کد خبر : 296296
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - 11:59
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

انتقاد شدید عضو شورای شهر از زاکانی / شربیانی: با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهند شورا را تحقیر کنند / دستور آمده شهردارهای مناطق با اعضای مخالف با شهردار تهران، همکاری نکنند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی دوره حضورم در شورا طرح «یک چالش، یک راه حل» و درنهایت «پیگیر کار مردم» را دنبال کردم؛ یکی از اساسی‌ترین دلایل بنده در این راستا توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور در جمع مردم بود که در همین راستا ۵۲ بار در جمع مردم حضور یافتم.

انتقاد شدید عضو شورای شهر از زاکانی /  شربیانی: با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهند شورا را تحقیر کنند / دستور آمده شهردارهای مناطق با اعضای مخالف با شهردار تهران، همکاری نکنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت شهر نوشت: جعفر بندی شربیانی در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اجرای طرح «پیگیر کار مردم» در سال های دوره ششم مدیریت شهری، اظهار کرد: بنده در شورایاری ها با تمام کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی به بحث و گفت و گو پرداختم و یکی از دستاوردها این بود که متوجه شدیم از قوانین و مقررات معماری و شهرسازی آگاهی چندانی وجود ندارد و این عدم آگاهی باعث رانت و رابطه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: در این راستا طرح «یک چالش، یک راه حل» و  در نهایت «پیگیر کار مردم» را دنبال کردم؛ یکی از اساسی ترین دلایل بنده در این راستا توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور در جمع مردم بود که در همین راستا ۵۲ بار در جمع مردم حضور یافتم.

شربیانی با اشاره به حضور روز گذشته خود در منطقه ۱۷ یادآور شد: تمام مکاتبات اداری همچون دیدارهای قبل انجام شد اما با ما تماس گرفتند و گفتند ما نیستیم. چون این مسئله پیش از این نیز در زمان پرسش اعضا از شهردار در مورد معاهده چین صورت گرفته بود، این پرسش در ذهن بنده شکل گرفت که شاید به این موضوع ارتباط داشته باشد. بنده در این سه سال سعی کردم مشکلات و چالش ها را رسانه ای نکنم و یا با شهردار و معاونین و یا در جمع اعضا مطرح کردم.

وی افزود: بنده در این موضوع ابتدا با معاون برنامه ریزی صحبت کردم و نتیجه ای حاصل نشد. با معاون مالی نیز تماس گرفتم و گفتند مشکلی نیست. در مسیر حضور در منطقه ۱۷ متوجه شدیم که شهردار حضور ندارد و دسترسی ها فراهم نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش آمده که شهردار در جلسه حضور داشته و با معاونین در بین مردم حاضر شدیم، خاطرنشان کرد: روز گذشته مردم آمده بودند اما دیدم یک رسوایی تاریخی رخ داده است و طبیعی است که بنده از حق مردم کوتاه نخواهم آمد. بنده در اتاق نگهبانی با مردم به گفت و گو پرداختم.

وی ادامه داد: سوال اول بنده این است که خط فکری که می گوید با اعضای مخالف برخورد شود از چه طرز تفکری ریشه می گیرد؟ به نظرم چنین خط فکری از تفکر انحصارطللبانه حکایت دارد و تفکر حذفی و قائل به جمع های باندی است. این تفکر فاقد دستاورد است و دستاورد قابل توجهی برای ارائه ندارد و در همین راستا به دنبال خفه کردن صدای منتقدین خود می پردازد. آنچه در شورا رخ داده نشان می دهد بنای کارشان مقایسه با دوران ۱۲ ساله یکی از شهرداران است و فکر می کنند اگر خود را با آن دوره مقایسه کنند محبوبیت پیدا خواهند کرد و به عنوان پله از بهشت به یک فضای دیگر خواهند رفت.

شربیانی با بیان اینکه این طرز تفکر باعث شده آقای اقراریان نتواند در مناطق حضور یابد و با سوده نجفی به عنوان فرزند شهید برخورد صورت می گیرد، اظهار کرد: با بنده نیز چنین برخوردی صورت گرفت؛ کمااینکه همین آراء وجود نداشت امروز اینجا نبودند.

