کد خبر : 292459
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - 11:55
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

طرح‌ کالابرگ الکترونیک، برای پیشگیری از کوچک شدن سفره کارگران است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: دولت در کنار سایر شرکای اجتماعی تلاش می‌کند تا با اجرای طرح‌های مختلف یارانه و یا کالابرگ الکترونیک ضمن حفظ قدرت خرید برای حفظ امنیت غذایی خانوارهای آسیب‌پذیر از کوچک شدن سفره کارگران پیشگیری کند.

طرح‌ کالابرگ الکترونیک، برای پیشگیری از کوچک شدن سفره کارگران است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میثم مداحی در دیدارهای جداگانه با هیأت مدیره های خانه کارگر و کانون شوراهای اسلامی کار در استان اصفهان، نقش تشکل‌های کارگری را بیش از یک شریک اجتماعی برشمرد و افزود: در سایه همکاری می توان برنامه‌هایی را با همدلی و دلسوزی طراحی و اجرا کرد که به پایداری و ثبات مجموعه کار و تولید استان منجر شود.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو خواص جامعه کار و تولید هستند که با تحلیل و تفسیر و دانش و آگاهی بیشتر نسبت به مسائل برخورد می‌کنند و مطالبات را به‌گونه‌ای مطرح می‌کنند که امکان اجرای آن هم فراهم باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نارضایتی‌ها و برخی مسائل حاشیه‌ای که هرساله در حاشیه تعیین حداقل مزد توسط شورای عالی کار که یک مجموعه سه جانبه‌گرایانه است اتفاق می‌افتد اظهار داشت: تعیین حداقل مزد موضوعی چند وجهی با ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی گفت: افزایش مزد زمانی مؤثر است که تورم کنترل شود و کنترل تورم هم در گرو افزایش پشتوانه نقدینگی و جهش تولید است که لازم است تشکل‌ها برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در واحدهای فعال با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تلاش کنند.

مداحی، نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را حاوی مطالب قابل توجهی دانست و با تشریح برخی نکات، مشارکت مردم را در عالی‌ترین مرتبه ارتباط قاعده‌مند تشکل‌ها به‌عنوان واسط بین دولت و ملت بیان کرد که هم سیاست‌های کلان دولت را به مردم منتقل کنند و هم خواسته‌ها و مطالبات واقعی مردم را به گوش دولتمردان برسانند.

وی حفظ و صیانت از نیروی کار را از دیگر عوامل مؤثر در جهش تولید ذکر و تأکید کرد: کاهش پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران و کارفرمایان از دیگر مواردی است که موجب کاهش دغدغه‌های کارگران خواهد شد و برای تحقق آن لازم است بخشی از وظایف به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی منتقل شود.

۱۱ قلم کالا در قالب طرح کالا برگ الکترونیکی بین خانواده‌های دهک یک تا هفت توزیع می‌شود که در این طرح مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شارژ شده و به مدت سه ماه از هفدهم بهمن سال گذشته تا هجدهم اردیبهشت سال جاری اجرا می‌شود.

مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از بیستم فروردین ماه آغاز شده و تا هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی کنونی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، همچنین از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانند نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند و مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم عزیز است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است