کد خبر : 259653
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - 16:41
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

معاون رئیسی: بعد از انتخابات بحث ایجاد چند استان جدید در کشور را دنبال می‌کنیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخی از اقدامات و دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته ارائه شده است که به نظرم برخی از خواص و مسئولان هم اطلاع ندارند چه اقداماتی در کشور در حال انجام است. کارهای زیرساختی که انجام می‌شود.

معاون رئیسی: بعد از انتخابات بحث ایجاد چند استان جدید در کشور را دنبال می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایلنا نوشت: محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در نشست خبری خود در نمایشگاه روایت خدمت؛ وعده وفا گفت: برخی از اقدامات و دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته ارائه شده است که به نظرم برخی از خواص و مسئولان هم اطلاع ندارند چه اقداماتی در کشور در حال انجام است. کارهای زیرساختی که انجام می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز با حضور آقای رئیس‌جمهور در نقطه صفر مرزی، فاز یازده پارس جنوبی که ۲۰ سال مانده بود با غیرت و همت متخصصان داخلی افتتاح شد که ۵ میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

وی در خصوص رابطه دولت و مجلس گفت: شهریور سال گذشته که مقام معظم رهبری با دولت دیدار داشتند و بر زدودن تعامل منفی قوا تاکید داشتند که این امر اتفاق افتاد. البته این به معنی این نیست که سوال و استیضاحی نباشد. اگر دولت هم‌لایحه‌ای می‌دهد، حتما بنایی دارد.

حسینی عنوان کرد: مرتب با نمایندگان دیدار داریم. کل مجموعه دولت نسبت به دوره‌ قبل از یک تحرک و پویایی برخوردار است.

وی در خصوص حوزه مسکن اظهار داشت: مسکن یکی از اولویت‌های دولت است، قانون جهش تولید باید اجرایی شود و برای این‌که بالغ بر یک میلیون ۸۰۰ هزار مسکن ساخته شود زمین اختصاص پیدا کرده است. در این زمینه کار می‌شود و آقای رئیس‌جمهور هر ماه در این خصوص جلسه دارند.

حسینی افزود: در جلسه روز گذشته مطرح شد چرا بانک‌ها تسهیلات را اختصاص ندادند که دستور دادند با جدیت ییگیری شود. هم قانون داریم و هم وعده داده شده است. امیدواریم در پایان دولت سیزدهم آن برنامه مورد نظر اجرایی شود و بار زیادی از دوش خانواده‌ها در حوزه مسکن برداشته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت دو وزارتخانه مطرح بازرگانی و خانواده گفت: دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه داد که دو فوریتی بود و در صحن و کمیسیون تصویب شد اما ابهاماتی درباره اختیارات و وظایف داشت که بررسی شد و در نوبت طرح در صحن است که بعد از تعطیلات مجلس و اربعین بررسی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص وزارت خانواده باید گفت معاونت امور زنان و خانواده داریم که یک کار ستادی می‌کند و فراتر از وزارتخانه است و فکر می‌کنیم اینگونه کار بهتر انجام می‌شود اما اگر وزارت‌خانه شود شاید بقیه احساس مسئولیت نکنند، در حال حاضر تمامی وزارت‌خانه‌ها همکاری دارند و نیمی از کارکنان دولت هم از خانم‌ها هستند.

وی تاکید کرد: بنا بر این نیست که دائم وزارت‌خانه تأسیس کنیم که با سیاست‌های برنامه ششم هم خیلی همراه نیست، لذا دولت نظرش در این باره مثبت نیست و در حد طرح مجلس است و اگر هم مطرح شود بار مالی دارد و اگر به شورای نگهبان برود، بازمی‌گردد.

حسینی درباره حضور ایران در بریکس بیان کرد: بسیاری باور نمی‌کردند و تا دقیقه ۹۰ می‌گفتند ایران عضو بریکس نمی‌شود و شاید سال آینده شود و همان‌هایی که می‌گفتند ایران تحریم است و عضو بریکس نمی‌شود حالا در بعضی از شبکه‌های فارسی زبان عنوان می‌‌کنند که مهم نیست. انشاالله حاکمیت دلار از بین برود. ما در قدرت هستیم.

وی درخصوص معرفی وزیر ورزش بیان کرد: رئیس جمهور ۳ماه فرصت دارند و آقای رئیس جمهور اظهار نظری نکردند که چه زمانی معرفی می‌شوند. امیدواریم هنگام معرفی نمایندگان همراهی کنند تا وزیر انتخاب شود چرا که این وزارت خانه بسیار مهم است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که هیات دولت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است، عنوان کرد: از ابتدا مخالفت‌هایی بود اما ۲جلسه برگزار شد که در جلسه دوم اکثریت رای دادند اما اگر در هر مرحله‌ای به این نتیجه برسد که لایحه‌ای به نتیجه نمی‌رسد آن را متوقف می‌‌‌کند.

حسینی درباره تغییرات مجلس در برنامه هفتم در بحث بازنشستگان کارگری عنوان کرد: اگر تغییراتی داده شود به صحن می‌آید یک پیشنهادی که می‌توان داد این است که به لایحه بازگردند که اگر‌ این اتفاق بیفتد همان لایحه مبنا می‌شود. گاهی اوقات یک تکلیف بر دوش دولت گذاشته می‌شود که امکان اجرای آن نیست، یک بخش مدیریتی است و یک بخش هم درباره نحوه واگذاری است.

وی تاکید کرد: به‌گفته مقام معظم رهبری باید برنامه منطبق با واقعیات باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخصوص تشکیل استان‌های جدید گفت: تشکیل چندین استان جدید مطرح است مانند استان کرمان و یا استان شهریار، چراکه برخی از استان‌ها پهناور هستند. بحث مالی ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آرود اما چون در فرصت انتخاباتی هستیم در حال حاضر مطرح نمی‌شود اما بعد از انتخابات قطعا مطرح می‌شود چرا که استان تهران بزرگ است.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است