کد خبر : 296444
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - 22:17
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نشریه روزنامه سپاه امروز نوشت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی ۱۱ اسفندماه سالی که گذشت، برگزار شد که عملیات روانی گسترده دشمنان جمهوری اسلامی با همه توان فعال شده بود تا مانع حضور مردم در پای صندوق رأی شوند و میزان مشارکت را به زیر ۲۰ درصد برسانند. در این معرکه، ۴۱ درصد ملت ایران به میدان آمدند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و حماسه باشکوهی آفریدند که محاسبات دشمن را برهم ریخت؛ اما کار انتخاب به اتمام نرسیده و هنوز تکلیف ۴۵ کرسی مشخص نشده است و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

۴۵ صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد. گفتنی است، بیشتر صندلی‌های باقی مانده متعلق به شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، زنجان، کرمانشاه و… است که از میزان رأی بالایی نیز برخوردارند. طبیعی است که انتخاب شایستگان در کنار میزان مشارکت رأی‌دهندگان، می‌تواند در کیفیت‌بخشی مجلس مؤثر باشد.
در این مرحله نیز همچنان شاهد رقابت سیاسی گروه‌های سیاسی گوناگون که هواداران متفاوتی دارند، هستیم و انتظار آن است که نامزدها بتوانند با رعایت اخلاق و قانون، در شکل دادن به رقابتی سالم، منصفانه و اخلاقی کمک کنند و به جای آنکه وقت خود را صرف رقیب کنند، به اثبات کارآمدی و ارائه برنامه خود برای حل مشکلات کشور مشغول باشند. این مشی و مرام می‌تواند موجب ایجاد امید جامعه به حل مشکلات کشور و پرانگیزه شدن برای شرکت در انتخابات شود.
الکترونیکی شدن رأی‌‌گیری و کاهش نامزدها و پایان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز امر رأی‌گیری را نسبت به دور اول به شدت تسهیل کرده و وقت چندانی را از رأی‌دهندگان نخواهد گرفت. بنابراین، در این دو سه روز باقی مانده تلاش کنیم تا همه آنهایی را که در دور اول انتخابات شرکت کرده‌اند، به حضور دعوت کنیم تا کار نیمه تمام‌شان را به اتمام برسانند و از دیگرانی هم که به هر علت نتوانستند در پای صندوق رأی حاضر شوند، دعوت کنیم تا در این عمل صالح ملی‌ـ انقلابی حاضر شوند. امید می‌رود این افزایش مشارکت و حضور آحاد مردم باعث شود تا خرد جمعی و عقل جمعی بتواند شایستگان و افرادی را که مفید به کشور و نظام و انقلاب باشند، گزینش کند. 
اخبار مرتبط:
جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور
جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

محدودۀ جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدودۀ پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون شامل می شود.

جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟
جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟

عصر یکشنبه گویا بالگرد حامل رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آنطور که ایرنا اعلام کرده جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور است که در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا قرار دارد.

سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور چه کسانی بودند؟
سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور چه کسانی بودند؟

خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در "جنگل دیزمار" مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است