کد خبر : 195107
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 15:27
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

ده میلیارد تومان صرف ساخت مسیر دوچرخه سواری شده اما ۲۶۰ دوچرخه‌سوار هم از آن استفاده نمی کنند

عضو شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز گفت: در دوره گذشته ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری با صرف چند ده میلیارد تومان ساخته شد اما اگر یک روز کامل بگردید ۲۶۰ دوچرخه‌سوار در این مسیرها پیدا نمی‌کنید اما باز می‌بینیم که این اعداد و ارقام در بودجه امسال تمدید شده است و اگر هزینه ساخت مسیر دوچرخه را صرف خرید دوچرخه می‌کردند و آن را رایگان در اختیار جوانان دبیرستانی قرار می‌دادند حالا ۱۰ برابر بیشتر شاهد دوچرخه‌سواری شهروندان بودیم.

ده میلیارد تومان صرف ساخت مسیر دوچرخه سواری شده اما ۲۶۰ دوچرخه‌سوار هم از آن استفاده نمی کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید محمد آقامیری پس از استماع سخنان شهردار تهران با بیان اینکه موفقیت زاکانی باعث روسفیدی و سربلندی همه اعضای شورای شهر است، گفت: در دوره گذشته ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری با صرف چند ده میلیارد تومان ساخته شد اما اگر یک روز کامل بگردید ۲۶۰ دوچرخه‌سوار در این مسیرها پیدا نمی‌کنید اما باز می‌بینیم که این اعداد و ارقام در بودجه امسال تمدید شده است و اگر هزینه ساخت مسیر دوچرخه را صرف خرید دوچرخه می‌کردند و آن را رایگان در اختیار جوانان دبیرستانی قرار می‌دادند حالا ۱۰ برابر بیشتر شاهد دوچرخه‌سواری شهروندان بودیم.

وی با بیان اینکه چهار میلیون موتورسیکلت در تهران داریم که متاسفانه وضعیت ناهنجار و افسارگسیخته‌ای دارند، گفت: پیشنهاد ایجاد مسیر ویژه موتورسیکلت را داده بودم و امیدوارم هر چه سریعتر این موضوع عملیاتی شود.

آقامیری با بیان اینکه ما از مدیریت شهری توقع داریم که سالانه ۵۰۰ اتوبوس حالا چه از طریق نوسازی و چه از طریق خرید وارد چرخه اتوبوسرانی کند، گفت: اگر شما هدف بزرگتری دارید، خوب است اما توقع ما را بالا نبرید. چرا که اگر در این چند سال ۲۰۰۰ اتوبوس اضافه کنید معجزه است و شما وعده ۴۰۰۰ اتوبوس را می‌دهید و بهتر است چیزی که قطعی شده است را اعلام کنید.

وی با اشاره به وعده‌های زاکانی برای کاهش صدور پروانه ساختمانی گفت: یک سری از فرآیندها در صدور پروانه علمی و زمانبر است. مثلا آزمایش خاک یا همان ژئوتکنیک دو تا چهار هفته زمان می‌برد و نمی‌توانیم این آزمایش را به یک هفته تقلیل دهیم و اگر این آزمایشات را به‌طور موازی انجام دهیم باز هم ۵۰ روز زمان آزمایشات تخصصی است، پس وعده کاهش زمان صدور پروانه به یک هفته یا یک ماه را ندهید. چرا که غیر تخصصی است.

شهردار تهران امروز در صحن شورای شهر در تشریح برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری، گفته بود: در حوزه ساخت و ساز نیز، افزایش تسهیلات ساخت و ساز، کاهش زمان صدور پروانه را مد نظر داریم، به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۶۰ روز زمان صدور پروانه است و وعده داده بودیم که این مدت به زیر دو ماه کاهش یابد. البته بر اساس قانون این مسئله باید به زیر یک هفته برسد.

اخبار مرتبط:
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد

جام جم آنلاین نوشت: کریم طراح این جنایت هولناک است‌.متهمی که درردیف اول فهرست متهمان قراردارد و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده‌است. او در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب هر دو قتل اقرار کرده و همه مدارک و اعترافات علیه اوست. حالا منکر همه‌چیز شده و حتی حضورش در محل قتل را هم انکار می‌کند‌.

امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد
امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه شده است.

کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن
کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن

حقوقدان و کارشناس رسانه در خصوص ماجرایی که برای امام جمعه موقت تهران مطرح شده، نوشت: اگر ادعای صدیقی درست باشد که یک جاعل اراضی وسیع در یکی از بهترین نقاط تهران را به نامشان زده یک جعل استثنایی رخ داده که در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است