وی تأکید کرد: این خط برخورد با اعضا برای رسیدن به تفکرات حقیر خود از چه تاکتیکی استفاده می کنند؟ با دو گانه سازی انقلابی و غیر انقلابی و ساختن خوراک برای رسانه هایی همچون ایران اینترنشنال و انتصاب دوگانه جعلی و وحدت شکن برای پوشش بر عملکرد ضعیف و باندی خود با تکیه بر امپراتوری رسانه ای شهرداری تهران، سعی می کنند فضا را علیه منتقدین که پاک ترین و مجرب ترین اعضای شورا هستند، بشورانند. بعضا در راستای ایجاد رعب و ترس در بنده و دیگر اعضا اقدام کرده اند اما واقعیت این است که ما در مسیر خود تحت تاثیر این فضاسازی ها قرار نمی گیریم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ظاهرا از ابتدا موفق شدند خط تمایزی را در شورا ایجاد کنند و نقطه عطف این برخوردها در جلسه یکشنبه هفته گذشته شورا بود و با برخورد دیروز، این روند پیش رفت و تا اضمحلال نقش شورا پیش خواهد رفت.

وی افزود: دلیل اصلی ترس از گفتن حرف مردم چیست؟ قاعدتا بر اساس اصول انقلابی از نماینده ای که در بین مردم حضور می یابد و مشکلات را به گوش مسئولان می رساند باید استقبال شود. واقعیت این است که با همت بلند برخی اعضا، هم در جلسه بررسی معاهده چین و هم در جلسه دیگری، گزارش درآمدی نیز زیر سوال رفت و مسائل برای شهروندان روشن شد.

شربیانی با بیان اینکه انتصابات محفلی و به دور از شایستگی در شهرداری و به کار گرفتن انسان های کوتاه قد باعث این شرایط در شهر شده است، گفت: اینها دلیل عصبانیت ایشان است اما دلیل برخورد با بنده که وابسته به هیچ گروه و جریانی نبودم و رشد یافته در جنوب شهر هستم را نمی فهمم. دلیل بغض و کینه اینها بر من که به آنها رأی داده ام نمی فهمم. گزارش توجیه آمیزی توسط روابط عمومی منطقه ۱۷ به دروغ پس از پایان دیدار بنده همچون تصاویر پاچه گلی منتشر شد.

وی همچنین تصریح کرد: انتخابات مجلس نشان داد که افکار عمومی تهران کارنامه مدیریت شهری را پای جریان انقلابی نوشته اند و در مشارکت و نتیجه دیده شد. وحدت نیروهای انقلاب که مورد توجه مقام معظم رهبری است دچار خدشه کردند. در هیچ دوره ای از پنج دوره گذشته و حتی زمانی که شهردار مقتدری حضور داشته، شورا تحقیر نشده و با ایجاد رعب و وحشت، از این دوره به عنوان دوره ای خاص یاد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورا با بیان اینکه ای کسانی که ما را به تولید خوراک برای ایران اینترنشنال محکوم می کنید بدانید که ناکارآمدی شما بیشتر به ضرر جریان انقلاب است، یادآور شد: چه می شود که با حضور رئیس شورا به عنوان شخصی کارنامه دار  چنین اتفاقی برای شورا می افتد؟ همه نیک می دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تکلیف و تجویز بنده برای خودم است. بنده از جنوب تهران آمدم و بسته فرایندی برای آینده خود تعریف نکرده ام و در مدار انقلاب و حق و حقانیت حرکت خواهم کرد. لذا طرح پیگیر کار مردم را با قدرت و صلابت بیشتری دنبال خواهم کرد و اگر هفته بعد نیز چنین برخوردی صورت بگیرد جلوی درب شهرداری مناطق می ایستم و در حضور بین رسانه ها و مردم مسائل آنها را پیگیری خواهم کرد. ما نیستیم اما تا انتها ایستاده ایم.

اخبار مرتبط:
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه

ایرنا نوشت: براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند
در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و امکان تردد به صورت خودرویی وجود ندارد و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است