کد خبر : 296684
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - 05:58
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

اسلامی: برگزاری کنفرانس هسته‌ای در اصفهان بزرگترین دستاورد است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی در اصفهان به عنوان قطب صنعت هسته‌ای بزرگترین دستاورد است.

اسلامی: برگزاری کنفرانس هسته‌ای در اصفهان بزرگترین دستاورد است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اصفهان ۲۰۲۴ و سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران در اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری یک نعمت بزرگ برای ملت است که دائما بر پیشرفت در حوزه‌های نوین هسته‌ای تأکید می‌کنند و برای اهل تحقیق و پژوهش که جویای فرصت برای رشد و تعالی هستند اهمیت قایل هستند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند صنعت هسته‌ای برای کشور آبروست و برای ایران در سطح بین‌الملل دستاورد بزرگی است‌، نگاه به چرخه نوآوری که ایده را به محصول تبدیل می‌کند، می‌تواند در کیفیت زندگی مردم و جامعه تاثیر گذار باشد و بنیان‌های اقتصادی ملی را مستحکم کند و به معنای واقعی کلمه زنجیره ارزش را بر پایه علم و دانش تقویت کند و اقتصاد دانش بنیان را به وجود آورد.

اسلامی بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان فعالیت علمی بدون توقف است که می‌تواند فناوری را به سیستم و سامانه تبدیل کند و مسیری که مقام معظم رهبری به برکت انقلاب و خون شهدا برای مردم ایجاد کردند یکی از ثمرات این تفکر، انرژی هسته‌ای برای کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در شرایطی که با مخالفت‌ها، مزاحمت و تحریم و ترور و خرابکاری صنعتی، دشمن به دنبال ناهموار کردن مسیر ما است تا به نتیجه نرسیم باید دنبال تحقق پیشرفت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که سردمدار نظام سلطه هستند جغرافیای نامحدودی دارند، امروز قدرت در عناصر است که برای آن جنگ می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: دشمنان از همه ابزارها برای باقی نماندن رقیب استفاده می‌کنند یکی از آن‌ها تحریم است، با استفاده از استانداردهای دوگانه و تابلوی انسانیت که در غزه می‌بینیم، بی‌رحمانه کودکان و زنان را نابود می‌کنند و صدای هم‌کیشانشان از این رفتار بی‌شرمانه درآمده است اما آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در دانشگاه‌های پیشروی آمریکا دانشجویان سرکوب می‌شوند و نترسیدن و قوی حرکت کردن برای اعتلای کلمه حق ضروری است، دانشی که به دست می‌آوریم در اختیار کشورهای دوست قرار می‌دهیم.

اسلامی ادامه داد: تلاش می‌کنند صدای ایران به جایی نرسد ولی این همایش با بعد رسانه‌ای خوبی در سطح بین‌الملل گسترش یافت.

وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس بین‌المللی در اصفهان که قطب صنعت هسته‌ای است از بزرگترین دستاوردهاست، گفت: هدف‌گذاری کمی و کیفی برای توسعه علمی و فناوری حائز اهمیت است و باید ترازمان را در موقعیت ممتاز این علوم و فنون در دنیا پیدا کنیم و به سوی آن حرکت کنیم تا دانشجویان و دانشگاه‌ها که آینده درخشانی در انتظارشان است بدانند برای آن‌ها آینده مناسبی طراحی شده است.

اسلامی یادآور شد: سیاست درهای باز و نوآوری‌های باز به آن معنی که اساتید دانشجویان و محققان می‌توانند در پروژه‌ها و مسائلی که مورد نیاز است مشارکت کنند و از ظرفیت‌های آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با متخصصان هسته ای در ۲۱ خرداد سال گذشته، کاهش دانشجویان رشته هسته‌ای را اتفاق بدی دانستند و تاکید کردند که باید ۱۰ برابر شود. به حتم با گستره فعالیتی که در صنعت هسته‌ای در حال انجام است؛ و این هدف‌گذاری باید در راستای سند راهبردی سازمان دنبال شود.

اخبار مرتبط:
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح درمان رایگان برای کودکان زیر هفت سال در حدود ۴۰ بیمارستان دولتی زیر پوشش این دانشگاه در استان اصفهان در حال اجراست.

سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود
سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جدید به این استان از شامگاه سه شنبه یکم خردادماه خبرداد.

پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم
پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم

شهردار اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا و طبیعت آن است، گفت: باید پای همه مولفه‌های هویتی این شهر ایستاد و از آنها صیانت کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است