کد خبر : 296263
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - 10:21
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت در مناطق صنعتی اصفهان

-

افزایش ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت در مناطق صنعتی اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میثم مداحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کارگران ارزش بالایی برای جوامع دارد، این قشر از جامعه نیاز به دیدگاه حمایتی و حداکثری دارند.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به اهمیت امنیت شغلی کارگران، افزود: دولت باید برای امنیت شغلی کارگران برنامه داشته باشد، در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که ۶۹ هزار رشته کار ایجاد کنند که یک بخشی از امنیت شغلی است، این در حالی است که تمام آحاد جامعه باید در اینجاد امنیت شغلی کمک کنند.
مداحی ادامه داد: امنیت شغلی باید حواشی میان کارگر و کارفرما را کم کند تا ذهن کارگر برای تولید و ذهن کارفرما برای سرمایه گذاری آرام باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بازرسی‌های اداره کل به صورت هدفمند انجام می‌شود به نحوی که نام شرکت‌های دارای مشکل به بازرس‌ها ابلاغ می‌شود.
وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت در مناطق صنعتی، ادامه داد: خانه‌های بهداشت صنعتی از شهری دقیق‌تر است زیرا یک نیروی مشخص درمان در هر مرکز مستقر است که از مشکلات پرونده تمام پرسنل خبر دارد و آنها را هدایت می‌کند.
مداحی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت مشاغل خانگی افزود: استحکام نظام خانواده اهمیت بالایی دارد و یکی از کارهای کمک به این استحکام، افزایش نرخ مشاغل خانگی است.
افزایش بودجه مشاغل خانگی با جمعیت استان تطابق ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: تنها ۲۵ درصد افزایش بودجه به مشاغل خانگی تعلق گرفته که نسب به جمعیت استان و تعداد محرومان، انتظار بودجه بیشتری از سمت دولت داریم؛ با افزایش مشاغل خانگی و کار بانوان می‌توان در تولید جهش ایجاد کرد.

وی در خصوص رسیدگی به شکایات کارگران، گفت: در سامانه جست‌وجوی شغل که به تازگی راه‌اندازی شد، ۲۸ هزار موقعیت شغلی به وجود آمد و ۱۲ هزار نفر به دنبال کار بودند که از این تعداد ۷ هزار نفر مشغول به کار شدند.

مداحی با بیان اینکه اداره کل تعاون به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است، عنوان کرد: از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد دعاوی کارگران استان ساکن شهر اصفهان هستند در منطقه مولد و کارگر نشین زینبیه اداره مخصوص تشکیل شد که ۵ هیأت تشخیص در این اداره مستقر شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه ۶ شعبه حل اختلاف در اداره کل وجود دارد، ادامه داد: زمان رسیدگی به مشکلات کارگران در سال اول ۶۴ روز بود که آن را به ۴۹ روز رساندیم و در حال حاضر با جدایی مراجع تشخیص از شورای حل اختلاف تنها ۲۸ روز از سال، صرف رسیدگی به مشکلات می‌شود که می‌توان در زمان ذخیره شده برای بهبود کیفیت زندگی کارگران تلاش کرد.

اخبار مرتبط:
ریسباف اصفهان پس از گذشت دو دهه بازگشایی شد
ریسباف اصفهان پس از گذشت دو دهه بازگشایی شد

کارخانه ریسباف اصفهان، پس از حدود دو دهه تعطیلی و تخریب، عصر شنبه با حضور مسؤولان استانی و شهری و فعالان حوزه میراث فرهنگی بازگشایی شد.

زنگ خطر شیوع فشار خون در اصفهان به صدا درآمد
زنگ خطر شیوع فشار خون در اصفهان به صدا درآمد

معاون خدمات درمان مدیریت درمان استان اصفهان گفت: شیوع فشارخون برابر ۳۳.۶۸ درصد است یعنی از هر ۳ نفر اصفهانی یک نفر مبتلا به فشارخون بالاست.

احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است
احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی و احیای ریسباف با هدف تبدیل آن به موزه منطقه‌ای، نقطه عطفی برای میراث اصفهان است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است