کد خبر : 258557
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - 16:09
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان تکذیب شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز مصوبات کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال نشده است.

ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان تکذیب شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: محسن پیرهادی درباره برخی اخبار منتشره شده مبنی بر اینکه لایحه حجاب و عفاف از کمیسیون حقوقی به شورای نگهبان ارسال شده است، اظهار کرد: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است