کد خبر : 222770
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - 09:23
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

طرح‌های دانشجویی در زمینه توزیع فرآورده‌های نفتی در اصفهان حمایت می‌شود

مسوول پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: طرح‌های پژوهشی دانشجویی درباره توزیع فرآورده‌های نفتی مانند مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی سیستم بخار در تاسیسات و انبار نفت در استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

طرح‌های دانشجویی در زمینه توزیع فرآورده‌های نفتی در اصفهان حمایت می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی ایمانیان افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با چهار دانشگاه استان شامل اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان و آزاد نجف‌آباد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی منعقد کرده است که بر اساس آن از طرح‌های دانشجویی این دانشگاه‌ها در زمینه‌های مرتبط با توزیع فرآورده های نفتی حمایت مادی و معنوی می شود.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه این طرح‌ها باید در سطح تحصیلات تکمیلی باشد و پس از بررسی و تایید مورد حمایت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بررسی فنی و اقتصادی جایگزینی دیزل ژنراتورهای اداره‌ها برای تامین بخشی از برق در مدیریت بار فصول گرم سال، ارائه مدلی جامع از تاسیسات و انبار نفت سبز با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی و بررسی و بهینه سازی ساملانه بخار در تاسیسات و انبار نفت شهید محمد منتظری از جمله موضوع های مصوب در این طرح است.

وی با تاکید بر لزوم رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه پخش فرآورده های نفتی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اصفهان، گفت: تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها و حضور دانشگاهیان و فناوران برای شناسایی چالش ها و مشکلات قابل حل این شرکت در قالب طرح های پژوهشی و نیازهای فناورانه از اولویت های این شرکت است.

ایمانیان با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از مناطق بزرگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و حدود ۳۰ درصد از سوخت رسانی کشور را انجام می‌دهد، افزود: با توجه به اهمیت فرایندهای مختلف توزیع و سوخت رسانی، چالش ها و نیازهای فناورانه موجود شناسایی شده است تا در ارتباط با دانشگاه‌ها و واحدهای فناور، رفع شوند.

وی چهار نیاز فناورانه احصا شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان را ایجاد سامانه مدیریت انرژی، طراحی سامانه کالیبراسیون نفتکش‌ها، اندازه گیری سطح مخازن انبارهای نفت و میترهای بارگیری اعلام کرد.

ایمیانیان اضافه کرد: مباحثی مانند تولید بار اول، ساخت برخی تجهیزات و قطعات، بازیافت بخار بنزین و هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی از دیگر مسائل پژوهشی مورد نیاز این حوزه است.

وی از مسائل موجود برای اجرای طرح های پژوهشی و فناوری را عدم تفویض اختیار، برخی از قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری دانست و تصریح کرد: اگر این چالش‌ها برطرف شود می‌توان بهتر از ظرفیت واحدهای فناور و دانشگاه‌ها استفاده کرد و انگیزه آنها نیز بیشتر می‌شود.

انبار نفت شهید محمد منتظری در شمال کلان‌شهر اصفهان و درجوار پالایشگاه اصفهان با ۶۵ هکتار مساحت از انبارهای راهبردی و مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که وظیفه سوخت رسانی به سراسر کشور را به عهده دارد.

بیش از ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است