کد خبر : 295112
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - 09:27
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی اصفهان:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از کنترل و استحصال ۳۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان طی بارش‌های هفته گذشته خبرداد.

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین یاری اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

اخبار مرتبط:
سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان معرفی می‌شوند
سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان معرفی می‌شوند

مدیرکل نظارت براجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان شهر اصفهان، معیارهای انتخاب سازندگان برتر ساختمان را تشریح کرد.

قانونی برای فرونشست نداریم/ لزوم اصلاح الگوی کشت حوضه زاینده‌رود
قانونی برای فرونشست نداریم/ لزوم اصلاح الگوی کشت حوضه زاینده‌رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونی درباره فرونشست زمین نداریم، گفت: اختصاص بودجه برای کنترل فرونشست نیاز به قوانینی دارد که باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود.

میز خدمت مسوولان شهرستان به دل محلات مناطق شهری می‌رود
میز خدمت مسوولان شهرستان به دل محلات مناطق شهری می‌رود

فرماندار اصفهان گفت:به منظور پیگیری مسائل و مشکلات شهری میز خدمت مسئولان شهرستان از این پس به دل محلات مناطق شهری می‌رود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است