کد خبر : 293766
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - 10:22
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: طرح ملی جهاد آبرسانی در استان اصفهان با هدف تامین آب پایدار در ۹۷ روستای سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین اکبریان، مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان در آیین اختتامیه دومین جشنواره قاصد آب اظهار داشت: طرح ملی جهاد آبرسانی در استان با هدف تامین آب پایدار در ۹۷ روستای سه شهرستان نائین، فریدونشهر و سمیرم با قرارداد حدود یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریالی ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه بر مبنای تاکید رئیس جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پیش بینی می‌کنیم فاز نخست تصفیه خانه آب شهرستان خوانسار تا تابستان امسال افتتاح شود، افزود: بخش سازه‌ای تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان پیشرفت ۸۷ درصدی داشته است.

اکبریان با اشاره به موفقیت این شرکت در سال گذشته در بومی‌سازی دانش نوین بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب عنوان کرد: ۱۰۰ متر نوسازی شبکه فاضلاب در اصفهان به روش نوین بدون ترانشه برای نخستین بار در صنعت آبفای کشور در اصفهان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان ادامه داد: مرکز کنترل و پایش تأسیسات فاضلاب آبفای استان اصفهان با هدف پایش عملیات فرایند تصفیه فاضلاب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شمال، جنوب، شرق اصفهان و منطقه مبارکه و همچنین سیستم مانیتورینگ و سامانه نظارت تصویری هوشمند تصفیه خانه آب اصفهان افتتاح شد.‌

وی با بیان اینکه عملیات ارتقای تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تصفیه‌خانه‌ها در استان اصفهان به پایان رسیده است، گفت: مدول دوم آن با ظرفیت یکصد هزار نفری به روش لجن فعال و لاگون هوادهی با حذف ازت و فسفر در اوایل سال ۱۴۰۳ در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

اکبریان با اشاره به پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان با هدف جبران اُفت فشار آب در این نواحی تصریح کرد: برنامه ما جبران اُفت فشار در مناطق مختلف است.

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: اخذ تسهیلات ماده ۵۶ از بانک ملی، برای ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر گلپایگان به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهور و انعقاد قرارداد مشارکت آبفای استان اصفهان و بانک ملت برای تأمین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب از دیگر فعالیت‌های مهم آبفای استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکصد شهر و ۹۶۳ روستا در استان اصفهان تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارد و در ۱۱ ماهه سال جاری شاهد اصلاح و توسعه ۴۳۱ کیلومتر شبکه آب، ۱۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب، واگذاری ۲۰ هزار فقره انشعاب آب و ۱۳ هزار و ۶۱۶ فقره انشعاب فاضلاب در استان بوده‌ایم.

اکبریان با بیان اینکه تحقق اهداف محرومیت‌زدایی در طرح جهاد آبرسانی و حذف آبرسانی سیار در استان یکی از اولویت‌های آبفا در سال ۱۴۰۳ است، افزود: طرح جهاد مخزن‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله خیران در دستور کار شرکت قرار دارد و پروژه‌های در دست اجرا نیز پیگیری خواهند شد.

اخبار مرتبط:
بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری پنجشنبه در اصفهان پیش بینی شده و از این رو دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.

کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند

فرماندار اصفهان گفت: کارگران در سنگر کار و تولید، با صبر، ایثار و استقامت و اعتقادی راسخ، سرشار از عشق به ولایت در این توفیق و شکوه تاریخی نقشی ارزنده ایفا می‌کنند.

ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است