه دید و عنوان کردم که یکی دو ماده مربوط به دانش‌آموزان و کودکان حذف شد. اما بقیه ایرادات سر جای خود است که اشکالات زیادی را در جامعه به وجود خواهد آورد. اما مسیر قانونی را برای این لایحه طی کرده‌اند.»

منتخب مجلس دوازدهم درباره نحوه برخورد ضابطان انتظامی با زنان و دختران افزود: «شاید در لایحه حجاب و عفاف به نحوه برخورد نیروی انتظامی اشاره نشده اما مقرراتی از گذشته وجود داشته و اینطور نیست که نیروی انتظامی هر طور که بخواهد با آن برخورد کند. قاعده کلی در قوانین وجود دارد و نیروی انتظامی نمی‌تواند هر طور با افرادی که جرم مشهودی انجام می‌دهند برخورد کند. البته در چند ماده لایحه حجاب و عفاف به نوعی رفتارهای خودسرانه را محدود کرده است اما معلوم نیست چه کسانی این بخش را احصا و اجرا می‌کند.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

محسنی‌اژه‌ای: قضات باید به صورت مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنند / پیش از صدور آرا، اخبار باید با مرکز رسانه قوه قضاییه هماهنگ شود
محسنی‌اژه‌ای: قضات باید به صورت مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنند / پیش از صدور آرا، اخبار باید با مرکز رسانه قوه قضاییه هماهنگ شود

رئیس قوه قضائیه گفت: خطاب به کلیه مراجع قضایی بویژه دیوان عالی، دیوان عدالت اداری، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در سراسر کشور تاکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آراء و تصمیماتی که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند (و حتی در ابعاد حقوقی و قضایی، آثار بیرونی و بین‌المللی بر آن‌ها مترتب می‌شود) نهایت دقت و توجه را داشته باشند و تصمیمات و آرای خود را مُنضَم به پیوست رسانه‌ای کنند و پیش از صدور آنها، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضاییه به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است