کد خبر : 255551
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - 13:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کارخانه ریسباف اصفهان موزه می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از انجام اقدامات لازم برای امضاء تفاهم نامه تبدیل کارخانه ریسباف به موزه خبر داد.

کارخانه ریسباف اصفهان موزه می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) اظهار کرد: به لطف حضرت سیدالشهدا (ع) مردم ولایت‌مدار ایران و اصفهان موفق به عزاداری‌های گسترده و پرشور و شعور شدند. این مراسم‌ هر سال بهتر و بیشتر از سال قبل و به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و خوشحالیم از اینکه ما نیز سهمی در این عزاداری‌ها ایفا کرده‌ باشیم.

به نوشته فارس؛ وی با گرامیداشت هفته اهدای خون افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده، در دهه اول محرم امسال مردم اصفهان ۱۰ درصد بیش از سال گذشته اقدام به اهدای خون کرده‌اند. بنابر این آمار، میزان اهدای خون مردم اصفهان در این زمان، بیش از نیاز استان بوده و به سایر استان‌های نیازمند ارسال خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تفاهم نامه‌ در حال تنظیم با هدف افزایش تعداد مراکز انتقال خون اصفهان گفت: با همکاری مدیریت شهری و سازمان انتقال خون این مراکز به ۴ مورد افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این یک مرکز جامع فرآورده‌های خونی نیز قرار است با همت شهرداری در اصفهان ایجاد شود. با ایجاد این مرکز در اصفهان، بسیاری از نیازهای بیماران به فرآورده‌های خونی را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود و شهردار اصفهان به تهران بیان کرد: تبدیل کارخانه ریسباف به موزه از مهمترین مسائل پیگیری شده در این سفر بود. با پیگیری‌های بسیار مسئولان، در دو سال گذشته این هدف در حال تحقق است و مصوبه دولت برای انتقال مالکیت این کارخانه که ثبت ملی شده و عقد تفاهم نامه بین وزارت میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان برای همکاری مشترک و تبدیل این مجموعه به موزه جامع نتیجه این تلاش‌ها و پیگیری‌هاست.

نورصالحی ادامه داد: قرار است معاون وزیر میراث فرهنگی در هفته جاری به اصفهان سفر کند و احتمالا در این سفر تفاهم نامه منعقد شود. با این اتفاق، شهرداری قول داده از شش ماه آینده تبدیل مجموعه ریسباف را به موزه شروع و طی سه سال تکمیل کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ملاقات با وزیر کشور و طرح مسائل مهم در حوزه حمل و نقل گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تملک دپوی خط دوی مترو مواردی بود که ماه‌ها پیگیری و دستور آن از وزیر کشور گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای کامل خط دوی مترو با شرکت مپنا به عنوان سرمایه‌گذار در این دوره از شورا امضا شد و اکنون در مرحله‌ای است که عملیات اجرایی آن باید شروع شود. امیدواریم با مشارکت مدیریت شهری و حمایت مقامات استانی و کشوری این مهم محقق شود.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است