کد خبر : 285859
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - 18:13
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نامزد خبرگان: شرکت در انتخابات بیعت با نظام اسلامی است

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمان، انتخابات را بیعت با نظام جمهوری اسلامی، ایران اسلامی و نیز بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

نامزد خبرگان: شرکت در انتخابات بیعت با نظام اسلامی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمان، انتخابات را بیعت با نظام جمهوری اسلامی، ایران اسلامی و نیز بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان ۶ نامزد دارد که اسامی آنان به قرار ذیل است: آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدبهرامی خوشکار، حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی، حجت الاسلام و المسلمین احمد کوثری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر خرازی و حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی.

مشروح گفت و گو  با حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار را در ادامه می‌خوانید:

اینجانب متولد روستای خوشکار کیسکان از توابع شهرستان بافت استان کرمان هستم. دبستان و دبیرستان را در بافت گذراندم، دیپلم ریاضی را با رتبه اول کسب کردم. سپس برای مدتی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم و بعد از آن به قم و تهران مهاجرت کردم و تحصیل را ادامه دادم. در همین مدت به جبهه رفتم و در جبهه به مرحله جانبازی نیز رسیدم.

اینجانب درس‌های طلبگی را خوانده ام و سطح چهار حوزه علمیه را از قم گرفتم و در دانشگاه نیز موفق به کسب دکترای حقوق خصوصی شدم. حدود ۴۰ مقاله و تعداد زیادی کتاب دارم که در راستای موضوعات طبیعی، اصولی، اجتماعی و خانوادگی است.

رساله دوره دکتری در دانشگاه‌های حقوق و علوم سیاسی رتبه اول را کسب کردم و در کل دوران تحصیل در مدرسه، طلبگی و دانشگاه همواره جزو رتبه‌های اول بودم که از دست برخی از روستای جمهور گذشته جایزه گرفتم و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز معمم شدم؛ هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه شهید مطهری هستم که رییس این دانشگاه و قائم مقام تولیت مدرسه عالی شهید مطهری هستم. تولیت این مدرسه را آیت الله امامی کاشانی برعهده دارد و از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شده است.

در امتحان شورای نگهبان در سال ۷۸ به عنوان اجتهاد قبول و در دوره سوم خبرگان از کرمان نامزد شدم. در دوره اول رای نیاوردم، اما در دوره چهارم و پنجم رای آوردم و اکنون برای دوره ششم مجلس خبرگان رهبری نامزد شده ام.

درباره جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان بیشتر توضیح بفرمایید.

اهمیت هر چیزی به آن موضوعی که حول آن بحث می‌شود بر می‌گردد. کار مجلس خبرگان رهبری، انتخاب رهبری است و رهبری نیز رکن نخست جمهوری اسلامی و شخص نخست است.

بسیاری از مسائل مانند فرماندهی کل قوا و بسیاری از مسائل مهم کشور به عهده رهبری است، مانند مسائل تنظیم قوای سه گانه. پس زمانی که مجلس خبرگان رهبری می‌خواهد حول تعیین رهبری و نظارت بر ایشان تصمیم بگیرد بدیهی است مجلسی بسیار خطیر، بزرگ و با عظمت است که در آنجا ۸۸ نفر از علمایی که صلاحیت علمی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی؛ پاکی اقتصادی و … آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده با رای مستقیم مردم در این مجلس جمع می‌شوند

هم شخصی که قرار است وارد مجلس خبرگان رهبری شود و هم شورای نگهبان که باید روی آن فرد نظر بدهد، مسئولیت بزرگی دارد. پس می‌طلبد مردم برای انتخاب نماینده خبرگان رهبری سراغ فرد اصلح بروند و فردی را انتخاب کنند که این مسئولیت خطیر را بتواند به عهده بگیرد و به سرانجام برساند.

یک نماینده خوب در خبرگان یا مجلس شورای اسلامی چه صفاتی باید داشته باشد؟

قانون تعیین کرده که نماینده خبرگان رهبری باید سطح چهار حوزه علمیه را داشته، شورای نگهبان اجتهاد وی را تایید کرده، حداقل ۴۰ سال سن داشته، یک فقیه باشد و صلاحیت اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و بینش سیاسی را داشته باشد که این‌ها برای نامزد خبرگان رهبری مشخص شده است.

اما برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید صلاحیت اخلاقی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد، اما بین این ۲ نماینده تفاوت وجود دارد طبعا شرایط در مجلس شورای اسلامی سهل‌تر است در هر صورت هر ۲ نماینده باید مردم دار باشند.

در مورد اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات توضیح بفرمایید.

سرنوشت ما با شرکت در انتخابات تعیین می‌شود؛ ممکن است برخی بگویند من در انتخابات شرکت نمی‌کنم، زیرا با یک گل بهار نمی‌شود در حالی که وقتی همه گل‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرند آن وقت بهار می‌شود.

انتخابات بیعت با نظام، جمهوری اسلامی، ایران اسلامی و نیز بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ اگر در انتخابات شرکت کنیم تعداد بالا برود اقتدار و مرجعیت جمهوری اسلامی در جهان بیشتر می‌شود، ظرفیت دیپلماتیک ما ارتقا می‌یابد و سیاستمداران ما بهتر می‌توانند صحبت کنند و ظرفیت دیپلماتیک ما نیز بالاتر می‌رود.

از دیدگاه شما مهمترین مشکلات و ظرفیت‌های استان چیست؟

مشکلات معیشتی و اجتماعی در کرمان یکی از مشکلات بزرگ استان کرمان هستند، یکی از مشکلات مردم کرمان خشکسالی‌هایی است که پشت سر هم تجربه کردند و امسال این خشکسالی رکورد زد لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید آلام اقتصادی را کاهش دهند که البته نمی‌دانم دولت تا چه حدی می‌تواند در این راستا قدم بردارد، اما به طور قطع برنامه‌هایی در این زمینه دارد، اما مشکلات اجتماعی مانند وجود قتل و بزه نیز دیگر مشکلات است که باید برطرف شود.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است