کد خبر : 264438
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - 11:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

باید چالش‌های جامعه را به روش علمی حل کرد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در واقع چالش‌های موجود را باید از طریق روش‌های علمی مورد بررسی قرار داد و در ادامه با بررسی و در نهایت تجویز نسخه برای سیاستمداران فعالیت شود.

باید چالش‌های جامعه را به روش علمی حل کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین هرسیج در نشست مشترک دانشگاه اصفهان با هیئت بلندپایه وزارت آموزش عالی مالزی، اظهار کرد: حدود دو ماه از سفر پروفسور عبدالرزاق بن احمد از دانشگاه اصفهان می‌گذرد که پس از آن تسهیلات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های مالزی مهیا شد.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت علوم، تقویت دیپلماسی و مرجعیت علمی و بین‌المللی است، تصریح کرد: دیپلماسی علمی در واقع رابطه‌ای دوسویه بین دانشمندان و دیپلمات‌ها خواهد بود که منجر به تقویت همکاری‌های علمی و بین‌المللی می‌شود.

رئیس دانشگاه اصفهان معتقد است که برای گسترش این روابط باید نیازها توسط اساتید و نخبگان دانشگاهی بین دو کشور ایران و مالزی شناسایی شود و سپس زمینه فعالیت‌های آموزش و پژوهشی فرهنگی بین دانشگاه این دو کشور بزرگ صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در واقع چالش‌های موجود را باید از طریق روش‌های علمی مورد بررسی قرار داد و در ادامه با بررسی و در نهایت تجویز نسخه برای سیاستمداران فعالیت شود و خود را نباید جدای از سرنوشت کشور بدانیم و انتظار ما و جامعه از دانشمندان این است به حل معضلات کمک کنند.

هرسیج خاطر نشان کرد: برای احیای تمدن اسلامی دانشگاه‌ها نقش اساسی و پیشتازی مبتنی بر عدالت دارند و دانشگاه اصفهان با اتخاذ این دو رویکرد تمام فعالیت‌های خود را به جامعه محوری و تمدن‌سازی سوق داده است.

وی با بیان اینکه در این راستا توافق شده که میز جنوب شرقی اصفهان در دانشگاه اصفهان به عنوان هاب در نظر گرفته شود، گفت: امیدواریم سبد دانشجویان آسیای جنوب شرقی در ایران و اصفهان افزایش یابد البته آمادگی اعزام دانشجو نیز داریم.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: نباید به امضای تفاهم‌نامه‌ها اکتفا کنیم و تفاهم‌نامه‌ها باید با توجه به چالش‌ها عملیاتی و اجرایی شود و پردیس بین‌الملل بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های مالزی می‌تواند تحقق عینی پیدا کند.

تعاملات خاورمیانه و آسیای شرقی افزایش یابد

عبدالرزاق بن احمد، رئیس مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی در ادامه اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه‌ها فرصتی بین ایران و مالزی است. وزیر علوم مالزی در این زمینه و توسعه علمی کمک‌های زیادی انجام داده است. وی به ایران علاقه زیادی دارد. ایران و مالزی بخش مهمی از امت اسلامی هستند.

وی افزود: خاورمیانه منطقه مهمی است که تأثیر زیادی بر جهان اسلام دارد و باید با تغییرات هم قدم باشیم. باید کمک کنیم تعاملات بین خاورمیانه و آسیای شرقی توسعه پیدا کند و فرصتی برای دیپلماسی مردمی ایجاد شود. اسلام اساس باورهای ما است و در زمینه‌های مختلف می‌توانیم توسعه داشته باشیم. دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرو هستند.

اخبار مرتبط:
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سال گذشته ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی این استان ساخته شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است