کد خبر : 256057
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ - 21:35
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امام جمعه اهواز: اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی را باید مردم انقلابی ببینند

موسوی فرد، امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه نباید نسبت به بی‌حجابی بی تفاوت باشیم، افزود: این بی تفاوتی نسبت به امر رعایت حجاب حتی باعث شده برخی مدیران به درستی به وظایف خود در این خصوص عمل نکنند. وی گفت: اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی را باید مردم انقلابی ایران ببینند.

امام جمعه اهواز: اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی را باید مردم انقلابی ببینند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید مردمی باشد، گفت: زیرساخت‌های موکب‌ها باید از سوی مسئولان آماده شوند و موکب داران به زائران خدمات رسانی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را بر علیه اهل بیت و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اختلال ایجاد کند اما نمی‌داند خط قرمز شیعه، اهل بیت است.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی آماده کنیم، افزود: بیش از ۹۰ درصد خدماتی که در عراق به زائران حسینی ارائه می‌شود مردمی است اما در ایران برخی دستگاه‌های دولتی این خدمات رسانی را تصدی گری می‌کنند و موکب می‌زنند که این مورد پسندیده نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: هزاران نفر از کشورهای مختلف در این مراسم با شکوه حضور دارند و باید بهترین خدمات رسانی به زائران حسینی در استان انجام شود.

وی افزود: دولتمردان فقط زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند، مردم هم می‌توانند برای ادای نذر خود به موکب داران کمک کنند.

امام جمعه اهواز گفت: تا ۱۰ سال مراسم اربعین حسینی در هوای گرم قرار دارد و می‌توان سیستم خنک کننده را به مواکب نذر داد.

وی یکی از مشکلات سال گذشته زائران حسینی در ایران و عراق را موضوع حمل و نقل عنوان کرد و ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران در این مراسم مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مردم می‌توانند با خودروهای خود زائران را به مرز برسانند، درهای خانه‌ها و حسینیه‌های مردم خوزستان باید به روی زائران باز باشد و از این مسافران استقبال کنند.

وی با اشاره به مشکل تامین آب در غرب اهواز و استان افزود: مشکل کمبود آب در مناطق غرب اهواز و خوزستان وجود دارد و مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: به برخی از مسئولان پیشنهاد داده‌ام که ماشین آلات تهیه و از رودخانه کارون به سمت شهرستان‌های غرب استان کانال حفاری و به این مناطق آب منتقل کنند.

وی افزود: در کنار این پیگیری‌ها از کشاورزان نیز در تامین محصول کشاورزی مورد نیاز برای مردم با قیمت مناسب انتظار همکاری داریم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت انجام امر به معروف و نهی از منکر در امر رعایت حجاب اظهارکرد: رعایت حجاب باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، استحکام خانواده و جلوگیری از نگاه ابزاری به زن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به بی‌حجابی بی تفاوت باشیم، افزود: این بی تفاوتی نسبت به امر رعایت حجاب حتی باعث شده برخی مدیران به درستی به وظایف خود در این خصوص عمل نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی را باید مردم انقلابی ایران ببینند.

هر ساله خوزستان میزبان هزاران زائر اربعین حسینی از ۲ مرز چدابه و شلمچه است.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند
سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفت‌وگوهای وین گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است