کد خبر : 298837
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - 09:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

در ۲ ماه ابتدای امسال؛

۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد خون در اصفهان اهدا شد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ۲ ماه ابتدای سال جاری ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد خون در مراکز اهدای خون استان اصفهان اهدا شد.

۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد خون در اصفهان اهدا شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کیان دهراب‌پور اظهار کرد: در ۲ ماه ابتدای امسال ۳۳ هزار و ۲۶۰ نفر به پایگاه‌های خون استان مراجعه کردند که ۲۶ هزار و ۵۷۷ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: سال گذشته در مدت مشابه ۳۱ هزار و ۴۷ نفر مراجعه کننده به پایگاه‌های خون داشتیم که ۲۴ هزار و ۳۲۸ نفر آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ۲ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ علاوه بر رشد تعداد اهدا کنندگان، میزان مراجعه‌کنندگان نیز با رشد ۷.۱۳ درصدی مواجه بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر هیچ کمبود خونی در اصفهان نداریم و ذخیره خون استان ۳ هزار و ۹۶۰ واحد و معادل ۹.۸۲ روز است و ذخیره خون در شهرستان اصفهان نیز ۹.۳ روز و معادل ۳ هزار و ۱۱۰ واحد است.

دهراب‌پور همچنین اضافه کرد: در ۲ ماه ابتدایی سال جاری به نسبت دوماه ابتدایی سال گذشته میزان مراجعه و اهدای خون در زنان ۲۰.۸۹ درصد رشد داشته است و این در حالی است که ۹۶.۵ درصد اهدا کنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: استفاده صد در صد از کیسه‌های خونگیری فیلتر دار و کم لکوسیت برای بیماران موجب شده تا سازمان انتقال خون ایران بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در سریع‌ترین وقت به این بیماران ارائه کند.

دهراب پور اذعان کرد: ۶۲ مرکز در استان اصفهان از مرکز انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند. هر واحد خون می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد.

اخبار مرتبط:
افتتاحیه رسمی ستاد جوانان مسعود پزشکیان در اصفهان
افتتاحیه رسمی ستاد جوانان مسعود پزشکیان در اصفهان

ستاد جوانان مسعود پزشکیان امروز در اصفهان افتتاح می‌شود.

آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان
آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در گاوداری در محور اصفهان – بهارستان خبر داد.

ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد / افزایش ۴ درجه‌ای دما
ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد / افزایش ۴ درجه‌ای دما

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: ناپایداری جوی در اصفهان ادامه دارد و نیمه شمالی و غربی استان را در برمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است