کد خبر : 272858
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - 18:28
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

عطریانفر: نظارت استصوابی پدرِ انتخابات را درآورده است

عضو حزب کارگزاران گفت: این مقایسه این نتیجه را می‌دهد که خروجی آن ۲۵ هزار و ۱۶ هزار نفر مثلاً با همه محدودیت‌هایی که از جنس نظارت استصوابی بوده و پدرِ انتخابات و احزاب را درآورده اما یک موج ضعیف و یک نسیم اندکی وجود داشته که بالاخره تعدادی از انسان‌های مناسب که با حضور آنها کارآمدی مجلس رقم می‌خورد، حضور پیدا نکردند.

عطریانفر: نظارت استصوابی پدرِ انتخابات را درآورده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلاین نوشت: محمد عطریانفر با انتقاد از مصوبه مجلس مبنی در تغییر قانون انتخابات و اضافه شدن مرحله پیش ثبت نام برای کاندیداتوری در جریان انتخابات مجلس، گفت: آن مصوبه‌ مجلس اقدامی شتاب‌زده و تعجیلی بود و طبیعتاً اثرات و امواج خودش را این‌طوری نشان می‌دهد که فرصت را از همه گروه‌های سیاسی دریغ می کند.

عضو حزب کارگزاران گفت: البته شخصاً نسبت به مبانی آن تصمیم مجلس ایرادی ندارم، به این معنی که مثلاً دستگاه و سیستم برگزارکننده انتخابات مقدمه‌ای را تحت عنوان پیش‌ثبت‌نام معرفی کند، اشکالی به آن نیست. خیلی از قوانین ممکن است مصوب شود و بعد از مدتی ممکن است موفق یا ناموفق شود و تغییر پیدا کنند، این هم می‌تواند یکی از همان مصوباتی باشد که می‌توانسته اجرا شود.

وی افزود: اما داستان و ماجرا از اینجا مشکل و غم‌انگیز می‌شود که جماعتی در پشت این مسئله شروع می‌کنند به سازماندهی پنهان با یک قاعده قانونی. یعنی آقایان می‌آیند یک سازوکاری را اعمال می‌کنند که این فرصت از گروه ها و احزابی که مدعی هستند نقش‌شان در گرم و داغ کردن تنور انتخابات مهم است و می توانند فراخوان بدهند که نیروهایشان در انتخابات مشارکت کنند، گرفته است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: فرصت بسیار اندک یک هفته‌ای یا ۱۰ روزه‌ زمان کافی و مناسبی برای این قضیه نبود. در انتخابات پیشین و پیش‌تر از پیشین، شما در مجلس دهم و یازدهم می‌بینید حجم کمّی نامزدهای انتخاباتی در گام نخست مثلاً ۱۶ هزار و ۲۵ هزار نفر است ولی در این ماجرا که اتفاقاً داستان را محدود کردند تبدیل شده به ثبت نام ۴۲ هزار نفر، خب چه اتفاقی افتاده است؟

 

نظارت استصوابی پدرِ انتخابات و احزاب را درآورده است

عطریانفر گفت: این مقایسه این نتیجه را می‌دهد که خروجی آن ۲۵ هزار و ۱۶ هزار نفر مثلاً با همه محدودیت‌هایی که از جنس نظارت استصوابی بوده و پدرِ انتخابات و احزاب را درآورده اما یک موج ضعیف و یک نسیم اندکی وجود داشته که بالاخره تعدادی از انسان‌های مناسب که با حضور آنها کارآمدی مجلس رقم می‌خورد، حضور پیدا نکردند.

وی تاکید کرد: بعد می‌بینیم داستان این است که اساساً عنصر تخصص، کارآمدی و عنصری که فهمی داشته باشد و بتواند یک مسئولیت متقابلی در برابر حاکمیت به مردم به عهده بگیرد، وجود ندارد. حالا من این را در شرایطی دارم می‌گویم که احزاب ما هم چپ و هم راست، نسبت به نتایج اولیه انتخابات و بررسی صلاحیت ها در هیات‌های اجرایی، منتقد بودند و رد صلاحیت‌ها در حدّ فاصل ثبت‌نام تا عبور از کانال هیات‌های اجرایی که قبلا یک و نیم تا ۲ درصد بود، می شود ۲۵ تا ۲۸ درصد.

چهره های شاخص سیاسی احساس بی حرمتی کرده و ثبت نام نکردند

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید می کند: با پیش ثبت نام انتخابات چهره های شاخص به هیچ عنوان فرصت تصمیم گیری نداشتند. هم فرصت نداشتند و هم احساس بی‌حرمتی کردند که حاکمیت نسبت به مشارکت اینها بی‌توجه است، بنابراین عقب نشستند و گفتند تماشا می‌کنیم اما از تماشای این ماجرای رادیکالیستی، افراطی، نابخردانه و عوام‌زده چه کسی نفع می‌برد؟ تمام دودش در چشم حکومت و در چشم مردم می‌رود.

اخبار مرتبط:
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است

شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک حصار‌های دو رنگ آبی- سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند
واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند

رئیس سازمان غذا و دارو گفته از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود. هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی نیامده، اما اگر منظور حجاب بیمار‌ها باشد، چنین کاری شدنی نیست و وظیفه داروخانه، عرضه دارو به بیمار مستاصل است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است