کد خبر : 290932
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - 15:22
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

علیرضابیگی: دولت رئیسی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست

نماینده ردصلاحیت شده مجلس دوازدهم می‌گوید دولت ابراهیم رئیسی از پشتوانه مردمی لازم برخوردار نیست.

علیرضابیگی: دولت رئیسی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلاین نوشت: احمد علیرضابیگی،نماینده ردصلاحیت شده مجلس دوازدهم و نماینده فعلی مردم تبریز در مجلس گفت: اگر بدهید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، دولت آقای رئیسی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و مشابه همین اتفاق نیز برای مجلس رخ داده است. در سال جدید با تشکیل مجلس دوازدهم، انتخابات ریاست جمهوری کلید خواهد خورد و رقبا اظهاروجود خواهند کرد؛ دولت در وضعیت شکننده‌ای قرار خواهد گرفت زیرا رقبا دست روی نقاط ضعف دولت می گذارند. ممکن است حتی این کاستی ها را چند برابر بیشتر از اندازه واقعی آن نشان بدهند.

ضمن اینکه دولت آقای رئیسی برای آنکه ابزار وجود کند، باید چیزی در کف دست خود داشته باشد اما دست آنان خالی است. همچنین کشور نیازمند یک عمل جراحی اقتصادی است تا بستر مشارکت پذیری را از جانب مردم در حوزه اقتصاد فراهم کنیم که این اتفاق نیفتاده است. از امکانات، دارایی و ثروت مردم نه تنها استفاده نکردیم بلکه ثروت آنان کم شده است.

انجام دادن این عمل حراجی مانند آن است که جراح، بیمار خود را روی تخت خوابانده و ابزار حراجی را نیز به دست دارد، اما بیرون از اتاق عمل، بستگان بیمار به حادق بودن جراح شک دارند. این حراج نیز صداها را می شنود و دچار تردید و ترس می شود. دولت آقای رئیسی با فرصتی که به دست آورده بود، باید تلاش می کرد تا نقیصه را برطرف کند، این نقیصه هم با به کارگیری افراد متعهد و کاردان برای فراهم کردن امید به مردم برطرف می شد. آقای رئیسی توفیقی در گماردن افراد متعهد و کاردان نداشته است لذا در سال آینده و پس از تشکیل مجلس دوازدهم، گروه های متشتت فردی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب می کنند. در مجلس یازدهم نیز ۲۲۰ نماینده مجلس به آقای رئیسی درخواست کردند که تشریف بیاورید و رئیس جمهور ایران شوید.

۲۵۰ نفر نماینده از رقبای آقای رئیسی درخواست کردند که کناربروند تا رای او قدرتمندتر شود. این اتفاق در مجلس دوازدهم نیز تکرار خواهد شد با این تفاوت که هر کدام گزینه مجزایی را مطرح خواهند کرد. این شکنندگی دچار تشتت های بسیاری خواهد شد.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است