کد خبر : 295324
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 03:24
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رییس شورای شهر اصفهان:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

رییس شورای شهر اصفهان گفت: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد.

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد نورصالحی در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

به نوشته مهر؛ وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

اخبار مرتبط:
رکورد اجرای خط انتقال کشور در پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان شکسته شد
رکورد اجرای خط انتقال کشور در پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان شکسته شد

استاندار اصفهان گفت: رکورد اجرای خط انتقال در پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان به 5 کیلومتر در روز افزایش یافت.

محکومیت ۴۷ میلیارد تومانی دلال بازار ارز در اصفهان
محکومیت ۴۷ میلیارد تومانی دلال بازار ارز در اصفهان

مدیر کل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: دلال بازار ارز در اصفهان به پرداخت حدود ۴۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان حرفه‌ای اصفهان تشدید می‌شود
اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان حرفه‌ای اصفهان تشدید می‌شود

رییس کل دادگستری استان اصفهان استان اصفهان بر لزوم تشدید اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای استان اصفهان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است