کد خبر : 262292
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - 12:16
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

عامل کلاه‌برداری در سایت دیوار در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو زیر قیمت با دریافت بیعانه از شهروندان ، ۶۰۰ میلیون ریال کلاه‌برداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

عامل کلاه‌برداری در سایت دیوار در اصفهان دستگیر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه فروش حواله خودرو از آنها کلاه‌برداری کرده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: با بررسی دقیق کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباختگان در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار روبه رو شده که جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آنها دریافت و سپس پاسخگوی تماس گیرندگان نبوده است.

این مقام انتظامی افزود: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با فروشنده و رویت حواله خودرو در زمان مقرر نشده اند، حتی از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را نیز حذف کرده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظرخود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز خودداری کرده و برای خرید کالا از طریق سایت های معتبر نیازی به واریز مبلغی به عنوان بیعانه نمی باشد و باید تا حدممکن به‌صورت حضوری پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند.

انهدام باند سازمان یافته سارقان در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از دستگیری قاتلی که با تشکیل باند اقدام به انواع سرقت در استان اصفهان و تهران کرده بود، خبر داد.

سردار حمید علینقیان پور افزود: آبان ماه سال ۱۴۰۰ در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل یکی از اتباع خارجی در یکی از محلات شهر اصفهان و متواری شدن عامل این جنایت، اقدامات تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این قتل آغاز شد.

وی در ادامه گفت: با حضور کارآگاهان پلیس و انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد جوانی ۲۲ ساله در یک درگیری در اثر شلیک با اسلحه به قتل رسیده و عامل این جنایت که خود تبعه خارجی یکی از کشورهای همسایه بود نیز از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و پیچیده پلیسی عامل این قتل بعد از ۲ سال زندگی مخفیانه شناسایی و مشخص شد که به‌تازگی با تشکیل باندی چهار نفره اقدام به سرقت از سه کارگاه مس و ریختگری و سرقت دو دستگاه خودرو ماکسیما در استان اصفهان کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی در نهایت مخفیگاه قاتل و ۲ همدستش را در استان شناسایی و در ۲ عملیات ضربتی و همزمان هر سه متهم را دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه خودرو ماکسیما مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سرباند اصلی دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به یک فقره قتل و سرقت ۴ دستگاه خودرو شامل ۲ دستگاه خودرو ماکسیما در استان اصفهان ، ۲ دستگاه خودرو مگان و جک در استان تهران و ۳ فقره سرقت از کارگاه های مس و ریختگری در استان اصفهان به همراه ۳ همدستش اعتراف کرد.

سردار علینقیان پور گفت: چهارمین متهم این باند در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و با خودرو ماکسیما مسروقه در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۲ دستگاه خودرو مگان و جک مسروقه دیگری از متهمان تاکید کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این باند سارقان طبق نظر کارشناسان مربوطه حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است که تحقیقات از اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کشف ۲۰۰ کیلوگرم تریاک در نائین

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف محموله ۲۰۰ کیلو و ۳۹۵ گرمی تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ هادی کیانمهر افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام کار دقیق پلیسی از حمل و جابه جایی محموله مواد افیونی توسط یک قاچاقچی در یکی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان مطلع شدند.

وی در ادامه گفت: مأموران پلیس با اشراف اطلاعاتی خود، خودرو حامل مواد مخدر را در حال تردد در یکی از جاده های این شهرستان شناسایی کرده و تحت پایش و کنترل خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین افزود: در نهایت خودرو تریلی قاچاقچی مواد مخدر در یک عملیات ضربتی و منسجم پلیسی توقیف و ضمن دستگیری یک سوداگر مرگ، مقدار ۲۰۰ کیلو و ۳۹۵ گرم تریاک از داخل خودرو تریلی کشف شد.

سرهنگ کیانمهر در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان و مقابله با سوداگران مرگ تلاش می کنند و اجازه نخواهند داد جامعه جولانگاه هنجارشکنان و مخلان آسایش مردم باشد.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است