کد خبر : 262851
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - 21:52
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

تقی آزادارمکی: جامعه برخلاف خواست حاکمیت در حال حرکت است

یک جامعه‌شناس سرشناس می‌گوید: فعالان اجتماعی در زمینه مسائل، دانشگاهیان در زمینه علمی، اهالی رسانه در زمینه رسانه، سینماگران در حوزه سینما و فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد دارای کنشهای متفاوتی نسبت به گذشته شده‌اند. این وضعیت نشان میدهد که جامعه در مسیری در حال حرکت است که برخلاف خواست حاکمیت است.

تقی آزادارمکی: جامعه برخلاف خواست حاکمیت در حال حرکت است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه آرمان ملی با تقی آزادارمکی، جامعه‌شناس گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • اتفاقی که امروز رخ داده کاهش سرمایه اجتماعی، ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی و… است که سبب نارضایتی مردم شده است. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که در شرایط کنونی مردم نسبت به این موضوع اعتراض دارند.
  • در طول یک سال گذشته مشهود بود این است که نیروی اجتماعی نسبت به گذشته وضعیت مشخص‌تری دارد. نیروی اجتماعی اتفاقات اخیر زنان، جوانان و فضای مجازی هستند. این سه نیرو هستند که در کنار هم باعث به وجود آمدن چنین اتفاقاتی در جامعه شدهاند. جمهوری اسلامی همواره از اینکه با گروهها و تشکلهای اجتماعی مواجه شود اجتناب میکرد.
  • امروز مردم به معنای عام و متشکل از زنان، مردان، گروههای اجتماعی متعدد مطالباتی دارند. شعارهایی که داده میشود نیز عام است و به گروه و جریان خاصی اشاره ندارد. امروز کسانی که مطالبه‌گری میکنند به دنبال این نیستند که جامعه مدنی و حزب درست کنند و یا حتی به دنبال افزایش حقوق و مزایای خود نیز نیستند. شرایط تغییر کرده است. تنها راهی که میتواند شرایط را تغییر بدهد این است که مدیران و مسئولان با مردم صحبت کنند و بر تغییر رویکرد گذشته و اصلاح اشتباهات گذشته تأکید کنند.
  •  فعالان اجتماعی در زمینه مسائل، دانشگاهیان در زمینه علمی، اهالی رسانه در زمینه رسانه، سینماگران در حوزه سینما و فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد دارای کنشهای متفاوتی نسبت به گذشته شده‌اند. این وضعیت نشان میدهد که جامعه در مسیری در حال حرکت است که برخلاف خواست حاکمیت است.
اخبار مرتبط:
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد
پریسا صالحی، روزنامه‌نگار به زندان کچویی منتقل شد

یک روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی، برای اجرای حکم ۵ ماه حبس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد

یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند
تنش در شورای شهر تهران / تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی زاکانی، جلسه را ترک کردند

جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است