کد خبر : 275068
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - 19:31
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: خرابکار که همیشه بمب‌گذار نیست، گاهی می‌آید برق را دستکاری می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اتفاقات چند وقت اخیر در پالایشگاه‌های کشور در پاسخ به این‌که آیا زیر ساخت‌ها دارای مشکل است، گفت: کلاً حوادث صنعتی اجتناب‌ناپذیر هستند چراکه که ممکن است عملکرد نامطلوبی در آن صنعت به وجود آمده باشد.

نماینده مجلس: خرابکار که همیشه بمب‌گذار نیست، گاهی می‌آید برق را دستکاری می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: ایلنا نوشت: فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اتفاقات چند وقت اخیر در پالایشگاه‌های کشور در پاسخ به این‌که آیا زیر ساخت‌ها دارای مشکل است، گفت: کلاً حوادث صنعتی اجتناب‌ناپذیر هستند چراکه که ممکن است عملکرد نامطلوبی در آن صنعت به وجود آمده باشد.

این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: حالا این عملکرد ناشی از چیست؟ می‌تواند خطا در طراحی باشد. می‌تواند مشکل در مجوزها و پروانه‌های کارخانه‌ها باشد؛ این‌خطاها هست. از سوی دیگر اشکالات می‌تواند در انتخاب تجهیزات باشد؛ یعنی تجهیزات انتخاب شده دارای استاندارهای لازم نبوده است.

وی با اشاره به این که از طرفی دیگر خطای انسانی، خطای مدیریتی و خرابکاری هم ممکن است باشد؛ یعنی حتی ممکن است همه چیز درست باشد ولی خرابکاری اتفاق بیفتد، عنوان کرد: آیا باید بگوییم چیزی نیست و امنیت همیشه برقرار است و هیچ جا خدشه امنیتی نداریم؟ خیر، نمی‌شود این را گفت؛ چراکه ما در گذشته ترور هم داشتیم؛ ولی آیا بگوییم امنیت ما ضعیف بوده‌ است؟ خیر هجمه دشمن زیاد بوده، مملکت وسیع است. بالاخره از صد حمله‌ای که دشمن می‌خواسته انجام دهد و از آن‌ها جلوگیری شده یکی، دو مورد هم اتفاق افتاده است.

عباسی با بیان این‌که خرابکاری صنعتی و خرابکاری‌های غیرصنعتی می‌تواند اتفاق بیفتد، اظهار داشت: یعنی این‌که نفوذی وجود داشته باشد و مواد منفجره را به حوزه صنعت بیاورد، چگونه؟ یا با خرابکاری فشار را بالا ببرد، شیری که بسته است را باز کند. مسیر سیالی را تغییر دهد. این‌ دست اتفاقات چیزی است که در همه کشورها می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: در ابتدای صحبتم گفتم بعضی موارد اجتناب ناپذیر است، برای چه؟ برای این‌که هرچه ایمنی و استاندارد به کار ببریم؛ ما که نمی‌توانیم به مردم خودمان سخت بگیریم بگوییم گزینش‌ها سخت باشد. مردم شغل می‌خواهند، می‌بینند طرف تخصص دارد خیلی سخت نمی‌گیرند که آیا ممکن است طرف وابسته به جایی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حال در طول زمان ممکن است شخصی به دلیل نارضایتی‌هایی که برایش به وجود می‌آید، مشکلات خانوادگی و یا تبلیغات دیگران جذب و به یک عنصر خرابکار تبدیل شود. خرابکار حتما بمب نمی‌گذارد، گاهی می‌آید خرابکاری صنعتی می‌کند، یعنی آموزش می‌بیند برق را دستکاری کند، آب را دستکاری کند، فشار گاز را بالا و پایین کند.

وی تاکید کرد: وقتی کشور بزرگ است و شما رو به پیشرفت هستید و یک عده هم می‌خواهند جلوی شما را بگیرند، خرابکاری صنعتی ممکن اتفاق بیفتد.

وی درباره این‌که آیا حادثه بیرجند در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد، گفت: ان‌شاالله مسئله‌اش به کمیسیون می‌آید و اعضای کمیسیون از مسئولان وقت گزارشی می‌خواهند.

اخبار مرتبط:
جعفرزاده ایمن‌آبادی: دولتِ رئیسی با بزرگنمایی بحث حجاب می‌خواهد بر ناکارآمدی خودش سرپوش بگذارد / اگر انتخابات آزاد برگزار شود رئیسی رای نمی‌آورَد
جعفرزاده ایمن‌آبادی: دولتِ رئیسی با بزرگنمایی بحث حجاب می‌خواهد بر ناکارآمدی خودش سرپوش بگذارد / اگر انتخابات آزاد برگزار شود رئیسی رای نمی‌آورَد

نماینده ادوار مجلس گفت: دولت با بزرگنمایی بحث حجاب می خواهد بر مشکلات خودش سرپوش بگذارد. وقتی دولت نتوانست دارو وارد کند و حتی نتوانست مشکلات شرکت های داروسازی داخلی را نیز برطرف کند، طبیعتا داروخانه ها با کمبود دارو مواجه هستند، حالا بخش سلامت دولت اعلام می کند که ما سهمیه دارویی را براساس رعایت حجاب تخصیص می دهد. حال آنکه بهداشت و درمان در هیچ کجای جهان براساس مذهب، نژاد و جنسیت انجام نمی شود.

رسانه نزدیک به قالیباف: نتیجه انتخابات ۲۱ اردیبهشت تأثیری بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس ندارد
رسانه نزدیک به قالیباف: نتیجه انتخابات ۲۱ اردیبهشت تأثیری بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس ندارد

ناصر ایمانی گفت: خیلی مهم است که چه کسی رئیس مجلس می شود اما مهمتر از آن این است که او با چه ترکیبی از هیأت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی می خواهد کار کند.

محمود احمدی‌نژاد امروز در مجارستان سخنرانی می‌کند
محمود احمدی‌نژاد امروز در مجارستان سخنرانی می‌کند

رئیس دولت های نهم و دهم برای شرکت در یک نشست علمی و تخصصی عازم مجارستان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است