کد خبر : 286540
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - 11:39
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

پسری که به خاطر تشابه اسمی در آستانه قصاص بود تبرئه شد

متهم در همه مراحل تحقیقات گفته بود بی‌گناه است و او را فقط به خاطر تشابه اسمی با مشروب‌فروش متهم به قتل دستگیر کرده‌اند.

پسری که به خاطر تشابه اسمی در آستانه قصاص بود تبرئه شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پسری که به جای یک فروشنده مشروب مرگ‌آور بازداشت و برایش مجازات سنگین درخواست شده بود، با تحقیقات دادگاه تبرئه شد.

پسر جوان ادعا کرده بود چون نامش با نام فروشنده مشروب مسموم یکی است او را به‌اشتباه بازداشت کرده‌اند.

سال ۹۹ بود که از بیماستانی در تهران به ماموران خبر دادند دو پسر جوان که بر اثر مصرف مشروب الکلی مسموم بدحال شده‌اند به آنجا انتقال یافته‌اند و یکی از آنها جانش را از دست داده‌ است. وقتی ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند، ابتدا جوانی به نام مسعود را که بینایی‌اش دچار مشکل شده ‌بود تحت بازجویی قرار دادند. او گفت: من و دوستم مهرداد مشروب خریدیم و خوردیم بعد به جگرکی رفتیم و آنجا جگر خوردیم و دوباره با هم مشروب استفاده کردیم. بعد حال‌مان بد شد. فکر کردیم به خاطر جگر مسموم شده‌ایم اما یک‌دفعه مهرداد بیهوش شد و من هم سرگیجه شدید گرفتم و کم‌کم بینایی یک چشمم کم شد. دوست‌مان ما را به بیمارستان رساند. مهرداد در بیمارستان جانش را از دست داد، من هم بینایی‌ام را از دست دادم.

با توجه به گفته‌های این مرد، جوانی به نام آرش به اتهام فروش مشروب مسموم بازداشت شد. او از همان لحظه‌ای که بازداشت شد ارتباط با این دو جوان را انکار کرد اما به خاطر اصرار‌های جوانی که بینایی‌اش را از دست داده‌ بود پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی اولیای‌ دم مهرداد درخواست قصاص کردند و سپس مسعود در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من اطمینان دارم کسی که به ما مشروب فروخت، همین متهم در دادگاه است. ما به آرش پیام دادیم و او هم مشروب را برایمان آورد اما حالا که گرفتار شده می‌گوید کار او نبوده ‌است.

وقتی نوبت به آرش رسید، اتهام را رد کرد و گفت: اسم و فامیل من با کسی که به این دو جوان مشروب داده یکی است به همین خاطر مرا اشتباهی گرفته‌اند. شماره خط من، شماره‌ای نیست که این جوان می‌گوید. اصلاً مشروب‌فروش نیستم و وقتی سوابقم بررسی شد این موضوع به اثبات رسید.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: موکل من مشروب‌فروش نیست. همه مدارک نشان می‌دهد او قربانی تشابه اسمی شده‌؛ اما همچنان در بازداشت است و اولیای‌ دم برای او درخواست مجازات سنگینی کرده‌اند. موکل من باید تبرئه شود. او در شعبه دیگری نیز به پرداخت دیه محکوم شده بود که دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض کرد چون اولیای‌ دم درخواست قصاص کرده‌اند. در حالی که اصلاً موکل من بی‌گناه است.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات شعبه ۱۲  وارد شور شدند و با تحقیقاتی که انجام دادند، متهم را از اتهام وارده تبرئه کردند.

اخبار مرتبط:
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد

یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند

جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ محل مورد نظر درخت ندارد/ این مسجد مغازه ندارد اما سالن خواهد داشت
مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ محل مورد نظر درخت ندارد/ این مسجد مغازه ندارد اما سالن خواهد داشت

رئیس شورای شهر تهران گفت: مکانی که برای ساخت مسجد در نظر گرفتیم به جز یک سرویس بهداشتی و زمین باز و ۳ یا ۴ درخت چیزی ندارد، پیشنهاد من به عنوان یک معمار این است که درخت‌ها در حیاط مسجد قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است