کد خبر : 293925
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - 14:54
دسته‌بندی : بین الملل، سلامت
چاپ

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

بیمارستان «del Mar» در بارسلونا با همکاری بنیاد «Affinity» که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یورونیوز نوشت: بیمارستان «del Mar» در بارسلونا با همکاری بنیاد «Affinity» که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

براساس این طرح، سگ‌های درمانگر دوبار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به دیدن بیماران بخش مراقبت‌‌های ویژه این بیمارستان می‌روند.

رویترز می‌نویسند با ورود سگ‌های درمانگر به بخش مراقبت‌های ویژه، جوئل بوئنو یکی از بیماران این بخش اشک شوق می‌ریزد.

آقای بوئنو ۳۴ ساله می‌گوید که سرگرم شدن با سگ‌های درمانی، او را به یاد سگ خودش در خانه می‌اندازد.

او همچنین به رویترز گفت: «داشتن کسی که شما را بیش از هر چیز دیگری در جهان دوست دارد عالی است.»

پزشکان در این پروژه نمونه‌های بزاق بیماران را قبل و بعد از یک جلسه درمانی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

آن‌ها از این طریق می‌توانند شاخص‌های استرس مانند کورتیزول همچنین شاخص‌های مربوط به سلامتی مانند اکسی توسین و سروتونین را اندازه بگیرند.

بیماران تنها کسانی نیستند که از این پروژه سود می‌برند، ماریبل ویدا که پروژه‌ حیوان درمانی «Affinity» را رهبری می‌کند، می‌گوید بسیاری از کارکنان بخش اورژانس نیز از این‌که این حیوانات بانمک در اطرافشان هستند، لذت می‌برند.

آقای بوئنو در مورد مزایای این نوع درمان شکی ندارد. او می‌گوید که فقط خبر احتمال ورود این سگ‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه روحیه‌اش را بهتر کرده است.

خبرنگار: فاطمه طاهری

اخبار مرتبط:
سونامی استعفای دسته جمعی پرستاران در کشور/ رئیس شورایعالی نظام پرستاری: سلامت مردم در خطر است
سونامی استعفای دسته جمعی پرستاران در کشور/ رئیس شورایعالی نظام پرستاری: سلامت مردم در خطر است

وحید زمان زاده رییس شورای عالی نظام پرستاری، با انتقاد از عدم توجه به مشکلات جامعه پرستاری، گفت: شاهد هستیم که پرستاران به صورت دسته جمعی از مراکز درمانی استعفا می دهند.

ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود. بلینکن فاش کرد که قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشته باشد تا به طور خاص بر بخش فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تمرکز کند چرا که این بخش این یک جزء اساسی آن است. اما این اتفاق به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل رخ نداد.

روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است