کد خبر : 293850
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - 11:00
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است

فرماندار اصفهان گفت: دهیاران دامنه دغدغه مندی خود را از مسائل عمرانی روستاها به نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت گسترش دهند.

فرماندار اصفهان: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی احمدی در نشست با دهیاران و اعضای شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی اصفهان افزود: افزایش سرانه ورزشی، ایجاد اشتغال، تسهیل ازدواج، کاهش اعتیاد و طلاق، رشد علم و فناوری، فرزندآوری و ارتقاء سلامت و بهداشت از دیگر مواردی است که دهیاران باید مورد توجه قرار دهند و برای تحقق مطالبات اهالی روستا در این موارد بکوشند.

به نوشته ایرنا؛ وی افزود: تقویت ارتباط با مردم و شنیدن صحبت های آن ها، تعامل با نهادها برای پیگیری مطالبات منطقی، صرفه جویی در هزینه ها و ارائه برنامه برای مشکلات روستا ضروری است.

فرماندار اصفهان به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و بیان کرد: با توجه به روحیه تلاشگری اهالی روستاها، نقش دهیاران در مشارکت افزایی اقتصادی مردم برای جهش تولید بسیار مهم و راهگشا خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت با تکیه بر پیشینه و آداب زندگی روستایی قابلیت تقویت و برنامه ریزی دارد، افزود: دهیاران باید زمینه ساز مشارکت مردم در عرصه های مختلف برای رفع مشکلات شوند.

فرماندار اصفهان افزود: شناسایی و تجلیل از نخبگان روستایی از جمله معلمان و دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا شود.

احمدی تصریح کرد: دهیاران مدیران بحران روستاها هستند و در این زمینه مسوولیت دارند بنابراین لازم است امکانات و تمهیدات مورد نیاز را پیش بینی و تامین کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری در میان کشاورزان و باغداران روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه ساختار شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی نباید تضعیف شود، افزود: دهیاران و اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی دهیاری ها باید هماهنگ و همدلانه پیش بروند و عملکرد و برنامه های آنها کاملا شفاف باشد.

استان اصفهان افزون بر ۹۲۰ روستا دارد که ۸۴۷ روستای آن دارای دهیار هستند و شورای اسلامی روستا در تمام ۹۲۰ روستای این استان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است