کد خبر : 233411
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - 22:23
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شهروندان لینک‌های آلوده را باز نکنند

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت برخی مواقع لینک‌های آلوده برای افراد ارسال می‌شود که شهروندان به هیچ عنوان نباید روی این لینک‌ها کلیک کنند.

شهروندان لینک‌های آلوده را باز نکنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سرهنگ مرتضوی درباره وجود هکرهای مجازی، اظهار کرد: اتفاقاتی که اکنون در حال رخ دادن است ارسال لینک آلوده برای شهروندان و یا استفاده از شماره تلفن همراه و کد ملی برای استفاده و دسترسی به اپلیکیشن‌های بانکی است که از این طریق قصد دارند کد دسترسی و یا رمز پویای شهروندان را بگیرند و با دسترسی به رمز پویای افراد تمامی اپلیکیشن‌های بانکی و برداشت از حساب را تحت کنترل خود در آورند تا برداشت از حساب از دسترس خارج شود.

به نوشته ایسنا؛ وی درباره پیشگیری از این اتفاقات، ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان کد دسترسی‌های خود از طریق خواندن پشت تلفن و ارسال آن برای کسی را انجام ندهند. همچنین توجه داشته باشند که لینک‌های آلوده کل دسترسی‌های گوشی همراه را در بر می‌گیرد و افراد نباید روی این لینک‌ها کلیک کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، تصریح کرد: اکنون لینک‌های آلوده برای افراد ارسال می‌شود که شهروندان به هیچ عنوان نباید روی این لینک‌ها کلیک کنند. به‌عنوان مثال پیامک‌های «ابلاغ ثنای دادگستری» در شبکه‌های داخلی مثل ایتا و بله در حال ارسال است و ورود به این لینک‌ها و نصب برنامه موجب می‌شود که هکر به کل پیام‌های گوشی دسترسی پیدا و ارتباط برقرار کند.

مرتضوی درباره عکس‌العمل افرادی که مورد هک قرار گرفته‌اند، گفت: شخصی که گوشی آن هک شده، نخستین کاری که باید انجام دهد این است که دیتای گوشی خود را قطع کند و بدافزار را حذف کرده و با پلیس فتا هماهنگی لازم را انجام دهد. این هماهنگی را افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت فتا انجام دهند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۰۸ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است