کد خبر : 230104
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - 21:22
چاپ

هاشمی طبا: امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند/ تیم اقتصادی دولت هم کاری از دستش بر نمی‌آید

مصطفی هاشمی طبا می‌گوید: ترمزبریدگی قیمت‌ها به شکل امروزی قبلا پیش بینی شده بود. پول و شبه پول در کشورمان زیاد است و خروج سرمایه وجود دارد، امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند و خرید ارز هم قیمت را بالا می‌برد. در آینده نیز پیش بینی می‌شود نرخ ارز صعود کند.

هاشمی طبا: امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند/ تیم اقتصادی دولت هم کاری از دستش بر نمی‌آید

به گزارش سایت خبری مدارا؛  مصطفی هاشمی طبا که سابقه دو دوره وزارت و دو دوره ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت‌های پیشین را دارد می‌گوید: ترمز بریدگی قیمت‌ها به شکل امروزی قبلا پیش بینی شده بود. پول و شبه پول در کشورمان زیاد است و خروج سرمایه وجود دارد، امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند و خرید ارز هم قیمت را بالا می‌برد. در آینده نیز پیش بینی می‌شود نرخ ارز صعود کند.

به نوشته انتخاب، سید مصطفی هاشمی طبا در رابطه با علل عادی سازی قیمت دلار توسط برخی مسئولین، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه از یک الی چند سال پیش، پیش بینی این افزایش را می‌کردند. جدولی درست شده بود که با برجام و بی برجام شاهد چه قیمت‌هایی خواهیم بود و این روندی طبیعی است. امروز خروج سرمایه و قاچاق از کشور وجود دارد بنابراین تمایل به خرید ارز بسیار زیاد شده است و تورم، ارز را به کالا تبدیل کرده است. مردم دوست دارند پولهایشان را به دلار تبدیل کنند تا ارزش پولشان پایین نیاید.

او که نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۶ هم بوده، افزود: این وضعیت نتیجه نقدینگی موجود در جامعه و تورم کشور است و به این آسانی قابل رفع و رجوع نیست. مگر اینکه تحولی اساسی در اقتصادمان به وجود بیاید. البته ترمز بریدگی قیمت‌ها به شکل امروزی قبلا پیش بینی شده بود. پول و شبه پول در کشورمان زیاد است و خروج سرمایه وجود دارد، امروز بیش از همیشه مردم می‌خواهند مهاجرت کنند و باید پول با خود ببرند و خرید ارز هم قیمت را بالا می‌برد. در آینده نیز پیش بینی می‌شود نرخ ارز صعود کند.

هاشمی طبا تاکید کرد: دولت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد، ولی در برابر این حجم تورم اگر بخواهد عملکرد درستی داشته باشد باید جلوی خروج سرمایه را بگیرد و به طور کامل از قاچاق جلوگیری کند، اما اگر با این روش ادامه بدهیم این روند افزایشی ادامه پیدا می‌کند.

او در مورد عملکرد تیم اقتصادی دولت در شرایط بحرانی امروز گفت: تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد و اختیارات دولت‌ها محدود است، جراحی اقتصادی هم تبعات زیادی دارد باید به همین صورت و با رفع و رجوع روزانه بگذرانند.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است