کد خبر : 293465
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - 08:36
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خدمات انتقال خون اصفهان به ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی استان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند.

خدمات انتقال خون اصفهان  به ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی استان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین، روز جهانی هموفیلی برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و زندگی توأم با آرامش کرد و افزود: این اداره کل، کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسئولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

به نوشته فارس؛ وی ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد و این بیماران که با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبود فاکتور علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی می باشند.

دهراب پور اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۵۵ واحد فرآورده ی رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که تعداد ۶۷۸۷ واحد (۴۵٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۱۳ و …) مصرف شده است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

اخبار مرتبط:
عمل جراحی مغز در اصفهان رایگان است
عمل جراحی مغز در اصفهان رایگان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: عمل جراحی مغز در اصفهان رایگان است.

دور دوم انتخابات در کلانشهرها اهمیت بیشتری دارد
دور دوم انتخابات در کلانشهرها اهمیت بیشتری دارد

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نمایندگان با رای بالا برای ضمانت اجرایی کارهای نظام امر مهمی است و این موضوع در کلانشهرها اهمیت بیشتری دارد

مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مرگ جوان اصفهانی بر اثر سقوط در کانال آب در منطقه امامزاده ردان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است