کد خبر : 296688
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - 06:03
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد.

کلنگ احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اصفهان بر زمین زده شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار داشت: محیط زیست بحث بسیار اساسی در تمام دنیا بوده و چرخه حیات ما به آن وابسته است، مدیریت پسماند در کلان شهر اصفهان رسالت سنگینی دارد.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه مدیریت پسماند انجام شده است، افزود: تصفیه شیرابه پسماند که بسیار خطرناک است، بهره‌برداری می‌شود، همچنین آغاز عملیات احداث کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز انجام می‌شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این مراسم گفت: در دهه ۸۰ تنها یک جداسازی پسماند خشک در کارخانه پسماند اصفهان انجام می‌شد، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که می‌توان ادعا کرد قطب مدیریت پسماند در کشور هستیم.

وی افزود: سال‌ها پیش ۸۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی پسماند مجاز در کشور بود که در حال حاضر بالاتر رفته است، البته بخشی از اسناد به‌صورت غیر قانونی مدیریت می‌شود.
لاهیجان‌زاده تصریح کرد: مدیریت پسماند یک صنعت در کشور است که می‌تواند علاوه بر حفاظت از محیط زیست در اشتغال نیز مؤثر باشد.

آیین احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان، با حضور مدیران شهری اصفهان در کارخانه کود آلی واقع در خیابان مشتاق سوم، بلوار رضوان برگزار شد.

پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان شامل احداث مرکز جامع جمع‌آوری پسماند خشک، احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری اصفهان است.

اخبار مرتبط:
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح درمان رایگان برای کودکان زیر هفت سال در حدود ۴۰ بیمارستان دولتی زیر پوشش این دانشگاه در استان اصفهان در حال اجراست.

سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود
سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جدید به این استان از شامگاه سه شنبه یکم خردادماه خبرداد.

پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم
پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم

شهردار اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا و طبیعت آن است، گفت: باید پای همه مولفه‌های هویتی این شهر ایستاد و از آنها صیانت کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است