کد خبر : 281288
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - 04:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۲ علت اصلی سوء تغذیه در اصفهان اعلام شد

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کمبود مواد مغذی و از سوی دیگر افزایش دریافت کالری در تمام گروه‌های سنی و جنسی ۲ علت سوء تغذیه در جامعه است.

۲ علت اصلی سوء تغذیه در اصفهان اعلام شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا وفا اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گروه‌های آسیب پذیر و فقیر با کمبود آهن، روی، ویتامین A، ویتامین C، D و کمبود کلسیم مواجه هستیم.

به نوشته مهر؛ وی بیان داشت: با توجه به اینکه مهمترین منابع غذایی تأمین کننده این مواد مغذی، مواد پروتئینی هستند مثل شیر، تخم مرغ و انواع گوشت‌ها و بخاطر قیمت بالا امکان انتخاب و دسترسی برای گروه‌های محروم جامعه فراهم نیست.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اعلام کرد: کمبود آهن در سنین رشد به ویژه گروه کودکان و نوجوانان و دختران بلوغ و خانم‌های باردار منجر به شانس بیشتر تولد نوزاد کم وزن و کاهش قد می‌شود.

وی آموزش صحیح تغذیه را تنها راهکار ارتقای دیدگاه مردم راجع به نقش تغذیه می‌داند و می‌گوید: افزایش دریافت کالری منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود که

تغییر شیوه زندگی و زندگی آپارتمان نشینی و کاهش تحرک و مصرف بی رویه فست فودها و خوراکی‌های نیمه آماده صنعتی عامل چاقی و چاقی عامل بروز بیماری‌های مزمن همچون بیمارهای قلبی و عروقی، دیابت و سرطان شده است.

وفا گفت: سن بروز بیماری دیابت پایین آمده و شیوع این بیماری را در جامعه افزایش داده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های علمی تغذیه گفت: کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران شایسته‌ترین کنگره است که دانشجویان می‌توانند با تازه‌ترین پژوهش‌ها در این حوزه آشنا و با نشر و انتقال آخرین اطلاعات به ارتقا سواد تغذیه مردم کمک کنند.

این متخصص تغذیه اعلام کرد: در صورتی که بتوانیم چاقی و اضافه وزن را در دوران کودکی مهار کنیم از بروز و شیوع بیماری‌های مزمن پیشگیری و از بسیاری هزینه‌های درمان و بهداشت در این عرصه صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب غذای خود کمترین نقش را دارند، ادامه داد:

تغذیه یک رشته چند انضباطی هست و باید وزارتخانه‌های مختلفی علاوه بر وزارت بهداشت از جمله اقتصاد، بازرگانی و کشاورزی بر اساس یک التزام سیاسی قوی برای تغذیه صحیح مردم وارد شوند و اگر در واردات و صادرات مواد غذایی با جامعه دانشگاهی هماهنگ نشوند بهترین میوه‌ها را صادر و عامل افزایش قیمت میوه و سبزیجات در داخل می‌شوند و سرانه مصرف را کاهش می‌دهند.

اخبار مرتبط:
۳ خرداد، آغاز اعزام زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
۳ خرداد، آغاز اعزام زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان گفت: اعزام ۷ هزار و ۸۵۳ زائر بیت‌الله الحرام از اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۶ کاروان از ۲۴ اردیبهشت، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و از ۳ خرداد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز می‌شود.

کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد
کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد.

اسلامی: برگزاری کنفرانس هسته‌ای در اصفهان بزرگترین دستاورد است
اسلامی: برگزاری کنفرانس هسته‌ای در اصفهان بزرگترین دستاورد است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی در اصفهان به عنوان قطب صنعت هسته‌ای بزرگترین دستاورد است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است