کد خبر : 93957
انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - 12:20
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

توضیح اسماعیلی درباره تعداد کشته شدگان حوادث آبان ماه و ضرب و شتم «نرگس محمدی»/ دبیرخانه شورای امنیت کشور باید آمار کشته های آبان را منتشر کند

توضیح اسماعیلی درباره تعداد کشته شدگان حوادث آبان ماه و ضرب و شتم «نرگس محمدی»/ دبیرخانه شورای امنیت کشور باید آمار کشته های آبان را منتشر کند

به گزارش سایت خبری مدآرا، در نشست خبری صبح امروز غلامحسین اسماعیلی خبرنگاری درباره پرونده های آبان ماه سئوال کرد. غلامحسین اسماعیلی گفت: رسیدگی های دادسرایی اکثرا انجام شده است و اکثر قریب به اتفاق بازداشت شدگان تحت تعقیب قرار گرفته و آزاد شدند. از تعداد زیادی از آنها رفع اتهام شده است. نسبت به کسانی که دلایل موجود زیاد بوده است، دادستانها کیفرخواست صادر کردند.

وی افزود:در برخی استانها، دادگاه ها برگزار شده و برخی دادگاه ها هم برگزار خواهد شد. رسیدگی به عناصر اصلی و اغتشاشگرانی که عامل آتش زدن منابع و اموال عمومی و عناصر مرتبط با خارج با تمام شدن فرآیند رسیدگی اطلاع رسانی می کنیم.

توضیح اسماعیلی درباره تعداد کشته شدگان حوادث آبان ماه

خبرنگاری از اسماعیلی خواست درباره تعداد کشته شدگان در حوادث آبان ماه شفاف سازی کند. اسماعیلی گفت: ادعاهای دروغین بیگانگان را شاهدیم که جعل اخبار و دروغ سازی در رسانه های مختلف را انجام می دهند. آمار ادعایی آنها با واقعیت انطباق ندارد. در حوزه داخل گفته شده قوه قضاییه و دادستانی باید آمار کشتگان را اعلام کند. این اشتباه است. قوه قضاییه گزارش حوزه ماموریت خود را می دهد ولی در این حوزه، مسئولیت با دبیرخانه شورای امنیت کشور است و سیاستهایی نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است تا کشته شدگان تفکیک شوند. کسانی از مردم بیگناه توسط اشرار و با سلاح غیرسازمانی کشته شدند. اخیرا بیش از ۱۲۰ قبضه سلاح برای بهره برداری در اغتشاشات در اصفهان کشف شد و قرار بود استفاده شود. برخی از این سلاحها ساخت آمریکا بود و با سفارش آنها به کشور وارد شده بود. از ناحیه اغتشاشگران، افراد زیادی مجروح شدند. برخی به قتل رسیدند. برابر مصوبه شورای امنیت کشور، شورای امنیت مسئول حوادث بنزینی است و نتیجه بررسی ها توسط شورای امنیت کشور و دبیرخانه آن ارائه می شود. از ما به عنوان دستگاه قضایی، هر آنچه اطلاعات نیاز داشتند گرفته اند.

 

همچنین در نشست خبری سخنگوی قوه قضادیه خبرنگاری درباره ضرب و شتم نرگس محمدی در زندان سئوال کرد.

غلامحسین اسماعیلی،سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: این موضوع دو بخش دارد. بخش اول ادعا شده است در زندان ایراد ضرب شده است، اداره کل روابط عمومی زندانهای استانهای تهران این مسئله را تکذیب کرد. من هم بررسی هایی انجام دادم. با تعدادی از افراد در صحنه مورد ادعا صحبت کردم که برخی عوامل زندان و برخی از عوامل غیرزندان بودند. تمام این موضوع در زمان اعزام ایشان به زندان اتفاق افتاد. در بند نسوان، همه ماموران زن هستند. برای انجام دستور قاضی برای اعزام، مامورانی از وزارت اطلاعات حضور داشتند که امر انتقال با آنها بود. با تعدادی از افراد حاضر در صحنه صحبت کردم. اگر تکذیب کردم، بدون اطلاع تکذیب نکردم. بلکه با اطلاع کامل بوده است.

وی افزود: برخی اشخاص به صرف ادعا، تایید می کنند این اتفاق افتاده است. انتقال به زنجان بر این اساس انجام شده است که قانون مشخص کرده افراد در شهرستان محل اقامت خود و خانواده تحمل محکومیت کنند. بررسی های قضایی واحد مربوطه حکایت از آن داشته خانواده ایشان مقیم تهران نیستند. خانواده او مقیم استان زنجان هستند. آیین نامه چنین حکمی دارد. ایشان ادعا کرده تحصن کردم، زندان مقررات دارد. بخشی از جامعه است. همانگونه که در جامعه باید مقررات همه چیز را محترم بشماریم، کسی که به هر دلیل به زندان اعزام می شود باید مقررات زندان را محترم بشمارد. پذیرفته شده نیست کسی در زندان مبادرت به نقض مقررات زندان کند. کسانی که مقررات را رعایت کنند برای نهادهایی مانند مرخصی، استفاده از آزادی مشروط، تعلیق مجازات و … شامل حال آنها می شود.

اخبار مرتبط:
علم‌الهدی: رسانه‌ها باید خدمات دولت را انعکاس دهند تا مردم متوجه خدمات شوند / با زبان زور هم که شده گرانی‌ها باید کنترل شود
علم‌الهدی: رسانه‌ها باید خدمات دولت را انعکاس دهند تا مردم متوجه خدمات شوند / با زبان زور هم که شده گرانی‌ها باید کنترل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است.

بیماری صدیقه وسمقی تشدید شده است
بیماری صدیقه وسمقی تشدید شده است

در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیش‌تر، منجر به نابینایی او شده بود، ساعتی قبل با آزادی او موافقت و او از زندان اوین خارج شد.

سونامی استعفای دسته جمعی پرستاران در کشور/ رئیس شورایعالی نظام پرستاری: سلامت مردم در خطر است
سونامی استعفای دسته جمعی پرستاران در کشور/ رئیس شورایعالی نظام پرستاری: سلامت مردم در خطر است

وحید زمان زاده رییس شورای عالی نظام پرستاری، با انتقاد از عدم توجه به مشکلات جامعه پرستاری، گفت: شاهد هستیم که پرستاران به صورت دسته جمعی از مراکز درمانی استعفا می دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است