کد خبر : 295251
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - 18:34
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: با زور و گشتِ ارشاد، دین و حجاب حفظ نمی‌شود

نوری قزلجه گفت: باید مبنای حجاب مورد بحث گذاشته شود و یک اجماعی شکل بگیرد تا قوانین و مقررات لازم برای داشتن یک جامعه‌ی عفیف در آن شرایط ایجاد شود. از این رهگذر می‌توانیم به یک جامعه‌ی دین دار برسیم، با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود.

نماینده مجلس: با زور و گشتِ ارشاد، دین و حجاب حفظ نمی‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در میانه سال ۱۴۰۱ تریبون‌های قدرت، از لزوم انجام گفتگو با جامعه و شنیدن مطالبات سخن گفتند، اما این موضوعات پیگیری نشد.

غلامرضا نوری‌قزجله، نماینده مجلس گفت: بی توجهی به پدیده‌های اجتماعی به این علت است که عده‌ای به این نتیجه رسیدند نیازی به نظر اجتماع ندارند و کار‌هایشان پیش می‌رود. در مورد بحث گشت ارشاد، کار حکمرانی و اداره کردن کشور کار ساده‌ای نیست و قواعد خود را دارد و با نظرات شخصی بی قاعده و خانواده و بچه‌ها، کار حکمرانی را مدیریت کرد. باید در جامعه قانون حاکم باشد. اگر در قانون آمده که گشت ارشاد تشکیل شود، تشکیل دهند، اما اگر نیست، به نظرم باید تجربه‌ی گذشته و اقدامات قبلی راهنمای مسیر باشد و از اقدامات امنیتی و قضایی در مواجهه با یک مسأله‌ی فرهنگی اجتناب شود.

وی در ادامه درباره کسب نظر از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد بیان کرد: نظر مجلس در قوانین منعکس می‌شود و کسب نظر خاصی از صحن مجلس نشد. شاید از رئیس مجلس یا کمیسیون‌ها پرسیده باشند، اما از صحن مجلس پرسیده نشد. موضوع لایحه حجاب هم هنوز در رفت و برگشت است. لایحه حجاب مباحث مبنایی را مورد بررسی قرار داده که قشر نخبگان جامعه روی آن حساس هستند و اشکالات اساسی لایحه حجاب جز همین چالش هاست و باید پاسخ قانع‌کننده علمی به آن‌ها داده شود. تا زمانیکه این مبانی برطرف نشود، این مسأله حل نمی‌شود.

نوری قزلجه گفت: جامعه دچار بی اعتمادی بیشتر شد که ۴۰ درصد مشارکت اتفاق افتاد. بی اعتمادی صرفاً در حجاب هم نیست و هرکجا بی اعتمادی شکل بگیرد و بی توجهی به نظرات مردم بیشتر شود، طبیعتا یک گسست عمیق میان تصمیم گیران و مردم ایجاد می‌شود و اعتماد را به شدت مخدوش می‌کند که جبران آن سخت است. در نهایت باید به یک راهکار اساسی برسیم. باید مبنای حجاب مورد بحث گذاشته شود و یک اجماعی شکل بگیرد تا قوانین و مقررات لازم برای داشتن یک جامعه‌ی عفیف در آن شرایط ایجاد شود. از این رهگذر می‌توانیم به یک جامعه‌ی دین دار برسیم، با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود.

اخبار مرتبط:
پورمحمدی: یک سری نهادها نظرشان درباره عادل فردوسی‌پور این بود که در خدمت نظام نیست / محمدحسین میثاقی آدم نمازخوانی است
پورمحمدی: یک سری نهادها نظرشان درباره عادل فردوسی‌پور این بود که در خدمت نظام نیست / محمدحسین میثاقی آدم نمازخوانی است

علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه ۳ گفت: یکی از آن‌ها به تغییر رویکر خود عادل فردوسی‌پور برمی‌گشت. او ابتدا می‌گفت من سیاسی نیستم ولی در عمل و در بزنگاه‌ها سیاسی می‌شد. بین رفتار و چارچوبی که انتخاب کرده بود، تناقضی وجود داشت. یک سری نهاد هم در کشور داریم که روی این مسائل و رفتار مدیران و کارکنان نظارت می‌کنند و خود ما هم زیر ذره‌بین بودیم. انتقاد اصلی آن‌ها این بود که اگر او سیاسی نیست، چرا در یک جا سیاسی شده و اگر سیاسی هست، چرا این سیاسی شدن او در خدمت نظام نیست؟

رهبر انقلاب: ایجاد جامعه اسلامی بدون تشکیل حاکمیتِ اسلامی ممکن نیست
رهبر انقلاب: ایجاد جامعه اسلامی بدون تشکیل حاکمیتِ اسلامی ممکن نیست

رهبری انقلاب گفتند: همه‌ ائمه بدون استثنا دنبال حاکمیت اسلامی بوده‌اند؛ منتها با شیوه‌های مختلف، در فصول مختلف، با روش‌ها و اهداف کوتاه‌مدت مختلف؛ [اما] هدف بلندمدت یکی بود.

حسن روحانی پاسخ شورای نگهبان را داد؛ منتخب مستقیم ملت در حد یک شهروند هم آزادی بیان نَدارد
حسن روحانی پاسخ شورای نگهبان را داد؛ منتخب مستقیم ملت در حد یک شهروند هم آزادی بیان نَدارد

حسن روحانی در نامه‌ای تفصیلی درباره ردصلاحیتش در شورای نگهبان نوشت: «آنچه در نامه‌ی دبیر شورای نگهبان به‌ عنوان ادله‌ی عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات خبرگان آمده است، نه ‌تنها جرم و حتی تخلفی نیست بلکه در برخی از موارد مایه‌ی افتخار من است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است