کد خبر : 265541
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - 13:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

مصرف بنزین در استان اصفهان ۱۲.۱ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: مصرف بنزین در این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۱ درصد افزایش داشت.

مصرف بنزین در استان اصفهان ۱۲.۱ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالله گیتی‌منش افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین در نیمه نخست امسال در استان اصفهان هفت میلیون و ۷۴۸ هزار لیتر بود و در ایام تعطیلات شهریور با اوج مصرف تا میزان ۱۰ میلیون لیتر در روز هم مواجه شدیم.

به نوشته ایرنا؛ وی میانگین مصرف ماهیانه بنزین در نیمه نخست امسال در استان اصفهان را ۲۴۰ میلیون و ۱۸۸ هزار لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان افزایش مصرف بنزین در اصفهان بطور معمول نزدیک به میانگین کشوری است.

گیتی‌منش اضافه کرد: در نیمه نخست امسال برای سوخت رسانی هرچه بهتر به مردم، اقدامات زیادی توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی انجام شد، بعنوان مثال در ستاد فرماندهی در تهران بطور مرتب جلسه های مرتبط با آن برگزار و تلاش می شد تا پالایشگاه ها در تابستان با تمام ظرفیت خود کار کنند.

وی با اشاره به افزایش استفاده مردم از کارت سوخت شخصی، ادامه داد: شیوه نامه هایی نیز برای نظارت بیشتر بر جایگاه های عرضه سوخت و جلوگیری از تخلف ها ابلاغ شد و همه بخش های مرتبط در کشور برای اجرای آن ها بسیج شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان همچنین از افزایش ۵.۵ درصدی مصرف گازوییل (نفت گاز) در بخش غیر نیروگاهی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مصرف کنندگان گازوییل در بخش غیر نیروگاهی مواردی مانند کشاورزی، حمل و نقل و طرح های عمرانی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف گازوییل در بخش نیروگاهی استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، افزود: اگر کل مصرف گازوییل ( نیروگاهی و غیر نیروگاهی) را در نظر بگیریم کاهش ۱۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

گیتی منش، دلیل کاهش مصرف گازوییل در بخش نیروگاهی اصفهان را استفاده نیروگاه ها از گاز طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در مجموع، میانگین مصرف روزانه گازوییل در استان اصفهان در نیمه نخست امسال حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود.

وی تصریح کرد: اصفهان در میان استان ها از نظر میزان مصرف گازوییل در رتبه نخست و مصرف بنزین در رتبه دوم قرار دارد که یکی از مهمترین دلایل آن، قرار داشتن اصفهان در مرکز کشور و ترددهای زیاد در آن است.

به گزارش ایرنا، میانگین مصرف روزانه بنزین در سال گذشته در استان اصفهان، هفت میلیون و یکصد هزار لیتر بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷.۶ درصد افزایش یافت.

استان اصفهان از ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی برخوردار است.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است