کد خبر : 279660
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - 11:25
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

بهترین‌های سال ۲۰۲۳ فیفا اعلام شدند / مسی، گواردیولا و ستاره زنان بارسلونا

مراسم بهترین های سال فوتبال جهان برگزار شد.

بهترین‌های سال ۲۰۲۳ فیفا اعلام شدند / مسی، گواردیولا و ستاره زنان بارسلونا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مراسم به رسم هر سال با حضور مجریان آغاز شد. تیری آنری مهاجم اسبق تیم ملی فرانسه به عنوان مجری مراسم در کنار رشمن چودهوری اجرای آن را به عهده گرفت.

۲۳:۱۵: در شروع مراسم تیم ملی زنان اسپانیا به خاطر قهرمانی جام جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.

۲۳:۲۰: پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی پس از کسب پنج جام در سال ۲۰۲۳ بالاتر از لوسیانو اسپالتی و پپ گواردیولا عنوان بهترین مربی سال را کسب کرد. گواردیولا پس از دریافت جایزه گفت :” می خواهم به کار سیمونه اینزاگی و لوسیانو اسپالتی اشاره کنم. این جایزه را با مدیران منچسترسیتی یعنی فران سوریانو و چیکی بگیریستین به اشتراک مکی گذارم. از جانب خودم و کادر فنی ام می خواهم از بازیکنان به خاطر همه کارهایی که انجام دادند، تشکر می کنم. از پدر ۹۲ ساله ام که در این جا هست هم تشکر می کنم. از برادرم، خواهرانم، فرزندانم و همسرم نیز متشکرم چون بدون آنها به این جا نمی رسم. بارسلونا باشگاهی در قلب من است، در آن جا متولد شدم و به لطف آنها آنها در این جا هستم. ارزشهایی را به من یاد دادند. سیتی تا چند دهه پیش وجود نداشت و به لطف تلاش افراد زیادی ساخته شد. کسب سه گانه با منچسترسیتی رویایی بود که محقق شد.

۲۳:۲۵: تیم برتر سال فیفا نیز مشخص شد: تیبو کورتوا، کایل واکر، جان استونز، روبن دیاز، برناردو سیلوا، بلینگام، دی بروینه، هالند، امباپه، مسی و وینیسیوس جونیور.

۲۳:۲۶: روبن دیاز مدافع منچسترسیتی در تمجید از گواردیولا گفت:” او خیلی سرسخت است. باعث می شود تا فوتبال را به شکلی ببینی که هیچ کس نمی توااند ببیند و با این جدیت بهترین عملکرد را از تو بیرون می کشد.”

۲۳:۲۷: سارینا ویگمن سرمربی هلندی تیم ملی انگلیس عنوان بهترین مربی زن سال را کسب کرد. برای خیلی ها عجیب است که چرا در این مراسم به خورخه ویلدا سرمربی تیم زنان اسپانیا بی توجهی شد.

۲۳:۳۱: تیم برتر سال ۲۰۲۳ فوتبال زنان جهان نیز با نظر خود بازیکنان انتخاب شد: مرری ارپس، اولگا کارمونا، لوسی برنز، الکس گرینوود، کایرا والش، السیا روسو، لورن جیمز، الیا تون، آیتانا بونماتی، الکس مورکان و سم کر.

۲۳:۳۷: اولگا کارمونا ستاره تیم زنان اسپانیا و رئال مادرید گفت:” مهم است که کشور ما با حضور در جام جهانی چه تاثیری گذاشت و فکر می کنم که این قهرمانی برای توسعه فوتبال زنان در کشور ما خیلی مهم است.”

۲۳:۴۰: مری ارپس دروازه بان انگلیسی منچستریونایتد عنوان بهترین دروازه بان زن سال را کسب کرد.

۲۳:۵۰: جایزه بهترین دروازه بان سال به ادرسون از منچسترسیتی رسید. یاسین بونو از الهلال و تیبو کورتوا از رئال مادرید سایر نامزدها بودند. ادرسون در این باره گفت:”می خواهم از همه به خاطر چیزهایی که به ان دست یافتیم، تشکر کنم. از همسرم و فرزندانم تشکر می کنم که در زندگی من خیلی مهم هستند. از کادر فنی و دستیاران هم تشکر می کنم. برای رسیدن به این جا چیزهای زیادی را فدا کردم و خیلی خوشحالم که در این تورنمنت حضور دارم.”

۲۳:۵۲: جایزه بازی جوانمردانه به اعضای تیم ملی مردان برزیل به خاطر نبردشان با نژادپرستی رسید. کافو پس از دریافت این جایزه گفت :” فوتبال بهترین ابزار برای ایجاد یکدلی در جامعه است.”

۲۳:۵۵: فیفا در کلیپی از درگذشتگان سال ۲۰۲۳ فوتبال دنیا تقدیر کرد: بابی چارلتون انگلیسی، ماریو زاگالو برزیلی و فرانس بکن بائر آلمانی.

۰۰:۰۴: برنده جایزه پوشکاش به عنوان زیباترین گل سال نیز مشخص شد. این جایزه به گیلرمه مادروگا بازیکن برزیلی تیم بوتافوگو در لیگ دسته دوی برزیل رسید. وی با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی از پشت محوطه جریمه توانست برنده جایزه پوشکاش شود.

۰۰:۱۱: جایزه بهترین هوادار سال به “هوگو میگل اینیگز” هوادار باشگاه کولون سانتافه رسید. این هوادار در اقدامی بامزه، پسر نوزادش را به ورزشگاه برد که در عین حال از طریق شیشه به او شیر می داد. تعصب این هوادار نسبت به تیمش که حتی با وجود فرزند داری هم قید حمایت از تیمش را نزد، باعث شد تا عنوان بهترین هوادار سال را کسب کند. تصاویر وی در ماه های اخیر در شبکه های اجتماعی به شدت مورد توجه قرار گرفت و وایرال شده بود. او با فرزندش روی سن آمد که گریه های فرزندش باعث شد تا مادر بچه به کمک پدر بیاید و او را بغل کند!

۰۰:۱۸: جوی کروکس خواننده سرشناس بریتانیایی ترانه ای را برای حاضرین اجرا کرد.

۰۰:۲۳: جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ در حالی به مسی رسید که حتی خود این بازیکن هم در سالن حضور نداشت. در حقیقت خیلی ها از این انتخاب فیفا شگفت زده شده اند چرا که بازیکن آرژآنتینی سال گذشته به خاطر جام جهانی جایزه بهترین بازیکن فیفا را برد اما مشخص نیست که امسال به چه دلیلی به این جایزه رسیده چرا که دوران بسیار کوتاهی در اینتر میامی داشت و پی اس جی نیز فصل جالبی نداشت. این جایزه مربوط به عملکرد بازیکنان بعد از جام جهانی است! مسی برای سومین بار این جایزه را برد و بالاتر از هالند و امباپه این عنوان را کسب کرد.

۰۰:۲۷: مارتا اسطوره فوتبال زنان برزیل به خاطر دوران فوتبال فوق العاده اش مورد تجلیل قرار گرفت.

۰۰:۳۵: آیتانا بونماتی مهاجم زنان اسپانیا و بارسلونا عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال زنان را کسب کرد که از هم تیمی هایش تشکر کرد.

اخبار مرتبط:
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

سرمربی استقلال از پایان فعالیت علی خطیر در سمت مدیرعاملی این باشگاه ابراز خوشحالی کرد.

خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد
خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد

مدیرعامل استقلال از سمتش کنار گذاشته شد.

مسعود اسکویی درگذشت
مسعود اسکویی درگذشت

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو، دارفانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است