کد خبر : 281480
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - 05:31
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۴۰ پروژه آموزشی دچار فرونشست استان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: اعتبار مورد نیاز برای ۴۰ پروژه آموزشی دچار فرونشست بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار تا پایان سال جاری امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مهر ۱۴۰۳ ممکن نیست.

۴۰ پروژه آموزشی دچار فرونشست استان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ناصر فتحی، مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار دانش آموزان استان اصفهان ۹۵۰هزار نفر است گفت: ۷۸۰هزار نفر از این تعداد در مدارس دولتی و ۱۷۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان تصریح کرد: ۸۰ درصد اینپروژه‌ها با مشارکت خیرین می‌باشد که ۶۰ طرح از این پروژه‌ها ورزشی هستند.

فتحی با اشاره به اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸ متر مربع است افزود: سرانه متوسط کشوری ۵/۲ متر مربع است و در استان اصفهان ۵/۸ متر مربع است که از سرانه متوسط کشوری بالاتر است. همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی ۹ منطقه در استان از سرانه کشوری پایین تر است که اغلب در حاشیه شهرها هستند.

او با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۲۵۰ پروژه در قالب هزار و ۲۲۰ کلاس با زیربنای ۲۰۰هزار متر مربع با اعتباری بالغ برهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده‌ است افزود: از این تعداد ۲۳۰‌ پروژه آموزشی و ۲۰ پروژه ورزشی بوده است.

فتحی از افتتاح ۳۰ پروژه در دهه فجر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با ۱۵۵ کلاس و مساحت ۲۰‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. ۱۳ درصد این تعداد دولتی، ۵۰درصد مردمی و ۳۷ درصد مشارکتی است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان از اقدامات شایسته دولت به استانداردسازی فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: از تعداد دو هزار و ۳۰۰ کلاس استان اصفهان تا کنون هزار و ۷۰۰ کلاس استاندارد سازی شده است که سهم دولت سیزدهم از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ کلاس استاندارد سازی است.

وی با نام‌بردن از طرح شهید پناهی با هدف طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل با حداقل ۱۰ دانش آموز تصریح کرد: این طرح از سال ۱۴۰۱ اجرا شد و از ۷ مدرسه‌ای که مشمول این طرح بودند ۵ پروژه اجرایی شد.

فتحی از اقدامات مهم این اداره را اجرای عملیات آسفالت و ایزوگام مدارس قدیمی، فراهم کردن تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها و تخریب، بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی برشمرد و ادامه داد: بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای تهیه و تجهیزات آموزشی اختصاص یافته است که از این مقدار ۷۰ میلیارد تومان به هنرستان ها تخصیص یافته است. همچنین از ۷۱ درصد فضای آموزشی که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بوده‌اند، ۱۹ درصد باقی‌مانده است.

مدیر کل نوسازی استان اصفهان با اشاره به تخلیه مدارسی که تحت تاثیر فرونشست و در مناطق ۴،۵ و ۶ بودند افزود: این مدارس از بهره‌برداری خارج شده‌اند و دانش‌آموزان به مدارس دیگر منتقل شده‌اند که باعث تراکم جمعیت و یا اضافه شدن شیفت دوم مدارس شده‌اند. همچنین اعتبار مورد نیاز برای ۴۰ پروژه آموزشی دچار فرونشست بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار تا پایان سال جاری امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مهر ۱۴۰۳ ممکن نیست.

فتحی با اشاره به اینکه سهم استان از منابع ملی و استانی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: دولت سیزدهم بیش ازدوهزار میلیارد تومان به اداره کل استان تخصیص داده‌ است. همچنین در کنار منابع دولتی تا کنون خیرین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با خیرین بسته شده که حدود ۵۰ درصد آن تحقق یافته است و بقیه در حال پیگیری مراحل اداری، زمین و نقشه می‌باشد.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است