کد خبر : 281870
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - 16:34
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: بودجه صداوسیما نه تنها زیاد نیست، کم هم هَست

فعال سیاسی گفت: جای تأسف دارد دانشگاه آزاد که خودگران است، درآمدش را هزینه می کند و نظارت آنچنانی هم بر آن نیست بیاید درباره بودجه صداوسیما چنین قضاوتی کند.

نماینده مجلس: بودجه صداوسیما نه تنها زیاد نیست، کم هم هَست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: افزایش بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان صدا و سیما حواشی را به دنبال داشت. از جمله این حواشی آن بود که روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت «وقتی دولت ادعا می‌کند نمی‌تواند و ندارد که حقوق مزد بگیران را ۲۰ درصد افزایش دهد، چرا باید بودجه نهاد‌هایی مثل صداوسیما هر سال زیاد شود و ۸ همت بودجه افزایشی صداوسیما چطور باید خرج شود؟». در حالیکه ارگان رسمی دانشگاه آزاد ضمن انتقاد به مجلس، نحوه هزینه‌کرد بودجه رسانه ملی را زیر سئوال می برد که خود این دانشگاه درباره دخل و خرجش پاسخگویی روشنی ندارد.

شهریار حیدری درباره حواشی افزایش بودجه صداوسیما گفت: امروز امپراطوری رسانه های غربی و فارسی زبان خارج از کشور هجمه ها و فضاسازی های کذبی را علیه کشور ساماندهی می کنند که صداوسیما برای تقابل با این امواج دروغ پراکنی و سیاه نمایی نیازمند به تجهیزات مدرن دارد. همچنین مردم انتظار دارند سطح کیفی برنامه های صداوسیما تقویت شود.

وی افزود: امروز سیستم های ماهواره ای و دیجیتال جایگزین سیستم های قدیمی شده و به روزرسانی آنها نیازمند اعتبارات کافی است. نکته مهم دیگر آنکه افزایش بودجه صداوسیما نه تنها خارج از عرف نیست بلکه تأمین اعتبار ۱۰۰ درصد درخواست های این سازمان را هم کفاف نمی دهد.

این نماینده مجلس درباره انتقاد ارگان رسمی فرهیختگان به موافقت مجلس با افزایش بودجه صداوسیما یادآور شد: بودجه ۱۴۰۳ صداوسیما مانند سایر نهادها و دستگاه های اجرایی به طور متعارف تقویت شد، بودجه این سازمان براساس قانون برنامه هفتم مصوب شد. جای تأسف دارد دانشگاه آزاد که خود گران است، درآمدش را هزینه می کند و نظارت آنچنانی هم بر آن نیست بیاید درباره بودجه صداوسیما چنین قضاوتی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: صداوسیما خود هیأت امنا دارد، چندین دستگاه مثل سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات روی هزینه بودجه این سازمان نظارت می کنند بنابراین قضاوت ارگان دانشگاه آزاد دور از انصاف و کارشناسی است که خوشبینانه بخواهیم بگوییم به علت بی اطلاعی است.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است