کد خبر : 282201
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - 12:41
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

روزنامه جمهوری اسلامی: نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، چرا از مردم عذرخواهی نمی‌کنید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کلیپی در فضای مجازی، گروه به گروه و کانال به کانال می‌رود که بیانات برخی از نامزد‌های ریاست جمهوری را بازنشر می‌دهد. جواب‌هایی که در برابریک پرسشِ واحد داده اند، سهم تحریم در مشکلات را هیچ، اندک و در حد ۲۰ درصد می‌خوانند و ۸۰ در صد را به حساب بی‌مدیریتی، بی‌عرضگی، بی‌فکری و بی‌غیرتی می‌گذارند. فقط یک نفر می‌گوید بیشترین تأثیر را بر اقتصاد کشور تحریم دارد؛ و عدد بالای ۵۰ درصد را مطرح می‌کند.

روزنامه جمهوری اسلامی: نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، چرا از مردم عذرخواهی نمی‌کنید؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از فراز‌های شکوهمند راهبری امام، بازگشت از حرف خود بود در جایی که حق را و مصلحت ملک و ملت را در جای دیگر می‌دید.

در نظام فکری امام هرگز “حرف مرد یکی است” معنا نداشت. خاطره‌ای که مرحوم آیت‌الله توسلی از منهج و منطق امام تعریف می‌کند، مبینِ این واقعیت است:

“من یادم هست که کسی به امام گفت: آقا! این چه جمله‌ای است که می‌گویند، مرد آن است که از حرفش بر نگردد؟! امام در جواب او فرمودند اتفاقاً بر عکس است. مرد آن است که از حرفش برگردد. اگر مطلبی را که بیان کرده مطلب خلافی بوده یا مطلب درستی نبوده است، اگر از حرف خود برگردد، این مرد است. “

بله مرد آن است که برای خدا پا روی حرف خود بگذارد. این، امروزه بسیار قابل فهم است برای ما. در مقایسه با کسانی که توان شکستن خود و حتی برگشتن از راه رفته را ندارند و حتی به اصلاحِ حرفِ گفته هم فکر نمی‌کنند.

کلیپی در فضای مجازی، گروه به گروه و کانال به کانال می‌رود که بیانات برخی از نامزد‌های ریاست جمهوری را بازنشر می‌دهد. جواب‌هایی که در برابریک پرسشِ واحد داده اند، سهم تحریم در مشکلات را هیچ، اندک و در حد ۲۰ درصد می‌خوانند و ۸۰ در صد را به حساب بی‌مدیریتی، بی‌عرضگی، بی‌فکری و بی‌غیرتی می‌گذارند. فقط یک نفر می‌گوید بیشترین تأثیر را بر اقتصاد کشور تحریم دارد؛ و عدد بالای ۵۰ درصد را مطرح می‌کند.

آنان که سهم چندانی برای تحریم قائل نبودند امروزه سکان را به دست دارند و در سنگلاخ تحریم‌ها پایشان زخم برمی دارد، اما حاضر نیستند حرف خود را اصلاح کنند. کسی که حرف نابه‌جای خود را به جا اصلاح نکند معلوم نیست راهبرد خود را تغییر دهد. نتیجه عدم تغییر هم زندگی مردم را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد تا واداربه تغییر سبک زندگی شوند. یکی هم خواستار جایگزینی گوشت ماهی به جای گوشت قرمز شد! اما… بگذریم. انقلاب با صداقت خمینی پیروز شد. در رفتار راهبردی امام هم دید که حرف مرد دوتاست. مسئولان محترم هم به این راهبرد باور و عامل شوند. هرجا دیدند که مسیر به موفقیت نمی‌رسد برگردند. این انقلابی‌ترین رفتار است. مردم و حال مردم را در نظر بگیرید تا همچنان به عنوان علت مبقیه پای انقلاب خود بمانند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است