کد خبر : 298828
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ - 22:45
دسته‌بندی : اسلاید، برگزیده ها، سیاسی
چاپ

در گفت وگو با سایت مدارا مطرح شد:

کامران غضنفری، منتخب مجلس دوازدهم: ریاست قالیباف بر مجلس آینده بعید به نظر می‌رسد / قالیباف باید در مورد اتهاماتی که متوجه‌اش است، روشنگری کند / مردم از قالیباف راضی نیستند

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم به خبرنگار سایت مدارا گفته است که مردم از عملکرد محمدباقر قالیباف در مجلس راضی نیستند.

کامران غضنفری، منتخب مجلس دوازدهم: ریاست قالیباف بر مجلس آینده بعید به نظر می‌رسد / قالیباف باید در مورد اتهاماتی که متوجه‌اش است، روشنگری کند / مردم از قالیباف راضی نیستند

محمدباقر قالیباف به عنوان یکی از گزینه های ریاست آینده مجلس دوازدهم مطرح است و حتی گمانه زنی های درباره لابی‌ها برای قانع کردن نمایندگان مجلس برای رای به قالیباف و استمرار ریاست او بر پارلمان وجود دارد. با این حال با توجه به اتهاماتی که طی این سال های نسبت به محمدباقر قالیباف مطرح شده و هیچگونه روشنگری از سوی در این باره صورت نگرفته است استمرار قالیباف برای ریاست مجلس را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده است.

در همین رابطه کامران غضنفری نماینده مجلس دوازدهم نیز در گفت و گو با سایت خبری مدارا حضور دوباره قالیباف بر صندلی ریاست پارلمان را چندان قطعی نداست و گفت با توجه به ریزش شدید آراء او در این دوره و عدم تطابق مدیریت او با خواسته های مردم بعید به نظر می‌رسد در این دوره بتواند اکثریت آراء را برای ریاست بهارستان کسب کند.

غضنفری درباره استمرار ریاست مجلس قالیباف در این دوره و احتمال کسب اکثریت آراء نمایندگان مجلس گفت: آقای قالیباف در انتخابات اسفندماه دوسوم آراء خودش را از دست داد. در دوره قبل ایشان در انتخابات بیش از یک ملیلون و ۶۰ هزار رای آورد اما این دوره در تهران ۴۰۰ هزاری آراء را کسب کرد. این آراء خودش گویاست که عملکرد قابل قبولی نداشتند که اکثریت مردمی که ۴ سال پیش به ایشان رای دادند ۶۶درصد از آنها رای خود را پس گرفتند و یا حاضر نشدند رای دهند. این موارد حاکی از عدم رضایت مردم از عملکرد آقای قالیباف در مدیریت مجلس است. چرا که اگر رضایت داشتند دوباره با رای بالا تایید می کردند. البته این ۴۰۰ هزار رای نیز بخشی از آن به دلیل ائتلاف با جبهه پایداری بوده یعنی از آن چند روز آخر با جبهه انقلاب متعهد نمی‌شد به احتمال زیاد نصف همین آراء را هم نمی توانست کسب کند و راهیابی ایشان به طور کل زیر سوال برود. همه اینها به عقیده من نشانه عدم رضایت مردم از عملکرد و مواضع ایشان دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که حضور قالیباف در راس مجلس چه آسیبی می تواند به اعتماد عمومی وارد کند، بیان کرد: مدیریت ایشان با خواسته های مردم مطابقت ندارد لذا باید در این رابطه تغییری ایجاد شود. رای مردم نشانه درخواست تغییر اساسی در مدیریت مجلس است و این کار بایستی انجام شود و باید منتظر ماند که بعد از تشکیل جلسات رسمی نمایندگان چگونه تصمیم خواهند گرفت.

غضنفری ، منتخب مردم تهران در مجلس آینده در پاسخ به این سوال که قالیباف با اتهامات کوچک و بزرگی در املاک نجومی، هلدینگ یاس ، خیریه امام رضا و حتی ماجرای رشوه شهرداری به یک نماینده مجلس در دوره دهم برای ممانعت از به حریان افتادن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری و… مواجه است، چرا به اتهامات او رسیدگی نمی شود، گفت: اگر اتهامی نسبت به ایشان مطرح است و متوجه شان شده باید از خودشان رفع اتهام کنند اگر این اتهامات صحت ندارد باید شخص با صراحت تکذیب کند و روشنگری در این باره صورت بگیرد. زمانی که یک فرد اتهامی و مطلبی در فضای رسانه ای و یا مجلس در مورد او مطرح می شود اما حاضر نیست آنها را با صراحت تکذیب کند قاعدتا شائبه ایجاد می کند. بنابراین افکار عمومی توقع دارند که در اینگونه موارد شفافیت پیدا کند چرا که عدم توضیح به افکار عمومی باعث ایجاد عکس العمل و شائبات مختلف می شود. ما امیدوار هستیم در مجلس دوادهم این مسائل به صورت جدی تری پیگیری شود اگر شک و شبهه ای وجود دارد پاسخ داده شود تا مردم در جریان قرار بگیرند و نسبت به برخی مسائل قانع شوند.

اخبار مرتبط:
پزشکیان: در ماجرای مهسا امینی، تنها کسی بودم که صحبت کردم / زندانیان سیاسی در محدوده من نیست؛ اختیاری نَدارم
پزشکیان: در ماجرای مهسا امینی، تنها کسی بودم که صحبت کردم / زندانیان سیاسی در محدوده من نیست؛ اختیاری نَدارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: . آزادی از نظر من یعنی نباید باور و اعتقاد را زیر سوال ببریم. چرا با هم دعوا می‌کنیم؟ در جریان مهسا امینی، من تنها کسی بودم که صحبت کردم و چیزی نگفتم که اعتقاد خود را زیر سوال ببرم. این اعتقاد واقعی من است که باید حق و حقوق همه افراد حفظ شود.

محمدعلی ابطحی: پورمحمدی اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه زیادی دارَد
محمدعلی ابطحی: پورمحمدی اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه زیادی دارَد

پورمحمدی در سال‌های اخیر سعی کرد قدری بر وجه سیاسی‌اش بیفزاید و در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که فعالیت او در جامعه روحانیت مبارز افزایش یافته و با شکل‌گیری شورای وحدت نیرو‌های انقلاب عملا او تلاش کرد بر روند سیاسی کشور تأثیر بگذارد و به تدریج شورای وحدت و پورمحمدی عملا به رقیب طیف دیگری از اصولگرایان تبدیل شد که در رأس‌اش محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل قرار دارند؛ طیفی موسوم به شورای ائتلاف.

مهاجری: سعید جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد / تلاش‌هایی برای انصراف جلیلی به نفع قالیباف شده
مهاجری: سعید جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد / تلاش‌هایی برای انصراف جلیلی به نفع قالیباف شده

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جلیلی قطعا ناکارآمد است و او حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است